Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Robinhansen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

Kall-El skrev:Hade jag fått välja mellan inga av våra värvningar denna säsong alla ta allihopa rakt av hade jag valt att inte ta några av dem alls.
Tur ingen på detta forum är coach och tränare, låt Hardy välja ut sitt lag och sitt tyst i båten.
Senast redigerad av Robinhansen den 2011-05-12 16:10:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag undrar vad ledningen/tränarna har för målsättning med säsongen. Bli nya SSK eller? Nu kommer SAIK värva Möller, han gör 50p och vi sitter med en "riktig målskytt" i Tjärnqvist som gör 20p.
clowns to the left of me, jokers to the right
NWJW
Säsongskort: Ja

Inlägg av NWJW »

Är sjukt glad att vi slapp Klasen samt att Tjärna Jr. stannade ett år till och förhoppningsvis betyder det att Sr. är på ingång.

Jag tycker att laget ser bra ut och med rätt coachning kan det falla väldigt bra ut. De som skriker efter Klasen eller Möller förstår jag mig inte på, i Möllers fall blir jag inte ett dugg besviken iaf han skulle välja DIF men Klasen däremot har nu visat sitt rätta jag och gått till Malmö för... hmmhmm..utmaningens skull?!. Jag tror vi har svårt att vinna dragkampen om Möller men å andra sidan har vi redan dragit det längsta strået bland alla elitserielag genom att vi fick ha kvar Zibanejad åtminstone en säsong till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

NWJW skrev:Är sjukt glad att vi slapp Klasen samt att Tjärna Jr. stannade ett år till och förhoppningsvis betyder det att Sr. är på ingång.

Jag tycker att laget ser bra ut och med rätt coachning kan det falla väldigt bra ut. De som skriker efter Klasen eller Möller förstår jag mig inte på, i Möllers fall blir jag inte ett dugg besviken iaf han skulle välja DIF men Klasen däremot har nu visat sitt rätta jag och gått till Malmö för... hmmhmm..utmaningens skull?!. Jag tror vi har svårt att vinna dragkampen om Möller men å andra sidan har vi redan dragit det längsta strået bland alla elitserielag genom att vi fick ha kvar Zibanejad åtminstone en säsong till.
Visst är Zibanejad en jättetalang. Men inte kommer han leda hela Djurgården på ett bättre sätt än Möller/Klasen skulle gjort för det.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Nu fattas de bara att Möller ringer janne i morgon och säger jag vill spela gratis för er och janne säger nej vi har full trupp skriv på för Saik
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Bjurre skrev:Nu fattas de bara att Möller ringer janne i morgon och säger jag vill spela gratis för er och janne säger nej vi har full trupp skriv på för Saik
Hahaha
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

"Därmed har Djurgården värvat färdigt på anfallssidan, nu återstår endast en back innan truppen är spikad."

Mjaha. Laget ser seriöst ganska mycket "svagare" ut än båda de föregående säsongerna. Forwardsuppsättningen är ju ett STORT frågetecken. Förstakedjan blir säkerligen Jimmie-Otto-Mackan, och om de inte producerar som de gjorde 09/10 så lär ju detta gå mja..

De tror nog att Cehlin, Brodin, Norman, Kempe och Zibbe ska producera som ... nästa säsong men det tror jag inte dem gör.
Cehlin: Står typ still i utvecklingen tycker jag.
Brodin: Inte killen som gör poängen.
Norman: Han kan dock bli nyttig nästa säsong tror jag.
Kempe: Slarvig hemåt och tror inte att han gör mer poäng än denna säsong.
Zibanejad: Kommer väl inte producera så mycket som de flesta hoppas och tror enligt mig.
T. Eriksson: Gör inte mycket poäng
Fimpen: Kung är han, men det blir inte så mycket poäng
Almtorp: Inte en aning, men är väl defensiv center, så räknar inte med alltför många poäng.
Carlsson/Tjärnqvist: Kan nog göra några kassar, men inga stjärnspelare.

Där har ni 9 forwards, alltså tre formationer, och om inte Ölve-Otto-Nilson producerar......

Sen backarna känns också lite osäkert, bara Printz som är stabil bakåt, så behövs en riktigt bra back, hoppas på tjärna!

Men man vet aldrig, så vi ska ändå inte såga laget totalt, men det ser osäkert ut, minst sagt.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
NWJW

Inlägg av NWJW »

SirDIFalot skrev:
NWJW skrev:Är sjukt glad att vi slapp Klasen samt att Tjärna Jr. stannade ett år till och förhoppningsvis betyder det att Sr. är på ingång.

Visst är Zibanejad en jättetalang. Men inte kommer han leda hela Djurgården på ett bättre sätt än Möller/Klasen skulle gjort för det.
Möller har jag inget emot men däremot Klasen, tror inte han leder laget bättre än Zibbe kan göra, och för 4 miljoner/år behöver jag inte ens överväga det.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Poängligan efter säsongen, topp fem:
1. Marcus Nilson 36 (10+26)
2. Josef Boumedienne 27 (6+21)
3. Mika Zibanejad 23 10+13)
4. Mathias Tjärnqvist 22 (12+10)
5. Kristofer Ottosson 20 (10+10)

Mackan gör en bättre säsong, men har för dåliga kedjekamrater för att göra mer än 35-40 pinnar. Bom Bom är stabil, Zibbe utvecklas. Resten producerar på sin normala dassiga nivå. Om DT kommer in tillhör han nog toppen, men jag börjar ärligt tveka även på värvningen av honom. Vi står nog där med Lassen i förstalinjen när allt är klart.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.

Shitty-pipe dreams är vad Möller/Klasen var. De skulle varit i DIF i ett år, kostat skjortan och satt oss i klistret säsongen 2012/2013. Jag tycker bredden är viktigare än spets om DIF ska stabilisera och bli starkare.

Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej. Att få in EN Klasen är bara dyrt och ineffektivt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Mäklaren skrev:Poängligan efter säsongen, topp fem:
1. Marcus Nilson 36 (10+26)
2. Josef Boumedienne 27 (6+21)
3. Mika Zibanejad 23 10+13)
4. Mathias Tjärnqvist 22 (12+10)
5. Kristofer Ottosson 20 (10+10)

Mackan gör en bättre säsong, men har för dåliga kedjekamrater för att göra mer än 35-40 pinnar. Bom Bom är stabil, Zibbe utvecklas. Resten producerar på sin normala dassiga nivå. Om DT kommer in tillhör han nog toppen, men jag börjar ärligt tveka även på värvningen av honom. Vi står nog där med Lassen i förstalinjen när allt är klart.
Förlängningen med MT ger mig känslan av att DT ansluter.
Men jag har väldigt svårt att se vem i denna trupp som skall vara "Linkan" i laget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.

Shitty-pipe dreams är vad Möller/Klasen var. De skulle varit i DIF i ett år, kostat skjortan och satt oss i klistret säsongen 2012/2013. Jag tycker bredden är viktigare än spets om DIF ska stabilisera och bli starkare.

Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej. Att få in EN Klasen är bara dyrt och ineffektivt.
Tror du Tjärnqvist är gratis?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Svårt att se detta som något budgetbygge heller... Det är ju knappast billiga chansningar. Hade vi velat budgetbygga hade vi ett fantastiskt J20-lag ifjol att ta ifrån.

Hade fan hellre gett Weigel en A-lagsplats och skippat Almtorp och lagt pengar på något annat.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mackan Nilson givetvis. Det är upp till bevis för honom nu efter den usla säsongen i år. Han har ju helt klart kapacitet att vara en absolut toppspelare i ES. Nu måste bara motivationen upp igen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.

Känns som du försöker vända det här till något positivt även fast det är omöjligt. Tjärnqvist är för övrigt en spelare som kostar 200 000 kr. Det är alldeles för mycket för en spelare som bara tar en tröja i laget för att han är bra i PP. Klasen har ju nästan garanti på över 50 poäng. Det är knappast dyrt och ineffektivt. Det är valuta för pengarna.

Nu är det pengar i sjön för den typen av spelare man inte vill se i DIF. Tredjekedjespelare som tjänar alldeles för mycket. Spelare vi inte ska behöva ta in när vi har den juniorverksamheten vi har. Istället för Almtorp+Carlsson borde det sett ut Weigel+Klasen. Exempelvis. SPETS! Juniorer är fullt kapabla till att fylla ut resterande platser.
Expert.
Låst