Sant Sant Sant! Ett understatement som är evigt lika ungt!Wedd skrev:Trumma - NEJ FÖR H-VETE, En trumma står för allt vi aldrig nånsin stått för.
Trumma! JA eller NEJ
Det enda sättet att hålla takten i ramsorna i Globen och på Hovet är nog att införa en trumma är jag rädd. För det är väl det som är syftet med bongo-kongo-mongo-trumma? Hur ska annars 30 pers. kunna sjunga i takt?
[Vi kanske ska köpa trummor av riktiga proffs?]
Personligen tror jag att det borde vara lättare att hålla takten när man är så få och det inte är så stor spridning över en större yta som det är på Stadion t.ex. De gäller bara för de yngre att tänka på att sjunga sakta. Varför ska allt gå så fort? Ni har ju hela livet framför er?SjuFemman skrev:Det enda sättet att hålla takten i ramsorna i Globen och på Hovet är nog att införa en trumma är jag rädd. För det är väl det som är syftet med bongo-kongo-mongo-trumma? Hur ska annars 30 pers. kunna sjunga i takt?
Vi behöver fler och lite äldre klackrävar till klacken som kan lära de yngre hur det ska gå till.
Hovet, jag tror det är bra att föra en diskussion om varför vi inte ska ha trumma så att de som är för ska förstå att en trumma helt enkelt inte är DIF.
Lycka är att vara djurgårdare
TRUMMA ? - NEJ ...
Dum fråga ska få bra svar... Trumma är för bönder = inte DIF ! Många av de äckliga pack som besöker vår kära golfboll har trumma som maktmedel och inte taktmedel... vilket borde vara det yttersta tecknet på bönder...
Mitt förslag är att DIF-säkerhet ska få en riktig uppgift... Stoppa alla jävla trummor och andra instrument. Om det inte går måste man kunna klassa en trumma och dess pinnar som farligt "gods"...
Alternativ 2.0 är att varje medlem av DJURGÅRDS-familjen tar med sig minst 2 trummor till en och samma match.... och slår utav bara helvete och inte alls någon som helst form av takt... sen blir det som med signalhornen i vm... dvs förbjudet överallt... HAHA !!!
SLÅ PÅ TRUMMAN BONDJÄVEL ! SLÅ PÅ TRUMMAN BOND JÄVEL !!!
Dum fråga ska få bra svar... Trumma är för bönder = inte DIF ! Många av de äckliga pack som besöker vår kära golfboll har trumma som maktmedel och inte taktmedel... vilket borde vara det yttersta tecknet på bönder...
Mitt förslag är att DIF-säkerhet ska få en riktig uppgift... Stoppa alla jävla trummor och andra instrument. Om det inte går måste man kunna klassa en trumma och dess pinnar som farligt "gods"...
Alternativ 2.0 är att varje medlem av DJURGÅRDS-familjen tar med sig minst 2 trummor till en och samma match.... och slår utav bara helvete och inte alls någon som helst form av takt... sen blir det som med signalhornen i vm... dvs förbjudet överallt... HAHA !!!
SLÅ PÅ TRUMMAN BONDJÄVEL ! SLÅ PÅ TRUMMAN BOND JÄVEL !!!
-
Jasså de kan ni jaEmil svelander skrev:Vi kan sjunga utan trumma!

"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
-
- Kontakt: