Bra post, håller med i allt.Shitkicker skrev:SAIK har en spelarbudget ungefär i nivå med vår. De har dessutom nu nått minst semifinal 3 år i rad och har förmodligen gjort ett imponerande positivt resultat i fjol. När Lehtonen nu lämnar har de alltså en rätt rejäl pengapung till övers att locka en kvalitetsspelare som Möller med. Skillnaden är snarare att båda deras dyra värvningar inför fjolårssäsongen, Lindström och Lehtonen, levererade på allra högsta tänkbara nivå medan våra, Widing och Nisse, i princip floppade. På pappret var Hannula, Widing och Nisse knappast "breddspelare" när de signades, snarare väl så stora stjärnor som SAIK's gossar.Mäklaren skrev:Frågan är hur Skellefteå, med mindre spelarbudget än oss, kan göra stjärnvärvningar som Lehtonen, Lindström och Möller.
Jo, de köper inte in dyra breddspelare som DIF gör. De satsar på spets och juniorer. Som det ska vara.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag menar att de kostar mycket mer, men presterar förmodligen inte alls mer än vad en junior skulle göra på deras plats.-daniel- skrev:Vet du vad de tjänar eller gissar du bara? Bartley har vi ju fått en hint om men har svårt att se Kempe vara speciellt dyr, likaså med Almtorp & Carlsson.Mäklaren skrev:Jonas Almtorp, Mattias Carlsson, Mario Kempe, Victor Bartley anser jag är medelmåttor som kostar för mycket.
Hela laget består av bredd just nu.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Håller faktiskt med vår unge mäklare om att det känns väldigt konstigt byggt och med felprioriterade värvningar. Även om vi lyckas signa Klasen känns det väldigt felbyggt i övrigt, även om Klasen skulle rädda upp det lite.
Expert.
Mäklaren har rätt, just nu är det lite för mycket bredd. Att signa Mathias Tjärnqvist hjälper inte det här laget längre.
Det finns dock en lösning på våra problem. Att Marcus Nilson är lika bra som när han kom för två säsonger sedan.
Vem har vi värvat för Ekmans lön?
Det finns dock en lösning på våra problem. Att Marcus Nilson är lika bra som när han kom för två säsonger sedan.
- SirDIFalot
Eftersom det var en extern finansiär som gick in och pröjsade Ekman så kanske vi inte får använda de pengarna till annat? Och om vi får det gick den nog i fjol åt Hannula bland annat.pulverapa skrev:Mäklaren har rätt, just nu är det lite för mycket bredd. Att signa Mathias Tjärnqvist hjälper inte det här laget längre.
Det är för övrigt fel att räkna med att alla pengar som spenderades ifjol finns tillgängliga i år, jag menar spelarbudgeten förändras ju.
Expert.
Barta är ju ganska grym förresten..
hugg hugg hugg hugg hugg hugg

hugg hugg hugg hugg hugg hugg

Rankel sänkte oss förra ET va?
JJ har en plan, sin vanliga. Värva en Stockholmsgrabb som arbetar hårt med mer hjärta än skicklighet. När säsongen börjar kommer vi bara ha hjärta och ingen skicklighet. Helt fel.
Och det vet du hur?oskais skrev:JJ har en plan, sin vanliga. Värva en Stockholmsgrabb som arbetar hårt med mer hjärta än skicklighet. När säsongen börjar kommer vi bara ha hjärta och ingen skicklighet. Helt fel.
Hoppas Järlan överraskar med en riktig jävla bomb.
En magkänsla.Kentta skrev:Och det vet du hur?oskais skrev:JJ har en plan, sin vanliga. Värva en Stockholmsgrabb som arbetar hårt med mer hjärta än skicklighet. När säsongen börjar kommer vi bara ha hjärta och ingen skicklighet. Helt fel.
Hoppas Järlan överraskar med en riktig jävla bomb.
Jag vill inte ha fler killar som åker mycket skridskor och kämpar tills svetten rinner, men sitter med 15 poäng i slutet av säsongen. En spelfördelande tekniker är vad som behövs, den andra kategorin har vi redan tillräckligt av.
- -daniel-
Då tolkade jag dig fel och jag är nog beredd att hålla med. Åtminstone vad gäller Kempe som är en helt överflödig spelare i mitt tycke.Mäklaren skrev:Jag menar att de kostar mycket mer, men presterar förmodligen inte alls mer än vad en junior skulle göra på deras plats.-daniel- skrev:Vet du vad de tjänar eller gissar du bara? Bartley har vi ju fått en hint om men har svårt att se Kempe vara speciellt dyr, likaså med Almtorp & Carlsson.Mäklaren skrev:Jonas Almtorp, Mattias Carlsson, Mario Kempe, Victor Bartley anser jag är medelmåttor som kostar för mycket.
Hela laget består av bredd just nu.
Vi alla verkar överens om att det behövs en riktig klassforward på sista posten; oerhört spännande att se om Järlan verkligen själv också tycker så.
- SirDIFalot
En sak är säker. DIF verkar lita rejält på att spelare som Norman, Cehlin, Brodin, Zibbe och ett par till ska ta rejäla kliv i utvecklingen och leverera en hel del mer än de gjort tidigare poängmässigt.
Expert.
- -daniel-
Ja, och jag tror dessutom att det är en liten reaktion med mindre namnkunniga värvningar just för att satsningen med Mackan / Ekman (nåja...) / Hannula / Widing inte direkt övertygade förra året.
Men visst är det så att JJ och staben resonerar som oss?
I utskicket från Janne Ednertz så skriver han ju faktiskt att vi ska ha in en kvalitétsback och en POÄNGSPELARE! så det känns ju som att det borde bli en sådan spelartyp som fyller sista platsen.
I utskicket från Janne Ednertz så skriver han ju faktiskt att vi ska ha in en kvalitétsback och en POÄNGSPELARE! så det känns ju som att det borde bli en sådan spelartyp som fyller sista platsen.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Vilket utskick?Billx skrev:Men visst är det så att JJ och staben resonerar som oss?
Och det är väl knappast Ednertz bord?
Expert.