Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

vad man också skulle vilja veta är detta:

OM man nu skall satsa på att ha hårt arbetande forwards borde man då inte rimligtvis sett till att kombinera detta med en defensiv backbesättning som gör få misstag?

Samt då ha en absolut toppmålvakt.

Då kan det fungera med hårt arbetande forwards.

Jag kan alltså omöjligen få värvningen av Bartley att gå ihop med forwardssatsningen för just nu har vi relativt tveksamma defensiva backar kombinerat med hårt jobbande forwards.

Låter inte direkt som ett recept för framgång i min värld.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Känns helt obegripligt. Vet inte om man tror att juniorerna ska få någon monsterutveckling eller något. Men detta känns oerhört konstigt byggt från första värvningen till denna.

Vi hade ju för helvete lika gärna kunna plockat in Hank om det var detta som skulle komma in. Hade varit mycket smartare.
Hank istället för Almtorp och Tjärna. Plus en center av klass. Troligen samma kostnad. Idiotiskt detta.
Nu är det ganska sällan jag är "MäklarArg" och brukar alltid kunna se olika typer av lagbyggen ur klubbens ögon. Men här är det sjukt svårt...

Vi har 4-5 jämnbra centrar där den som är i förstakedjan inte alls kommer förtjäna det mer än den som hamnar i fjärde. Otto hade varit en perfekt spelare i en tredjekedja. Nu tyder ju ALLT på att han Ölve och Mackan ska leda en förstakedja igen. Om Mackan fortfarande är kranky är det KÖRT.

Backbesättningen vill jag knappt gå in på. Vi har BomBom, Honken, Bartley, som alla borde gå bredvid Printz/tvåvägsback. Och alla dessa tre är spelare som "ska" gå i första eller andra backpar. Bara räkna ut att vi kommer ha ett backpar som det kommer vara svängdörrar bakåt. Och då räknar jag kallt med att Daniel Tjärnqvist kommer..
Expert.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Visst funderar man över offensiven, men jag vill sticka ut hakan, å lita på sportchef och hans närmaste.
Det KAN vara så att alla dessa spelare har en enorm moral, och höjer varandra.
Ingen står och tittar på när någon stjärna gör allt, utan alla har en lagom press på sig att presetera sin bästa säsong ever.
Möjligtvis Mackan då som nämnts....

Det är väl bättre möjlighet nu att få hem Daniel T, och kalla mig sjukt överstörd eller väldigt dif-patriotisk, men jag tycker det ska bli mycket intressant att följa detta DIF 2011/2012.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Känns inte ljust just nu men samtidigt hoppades jag att Tjärnqvist JR skulle stanna. Men visst fan bör vi få in en forward till? Man vet inte riktigt hur Järlan tänker annars utan att säga att han kan "dra åt helvete" "avgå" eller annat. Almtorp ersätter Kruger,Carlsson ersätter Hannula/Ekman, Widing ersätts av ingen eller Zibbe då om man ser det på det viset?
Men skulle nog inte vilja ha Klasen för den jävla lönen han får i Malmö. Dock hoppas jag som sagt på en forward till men vi får se
Djurgårdens IF
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Jensa, glöm inte att även Tjärna sr, Wesslau och Otto förmodligen har skadetvång i sina kontrakt.

...och att Mackan kommer att vara sjuk i minst tre månader.

Då ser det genast riktigt bra ut!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Känns helt obegripligt. Vet inte om man tror att juniorerna ska få någon monsterutveckling eller något. Men detta känns oerhört konstigt byggt från första värvningen till denna.

Vi hade ju för helvete lika gärna kunna plockat in Hank om det var detta som skulle komma in. Hade varit mycket smartare.
Hank istället för Almtorp och Tjärna. Plus en center av klass. Troligen samma kostnad. Idiotiskt detta.

Och då glömde du ta upp värvningen av Carlsson som lyckats producera poäng under EN elitseriesäsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
Mäklaren skrev:

Och då glömde du ta upp värvningen av Carlsson som lyckats producera poäng under EN elitseriesäsong.
Hade kunnat acceptera den värvningen om det var en rak ersättare till Tjärnqvist. Nu vettefan...
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hade jag fått välja mellan inga av våra värvningar denna säsong alla ta allihopa rakt av hade jag valt att inte ta några av dem alls.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Finns det något hopp om att någon NHL klubb snor någon spelare så vi kan ta in någon ny? Brodin har ju i alla fall hade lite kontakt med Toronto. Beror på vilka som draftar Norman och Zibbe i och för sig.
Expert.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Tappade tron för ett par veckor sen. Förväntar mig en nagelbitarsäsong och varenda jävla poäng är livsviktigt för klubbens existens i mars månad. Skönt med tjärna , vässa till grillorna så kanske du är användbar i 5vs5 också. Grym i pp säsongen som gick så tror det blir bra.
Får hålla med om att ett mer slätstruket lag får man leta efter. Tror fortfarande att den stora överraskningen blir Almtorp som jag hoppas och tror kommer vara het i vinter.
Kul silly i år annars , NOT !!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Norman och Zibbe är ju då dock två av få spelare som kanske kan stå för något annat än bara hårt jobb ur truppen så vi får nog innerligt hoppas att de blir kvar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja... det känns hyfsat slätstruket faktiskt. Tilltron till trion Jimmie - Otto - Mackan finns det inga gränser för. Samma sak gäller tron på att Zibanejad, Cehlin, Brodin, Norman kommer växa betänkligt.

Nä, detta var som sagt tämligen väntat men just nu bubblar man av besvikelse. Speciellt med tanke på att man lär ha hostat bra mycket för att få till en förlängning med Tjärnqvist...

Skulle vilja sträcka mig och säga att får vi inte in brorsan Tjärnqvist så ser det förbannat uselt ut.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Hade precis som många andra hoppats på en klasscenter till förstakedjan. I mina ögon är inte förlängningen av Tjärnqvist så märklig, däremot var värvningen av Almtorp fullständigt obegriplig. Det var ju en förstecenter vi behövde, inte ytterligare en 3-4:e center.

Trots det är jag övertygad om att det här laget har goda möjligheter att nå slutspel. Och så jämn som Elitserien behöver vi inte vara chanslösa där heller.

Laget har potential och flera spelare kan utvecklas/höja sig. Tänker på Mackan Nilson, John Norman, Cehlin, Kelmpe.

Sen tror jag till skillnad från flera andra att Wesslau kommer göra det bra. Kanske inte så att ni blir nöjda, men någon sådan målvakt finns nog å andra sidan inte. Våra förstekeeprar har varit grymt bra de två senaste säsongerna (med undantag av inledningen i fjol) och ändå bara fått skit.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Sudden till sportchef hade varit bättre än jj tappade allt förtroende när du valde riddarn istället för Larsson
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Man borde ringa hem till Jan och fråga vafan han håller på med!!!!!!!!!!!!

Som någon säger kommer ju Tjärnqvist,Ölvestad,Nilson m.fl vara borta stora delar pga skador/sjukdom! Det står ju redan skrivet..

Den där forwardsuppställningen Salas postade är ju så svag så att det finns inte, och det är alltså såhär det kommer se ut framåt!?!? :shock:
Spela fult
Låst