Enligt svenskafans.com så letar vi eventuellt efter 2 backar.
Djurgården söker en till back och en till forward. I och med att Alexander Deilert lämnade för Leksand så kan det vara så att Djurgården har plats för ytterligare en back. Dessutom har junioren Carl Ackered, som varit ombytt i tre Elitseriematcher och knackat på a-lagsdörren ett tag, lämnat Djurgården för Mörrum. Djurgården har åtta kontrakterade backar varav Lennhammer och Holm kan bli utlånade. Att Djurgården skulle värva två backar till vore inte konstigt eftersom Lassen inte kommer från någon supersäsong, Claesson är fortfarande ung och Bartley är otestad i Elitserien.
Backar
Daniel Tjärnqvist är förstaalternativ och har erbjudits ett kontraktsförslag. Andra som varit på tapeten är Kyle Klubertanz, Jonas Ahnelöv, Timmy Pettersson och Kim Johnsson. Namnen skrivna i någon sorts sannolikhetsordning.
Forwards
Mathias Tjärnqvist har fått ett kontraktsförslag, osäkert om värvningen Carlsson innebär att Tjärnqvist har tackat nej. Mika Hannulas och hans agent har aviserat att Mika vill spela utomlands nästa säsong. Daniel Widing förhandlar med Brynäs enligt Aftonlbadets sillyblogg. Oscar Möller ryktas vara aktuell. Linus Klasen kan vara aktuell, inget påtagligt rykte dock.
pulverapa skrev:Vore skönt om vi fick in några riktigt tunga namn nu... Hittills har vi bara värvat allsvenska spelare (med potential att överraska positivt).
Almtorp och Carlsson kan väl ändå inte anses som allsvenska värvningar?
Förstår faktiskt inte hur man kan bli besviken, det är så uppenbart att 99% av spelarna i professionella ligor går efter pengar och hur kontraktet i övrigt är formulerat. Sport är inte var det en gång var. Jag och förmodligen alla andra här inne också hade gjort exakt samma sak.
Har inte klubben skött sin ekonomi så att man kan erbjuda löner i paritet med andra klubbar så förtjänar man helt enkelt inte att ha den tilltänkta spelaren i klubben.
Känns ju skönare om han går till Mif än ett annat elitserielag. Kan förstå att pengarna lockar, men det lär som sagt inte öka hans möjligheter till NHL-spel. Han lär väl emellertid ha både elitserieklausul och NHL-klausul som gör att han kan lämna efter en säsong om inte Mif går upp, vilket de naturligtvis går "all-in" för att göra.
Edit: Samtidigt har ju Klasen varit lite av en SSK-idol. Och de lär ju inte bli glada om han väljer ett annat allsvenskt lag. På nåt sätt hade han ju kommit undan den kritiken om han hade valt ett lag i Elitserien (läs DIF) med motiveringen att han vill spela på högsta möjliga nivå.
Senast redigerad av kaminor den 2011-05-12 10:54:28, redigerad totalt 1 gånger.
Jag skulle aldrig kunna spela för en annan klubb i Sverige om de så erbjöd mig 250k/mån istället för 200k/mån. Aldrig. Jag skulle gråta den dagen jag signade ett kontrakt med ett NHL-lag. Jag skulle förmodligen åka över och prova på men med ett löfte att jag avslutar med några år i DIF.
Vi har flertalet spelare som tänker likadant, bl.a. Ottosson, Fimpen och Jimmie.
Hade Klasen signat med Modo eller Brynäs eller nåt så hade jag accepterat det men att gå till Mif är bara sorgligt.
pulverapa skrev:Jag skulle aldrig kunna spela för en annan klubb i Sverige om de så erbjöd mig 250k/mån istället för 200k/mån. Aldrig. Jag skulle gråta den dagen jag signade ett kontrakt med ett NHL-lag. Jag skulle förmodligen åka över och prova på men med ett löfte att jag avslutar med några år i DIF.
Vi har flertalet spelare som tänker likadant, bl.a. Ottosson, Fimpen och Jimmie.
Hade Klasen signat med Modo eller Brynäs eller nåt så hade jag accepterat det men att gå till Mif är bara sorgligt.
Det är lätt att sitta och försöka leka farbror lojal på ett forum men står du där och har ett kontrakt i handen där du blir lovad guld & gröna skogar, kanske andra trevliga förmåner etc så är kanske inte "klubben i ditt hjärta" sådär värst mycket värt längre. Spelare med riktigt klubbhjärta är extremt sällsynt, tror också i många fall de som påstås ha ett sådant stannar kvar i samma klubb av bekvämlighetsskäl.
Hur kan man tycka att det är så otroligt konstigt om nu Klasen går till Malmö? De storsatsar. Har en enormt trevlig arena. Skåne BÖR ha ett lag i högsta serien inom en överskådlig framtid samt att man då får ett erbjudande om ett långtidskontrakt som garanterat ingen klubb i ES kunde matcha.
pulverapa skrev:Hade Klasen signat med Modo eller Brynäs eller nåt så hade jag accepterat det men att gå till Mif är bara sorgligt.
Fast det är ju inte som att han skulle vunnit Elitserien med Modo eller Brynäs. Dessutom känner han ju inte en kotte där. I Mif tjänar han betydligt bättre och har många vänner sedan SSK-tiden. Jag tycker faktiskt Mif är ett lika rimligt val som mittenlagen i Elitserien.
Att inte välja t.ex. DIF eller Hiv är dock mer förvånande. Om intresse nu visats.