Självklart välkomnar vi Mathias till ytterligare en säsong, men detta var verkligen inte vad laget behövde. Tjärna är otroligt begränsad i 5vs5, dessutom har jag grymt svårt att se han lyckas strumpa in så många puckar i PP kommande säsong som han lyckades med den gångna. Men kändes typ 90% sannolikt att det skulle sluta så här.....crike skrev:-daniel- skrev:Känns som ett rätt slätstruket val är jag beredd att hålla med folk om, men har haft det på känn hela tiden. Signingen av Carlsson var alltså inget annat än någon slags ersättare för Widing.
Almtorp för Krüger.
Carlsson för Widing.
Bartley för Eklund.
Jahapp. Vad händer med ersättare för Ekman (Hannula) då? Antagligen ingenting. Möller kan vi antagligen glömma fullständigt.
Nöjd nu Daniel?![]()
Personligen välkomnar jag MT till en säsong till. Hade dock kunnat önska lite mer spets...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Då måste väl den uttalade målsättningen vara att undvika kvalserien med tanke på hur medvetet dåligt vi värvat?
Och så gick både Hannula och Widing upp på listan som spelarförluster, vilket garanterat stänger fönstret för en klasspelare.
Seriöst asså, jag vill bara skjuta mig själv. Vi har en bra offensiv spelare i Nilson just nu, resten är medelmåttor.
Men fine, välkommen in i gänget igen Tjärna. Jag älskar dig som kille och spelare, då du är en äkta järnkamin. Men vi behövde en spelare för förstakedjan...
Seriöst asså, jag vill bara skjuta mig själv. Vi har en bra offensiv spelare i Nilson just nu, resten är medelmåttor.
Men fine, välkommen in i gänget igen Tjärna. Jag älskar dig som kille och spelare, då du är en äkta järnkamin. Men vi behövde en spelare för förstakedjan...

Det är dags för Bajen-Janne att lämna över ansvaret nu. Jag börjar på allvar tro att tränarna och sportgruppen har något gemensamt fel i huvudet.
Detta skriver jag inte i ren reaktionsilska, utan detta är förmodligen den dummaste jävla signingen genom tiderna. Det enda som kan rättfärdiga detta är om vi värvar två backar av riktigt hög klass. Dessutom lär Tjärna ha fått en snaskig löneförhöjning. Skandal!
Avgå Järlefeldt!
Detta skriver jag inte i ren reaktionsilska, utan detta är förmodligen den dummaste jävla signingen genom tiderna. Det enda som kan rättfärdiga detta är om vi värvar två backar av riktigt hög klass. Dessutom lär Tjärna ha fått en snaskig löneförhöjning. Skandal!
Avgå Järlefeldt!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det får ju bara inte vara den sista forwarden... Inget ont om Tjärnqvist, han var riktigt bra förrra säsongen (framför mål)! Dock så är han ganska ovass en mot en och är ganska osynlig i spelet 5 mot 5. Sjukt tråkigt om detta är våran sista forwards värvning (poängspelare) Jag hade gärna sett någon riktigt målskytt som typ Barta! Linkan och Barta hade varit ett riktigt fint radarpar 

DIF <3
Målsättningen bör vara att lyckas vinna tio matcher. Bara det kan bli väldigt väldigt svårt för det här laget som fullkomligt skriker efter två, helst tre spelakickliga kvicka spelare.erik_dif skrev:Då måste väl den uttalade målsättningen vara att undvika kvalserien med tanke på hur medvetet dåligt vi värvat?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nyförvärv
Gustaf Wesslau, målvakt, Columbus Blue Jackets
Victor Bartley, back, Rögle BK
Philip Holm, back, Djurgården Hockey J20
Jonas Almtorp, forward, Södertälje SK
Mattias Carlsson, forward, Södertälje SK
Mika Zibanejad, forward, Djurgården Hockey J20
Förluster
Stefan Ridderwall, målvakt, Timrå IK
Mark Owuya, målvakt, Toronto Maple Leafs
Nichlas Falk, back, slutar
Alexander Deilert, back, Leksands IF
Staffan Kronwall, back, Severstal Cherepovets
Oscar Eklund, back, Oulun Kärpät
Arvid Strömberg, forward, ny klubb ej klar
Marcus Krüger, forward, Chicago Blackhawks
Mika Hannula, forward, ny klubb ej klar
Daniel Widing, forward, ny klubb ej klar
------------------------------------------------------
Den där synen är så jävla tragisk så att jag blir självmordsbenägen. Vad fan är målsättningen? Att snuva Leksand på en elitserieplats i sista kvalserieomgången?
AVGÅ JANNE!
Gustaf Wesslau, målvakt, Columbus Blue Jackets
Victor Bartley, back, Rögle BK
Philip Holm, back, Djurgården Hockey J20
Jonas Almtorp, forward, Södertälje SK
Mattias Carlsson, forward, Södertälje SK
Mika Zibanejad, forward, Djurgården Hockey J20
Förluster
Stefan Ridderwall, målvakt, Timrå IK
Mark Owuya, målvakt, Toronto Maple Leafs
Nichlas Falk, back, slutar
Alexander Deilert, back, Leksands IF
Staffan Kronwall, back, Severstal Cherepovets
Oscar Eklund, back, Oulun Kärpät
Arvid Strömberg, forward, ny klubb ej klar
Marcus Krüger, forward, Chicago Blackhawks
Mika Hannula, forward, ny klubb ej klar
Daniel Widing, forward, ny klubb ej klar
------------------------------------------------------
Den där synen är så jävla tragisk så att jag blir självmordsbenägen. Vad fan är målsättningen? Att snuva Leksand på en elitserieplats i sista kvalserieomgången?
AVGÅ JANNE!
Uselt. Så fruktansvärt uselt. Ett genombrunt lag. Sämsta truppen på tre år. Och så bommade man Möller. Uselt.
Var kritisk redan till förra säsongens lagbygge och blir inte klokare på detta.
Nu har man i alla fall lyckats undvika att köpa på sig idiotdyra floppar utan iställer har man inriktat sig på "medelspelare" som också de dessvärre kan floppa.
Laget är ju uppenbart sämre jämfört med förra säsongen så man kan ju undra lite vad målsättningen skall vara till hösten?
Personligen kan jag enbart se klara elitseriekontraktet som målsättning.
PP är jävligt viktigt i dagens hockey, inte minst om man har ett lag bestående av en hårt jobbande massa, problemet är bara det att jag har svårt att se oss få ihop ett fungerande PP med nuvarande trupp. Dessutom har mkan en hårtjobbande massa av forwards måste man ha ett väldigt bra försvarsspel. Är det någon som tror att vi kommer ha ett bra försvarsspel med nuvarande backbesättning?
Matcherna i KS kommer i alla fall ge lite extra intäkter.
Frågan är väl bara om säsongskorten som gäller för eventuellt sluspel också gäller för KS-spel?
Nu har man i alla fall lyckats undvika att köpa på sig idiotdyra floppar utan iställer har man inriktat sig på "medelspelare" som också de dessvärre kan floppa.
Laget är ju uppenbart sämre jämfört med förra säsongen så man kan ju undra lite vad målsättningen skall vara till hösten?
Personligen kan jag enbart se klara elitseriekontraktet som målsättning.
PP är jävligt viktigt i dagens hockey, inte minst om man har ett lag bestående av en hårt jobbande massa, problemet är bara det att jag har svårt att se oss få ihop ett fungerande PP med nuvarande trupp. Dessutom har mkan en hårtjobbande massa av forwards måste man ha ett väldigt bra försvarsspel. Är det någon som tror att vi kommer ha ett bra försvarsspel med nuvarande backbesättning?
Matcherna i KS kommer i alla fall ge lite extra intäkter.
Frågan är väl bara om säsongskorten som gäller för eventuellt sluspel också gäller för KS-spel?
- Ja-ke den andre
"Därmed har Djurgården värvat färdigt på anfallssidan, nu återstår endast en back innan truppen är spikad."
Fan vad retro.
Fan vad retro.
Det borde det, men DIF Hockey slutar aldrig överraska en med värdelösa nyheter. Jag kommer nog slänga iväg ett mail angående detta innan jag förlänger mitt säsongskort.Kall-El skrev:Frågan är väl bara om säsongskorten som gäller för eventuellt sluspel också gäller för KS-spel?
En back in bara till dessutom
Undrar om missbelåtna säsongskortsköpare kan lämna tillbaka sina kort och få pengarna tillbaka?
Undrar om missbelåtna säsongskortsköpare kan lämna tillbaka sina kort och få pengarna tillbaka?
Fan va härligt! Tjärna är hemskt välkommen ytterligare en säsong! Kanske slipper han fotskada i år och därmed också få lite mer fart på åkningen. En viktig spelare att ha i ES nuförtiden.
Sen tycker jag att vi ska sluta vara sviniga mot våra spelare när de signar på för oss. Tjärnqvist är en bra spelare i ES, inte en toppspelare internationellt, men i ES är han bland de bättre tycker jag. Jag fatta rinte vad många tror ska hända med laget om vi får in en legoknekt. Tror ni att det är lösningen på alla bekymmer? Tror ni att det är vad som krävs för att vi ska få uppleva 09/10 igen? Eller rent av 00/01? Löjligt, på riktigt.
En "stjärnspelare" i 20årsåldern gör inte skillnaden mellan en bra säsong och en dålig. Du behöver 4 såna spelare. En i varje kedja. Då gör det skillnad. Det är inte rimligt så glöm det.
Att bränna lönen för två spelare för att få in en är inte heller smart. Ok om det är Mats Sundin, för hans närvaro skulle betyda mer folk till matcherna = mer pengar in - och bättre reklamavtal = mer pengar in, men inte en 2x-åring med siktet inställt på NHL.
Så, jag tror att MT är ett bra val. Han är den ende i svensk hockey just nu som spelar i en Holmström-roll och som gör det bra.
Välkommen Mathias, igen!
Edit: Tog bort z. Vet inte varför jag stavade mats med z.
Sen tycker jag att vi ska sluta vara sviniga mot våra spelare när de signar på för oss. Tjärnqvist är en bra spelare i ES, inte en toppspelare internationellt, men i ES är han bland de bättre tycker jag. Jag fatta rinte vad många tror ska hända med laget om vi får in en legoknekt. Tror ni att det är lösningen på alla bekymmer? Tror ni att det är vad som krävs för att vi ska få uppleva 09/10 igen? Eller rent av 00/01? Löjligt, på riktigt.
En "stjärnspelare" i 20årsåldern gör inte skillnaden mellan en bra säsong och en dålig. Du behöver 4 såna spelare. En i varje kedja. Då gör det skillnad. Det är inte rimligt så glöm det.
Att bränna lönen för två spelare för att få in en är inte heller smart. Ok om det är Mats Sundin, för hans närvaro skulle betyda mer folk till matcherna = mer pengar in - och bättre reklamavtal = mer pengar in, men inte en 2x-åring med siktet inställt på NHL.
Så, jag tror att MT är ett bra val. Han är den ende i svensk hockey just nu som spelar i en Holmström-roll och som gör det bra.
Välkommen Mathias, igen!
Edit: Tog bort z. Vet inte varför jag stavade mats med z.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Är inte tanken att Nilson ersätter Widing? Och då ersätter Carlsson Ekman.-daniel- skrev:Känns som ett rätt slätstruket val är jag beredd att hålla med folk om, men har haft det på känn hela tiden. Signingen av Carlsson var alltså inget annat än någon slags ersättare för Widing.
Almtorp för Krüger.
Carlsson för Widing.
Bartley för Eklund.
Jahapp. Vad händer med ersättare för Ekman (Hannula) då? Antagligen ingenting. Möller kan vi antagligen glömma fullständigt.
Jag fattar inte hur man tänker i DIF. Vi kommer från en "misslyckad" säsong och då värvar vi in breddspelare? Snarare bör man ju kanske inse att vissa spelare har sett sin topp och bör därför vandra ner i hierarkin.
Kanske är det så att Hardy satsar på fyra jämnstarka(eller dåliga) kedjor som ska bidra lika mycket till poängskörden. Typ korta byten och bara ligga och mala. Men det vinner man väl inga SM-finaler på? Då behöver man det där lilla extra. Eller räknar man med att Zibbe ska ta monsterkliv och dominera elitserien? Vad gör man för åtgärder att t ex Nilson ska komma upp i 09/10 form?
i
- JoHaNzzOnZ
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu kan man ju bara hoppas på att Daniel Tjärnqvist presenteras inom kort!
|1926|1950|1954|1955|1958|1959|1960|1961|1962|1963|1983|1989|1990|1991|2001|2002|