Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:Vad dum man var som efter säsongen 09/10 på allvar trodde att vi var tillbaka i finrummet.

Det ligger en hund begraven under Hovet.

Gnaget värvar Videll. Vi värvar Almtorp och Carlsson. Yeah!
Du stirrar dig blind på namn som du anser är "sjtärnor". Ett namnkunnigt lag ger inte automatiskt bättre resultat, vilket förra säsongen visade med hemsk tydlighet.

Lyssna på Mats Sundins sommarprat. Den stora skillnaden är inte lagens kompetens. Det är i regel det lag som vill vinna mest som vinner. Givetvis är en kombination av detta helt optimalt. Men med den ekonomiska realitet som vi DIF-fans lever i så prioriterar i alla fall jag lagspelare som bidrar till den känslan som gör att spelarna gör allt för varandra -- för att vinna.

Utefter de förutsättningarna skall vi värva. Nu känner jag inte spelare tillräckligt väl för att namnge hit och dit, jag litar på föreningen. Kyle är min drömvärvning i nuläget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
isolerad

Inlägg av isolerad »

Alltså jag kan också tycka att årets trupp ser ut att bli en chansning. Personligen har jag sett för lite av Almtorp och Carlsson för att kunna uttrycka mig vilken nivå de håller. Förhoppningsvis kommer det här laget ge järnet i varje match vilket inte känns troligt då de flesta är samma spelare som från förra året. Känns som man försöker kopiera Luleå.

Men ni som pratar kvalserien, så svårt är det väl inte att hitta fyra sämre trupper?
i
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Sportchefer ska inte avgå inför en säsong för att folk är missnöjda med laget som inte spelat några matcher ännu, det säger sig självt att det är totalt ologiskt.

Sportchefer ska avgå efter säsonger där deras arbete inte hållit måttet. Så om ni vill ha bort JJ så borde det vara pga värvningar som Nilson, Ekman, Widing, Boumedienne som inte föll väl ut alls förra säsongen.

Skit samma. Framåt Djurgårn, taggarna utåt och kör över allt och alla!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:Alltså jag kan också tycka att årets trupp ser ut att bli en chansning. Personligen har jag sett för lite av Almtorp och Carlsson för att kunna uttrycka mig vilken nivå de håller. Förhoppningsvis kommer det här laget ge järnet i varje match vilket inte känns troligt då de flesta är samma spelare som från förra året. Känns som man försöker kopiera Luleå.

Men ni som pratar kvalserien, så svårt är det väl inte att hitta fyra sämre trupper?
Timrå och Växjö anser jag i dagsläget vara sämre. Aik är visserligen en hel del sämre namn men ett mer genomtänkt lagbygge. Brynäs ser rätt klena ut också. Men svårt att säga innan alla värvat klart.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tror på försiktighet plus minskad budget som orsaker till varför vi inte hyr in spets.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag tycker inte det handlar om att ersätta Kruger, Widing och Hannula för ingen av dessa var det minsta dominanta under säsongen. Tycker snarare det handlar om att vi borde förstärka det som var mindre bra, d v s passningsspelet, power play och skridskoåkningen. Detta har man dock misslyckats kapitalt med, om man ens försökt. Verkar som att Järlan och hans kompanjoner bara vill få klar truppen så snabbt som möjligt för att kunna gå på semester. De har i alla fall gjort ett uselt jävla jobb och det är bara ren tur om detta skulle falla väl ut, för det finns inte minsta lilla tanke bakom detta horribla fuskbygge.

Sensei, problemet är att de andra lagens spelare vill minst lila mycket som DIF-spelarna. Vissa här verkar tro att man per automatik får ett lag som ger 200 procent bara för att man har dåliga spelare. Vi har dåliga spelare som tror mycket om sig själva, den sämsta kombinationen som finns.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Antie skrev:Dags för JJ att avgå.
Vem ska ersätta honom då?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:NI som ännu inte köpt eller förlängt era säsongskort kanske borde vänta med det och kräva vissa förklaringar från DIFs ledingen innan ni öppnar lädret?
Jag hade gärna gjort det, men givetvis så placeras medlemsmötet efter den 31a maj så att tiden för att förlänga säsongskortet gått ut då.
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu. Säsongskortet kommer förstås att förlängas, inget snack om saken, men jag vill ha svar. Jag har mailat Marie Hallman och bett henne att gräva lite med grävskopan när hon kommer hem från Bratislava, och förhoppningsvis så har hon tid och lyckas få fram något, för att frågorna är många och svaren är få, eller snarare obefintliga.

Hela den här dagen är helt förstörd. Jag har varit fruktansvärt irriterad och bitter sedan nyheten om att Tjärnqvist förlängde släpptes, och jag vet inte hur jag ska komma på bättre humör innan jag får svar, för att jag är uppriktigt sagt jävligt orolig inför kommande säsong. Lag som Växjö och aik har bättre spelartrupper än oss i dagsläget, och då förstår man hur illa det här faktiskt är.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Antie skrev:Dags för JJ att avgå.
Vem ska ersätta honom då?
Nu är det givetvis en senare fråga men Espen Knutsen är ett namn jag vill se i Djurgården någon gång i framtiden. Dock vet jag inte om jag vill se honom i sportchef eller head coach rollen. Då han prövat på båda i Norge.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:Vi har dåliga spelare som tror mycket om sig själva, den sämsta kombinationen som finns.
Där har vi Mattias Carlsson i ett nötskal. En spelare som aldrig producerat ett skit med undantag för en säsong i Södertälje där han fick spela PP konstant tack vare att SSK var lika värdelösa som Japans hockeylandslag.
Han gjorde 17 mål ifjol, och jag lovar att Järlefelt räknar med att han ska trycka dit 15-20 puckar nästa säsong, men det är väl mest troligt att han typ gör 7+5 under säsongens lopp.
isolerad

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:Alltså jag kan också tycka att årets trupp ser ut att bli en chansning. Personligen har jag sett för lite av Almtorp och Carlsson för att kunna uttrycka mig vilken nivå de håller. Förhoppningsvis kommer det här laget ge järnet i varje match vilket inte känns troligt då de flesta är samma spelare som från förra året. Känns som man försöker kopiera Luleå.

Timrå och Växjö anser jag i dagsläget vara sämre. Aik är visserligen en hel del sämre namn men ett mer genomtänkt lagbygge. Brynäs ser rätt klena ut också. Men svårt att säga innan alla värvat klart.
MODO ser inte allt för starka ut heller... Brynäs förlorar Ekholm nu också. Skellefteå har försvagats en hel del. Vad säger att Frölunda kommer tillbaka?

Som jag ser det är det bara Linköping, HV och FBK som ser definitivt starkare ut än oss just nu.

Min poäng är iaf att vi ska nog inte ropa kvalserien förrän säsongen har börjat.
i
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SM-GULD SM-GULD SM-GULD!
SM-GULD SM-GULD SM-GULD!
SM-GULD SM-GULD SM-GULD!
SM-GULD SM-GUUUULD !

Så, nu har JJ handlat "spets" så konkurrenterna bajsar ner sig helt av oro, redan i Maj månad....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:

MODO ser inte allt för starka ut heller... Brynäs förlorar Ekholm nu också. Skellefteå har försvagats en hel del. Vad säger att Frölunda kommer tillbaka?

Som jag ser det är det bara Linköping, HV och FBK som ser definitivt starkare ut än oss just nu.

Min poäng är iaf att vi ska nog inte ropa kvalserien förrän säsongen har börjat.
Linköping är ju inte superheta på forwardssidan just nu, men om Hlinka och Hlavac skriver på så...

Sen har vi Luleå kvar också som tappat en del sen förra säsongen, kan de ens göra en likadan "chocka alla med ryggsäcksäckelhockey" igen som i höstas?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF har JUST NU ett riktigt osexigt lag....
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ok, jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. Jag trodde att botten var nådd efter att MT förlängde och DT förmodligen är för dyr, men nej, så är ju då inte fallet.
Tidigare idag så mailade jag Janne Ednertz och frågade om kvalserien ingår i säsongskort inklusive slutspel, och fick nu följande svar:

• "Hej
    Vet inte vad du bygger din skepsis på, själva är vi är vi rätt nöjda med,laget och tror nog på topp 4.
    Men blir det kvalserien skulle ingå om vi nu skulle hamna där."
Det positiva är att kvalserien ingår, men det negativa är ju att styrelsen har höga krav på den här truppen. Tar vi oss till slutspel så kommer jag att gråta floder i glädjetårar. Att ens tro på top 4 är helt oförståeligt enligt mig, då vår trupp är högst medioker.
Fan vad jag mår dåligt just nu...
Låst