DIF tappar på slutet...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak

Inlägg av Kojak »

OK, jag förstår. Man ska tydligen vara övertydlig.

Jojje, aldrig något beröm när DIF vinner utan det är först när DIF förlorar du sätter igång ditt skrivande. Och självklart ska du inte hylla när de spelar som skit men det är ändå ganska genomskinnligt att du är här inne enbart för att klaga och leta fel och hålla tyst som vilken råtta som helst när det går bra.

Och det är där "surkärringen" kommer in. För de som inte förstod, jag kanske var otydlig, så var det en jämförelse med det jag skrev här ovanför: Hålla tyst när det går bra och skriva när det går dåligt. För mig personligen känns det som att din målsättning Jojje är att måla upp en falsk bild av DIF Hockey genom att leta efter fel och klaga som fan väldigt mycket på skitsaker (inte bara när de spelat dåligt).

När det gäller den mening som gör att du ifrågasätter mina grundskolekunskaper...Jag ska villigt erkänna att jag satt någon minut och funderade över den meningen. Jag förstår precis vad du menar Jojje så jag ska härmed erkänna mitt misstag och göra om meningen lite grann:

"Visst är det bra att komma med kritik, framförallt efter gårdagens match mot FBK där jag tycker anfallsspelet var under all kritik, men när man som Jojje profilerar sig som den sura kärringen som bara klagar på hela samhället...Ja det är enligt min åsikt helt patetiskt."

Dock en eloge till dig Jojje att du inte klagar på DIF Fotboll på detta forum. Min egentliga fråga var egentligen om du gör det någon annanstans, men som sagt...Man måste vara övertydlig.

Du kommer säkerligen granska detta inlägg och hitta småfel eller andra inkorrekta meningar som du använder dig av för att försöka förlöjliga mig (Jag är ju inte den vassaste kniven i lådan, tack gode gud för det...) så varsågod.

Faktum är att jag har lite svårt att förstå ibland, framförallt på det råd jag fått från kanslipersonal på DIF: Nämligen att helt ignorera dig Jojje. Jag ska försöka följa det rådet!

Med detta önskar jag er alla, ja även dig Jojje, en mycket trevlig helg och hoppas vi ses på tisdag! :)
ragnarsson14
Kontakt:

Inlägg av ragnarsson14 »

Hovet skrev:Kan det ha något med tränarna att göra? Vi hade ju samma problem förra året. Det är i alla fall något som Särkijäärvi och Berglund måste ta upp med laget och arbeta med (om de nu inte redan gjort det), det är fruktansvärt tärande för både fans och spelare att se matchen glida ur händerna på en sista minuterna av matchen. Tredje perioden är den man alltid bävar för.

ja tror att de är för att vi har förlite spelare att till gå..... vi möste få tag i mer spelare som holler högre klass..... dom orkarju för fan inte i 3dej perjoden..
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Bladman skrev:I går var ju sista perioden den bästa!
ja

Och mot Linköping gör vi 4 mål i sista perioden.
men visst finns det en negativ trend sen förra säsongen att vi tappar mot slutet, men skulle inte kalla det skandal precis,
förra året trodde jag det berodde på alla "rookies" att de inte höll måttet eller inte var redo för Elitserien, men nu "vetti fan"

men men 50 omgångar kvar, kan ju hoppas det vänder, kan ju inte hålla i sig i 2 säsongen precis....... eller det kan det kanske? :)
Användarvisningsbild
Paraflax

Re: DIF tappar på slutet...

Inlägg av Paraflax »

Mm håller fullständigt med Jojje, fan verkar som de tror att dem redan vunnit när de nästan är en hel period kvar. Detta måste ändras på, Se bara på matchen mot frölunda, vi ägde dem 2 första periderna o ledde med 3-1 men då slappnade vi och Vf kunde kvittera
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Micke Nylander skrev:Snesteg och snesteg. Citera hela mitt förra inlägg så kanske ni förstår följande:

Jag är INTE förvånad över att Jojje börjar skriva och klaga när DIF förlorar, men när de vinner så håller han tyst.
"Nyllet"

Efter en liten nogrannare titt så är jag nu helt på det klara med vad du menade..Ett gammalt hederligt missförstånd helt enkelt..

Cheers
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill inte strö salt i några sår, men är tredjeperioderna verkligen vår svagaste period? Av spelet att döma tycker nog jag att vi gjort rätt många svaga första perioder för att komma igen andra hälften av matchen. Att vi sedan inte riktigt orkar hela vägen fram eller stupar på mållinjen är en annan historia.

Jag vill alltså för fram resonemanget att vi kanske verkar vara svaga i tredjeperioderna, men att boven i dramat i själva verket är våra svaga starter på matcherna som ofta gör att vi får jobba i uppförsbacke. Detta sliter rätt hårt på spelarna vilket naturligtvis får sin största effekt under matchens avslutande minutrar.

Däremot märks det en klar skilland på årets lag jämfört med förra året. Förra året föll laget i princip ihop som ett korthus om det gick lite emot. Detta verkar inte vara fallet i år vilket jag är mycket glad över!
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Vi har lirat fem matcher vilket har resulterat i två vinster, en oavgjord och två förluster. Med andra ord har vi tagit 7 av total 15 möjliga poäng. Visst är det kanske inte världens bästa poäng skörd!

Men så som jag har förstått det så har vi börjat om på ny kula. Vi är inte lika dominanta som vi tidigare hat varit. Vi har kommit i en svacka, en relativt djup sådan, de senaste åren. Nu, ett antal år senare så vädrar vi äntligen morgonluft. Och istället för att se postivt på det hela så väljer vissa att klaga och såga spelare, och truppen i övrigt. Har ju tom läst att Säcken o Challe har blivit frågasatta vad gäller deras cochning. Vilket jag tycker är märkligt!

Visst de kanske inte är väldens mest meriterade tränare, men de brinner för Djuurgår'n och kan jvl i det Hockey. Vad mer behöver vi? Enligt min mening är Säcken o Challe rätt par att ta oss tillbaka till toppen!
I UR & SKUR
Skriv svar