Djurgårdens nästa lagkapten
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Scenario 1.. DT i laget samt MT stannar.
C. DT
A. MT
A. Mackan
Scenario 2. DT i laget men MT försvinner.
C. DT
A. Mackan
A. Printz
Scenario 3. DT ansluter ej samt att MT lämnar.
C. Mackan
A. Printz
A. Brodin / annan ung spelare ( då DIF gärna verkar vilja lägga A:n på unga spelare)
Säger inte att den ena passar bättre än den andra utan detta är bara mina gissningar.
I en perfekt värld där alla skulle kunna spela på sitt max. Skulle jag vilja se C:et på Ölvestad A på Mackan samt Fimpen.
C. DT
A. MT
A. Mackan
Scenario 2. DT i laget men MT försvinner.
C. DT
A. Mackan
A. Printz
Scenario 3. DT ansluter ej samt att MT lämnar.
C. Mackan
A. Printz
A. Brodin / annan ung spelare ( då DIF gärna verkar vilja lägga A:n på unga spelare)
Säger inte att den ena passar bättre än den andra utan detta är bara mina gissningar.
I en perfekt värld där alla skulle kunna spela på sitt max. Skulle jag vilja se C:et på Ölvestad A på Mackan samt Fimpen.
2014-04-07, vad hände?
Undrar om inte Nisse hade varit ett bra val..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
En icke-fråga men spontant... Nej.Jamakra skrev:Undrar om inte Nisse hade varit ett bra val..
Expert.
Nisse är en skön typ, känns lite som en gubben-i-lådan rent personlighetsmässigt. Men det är några saker som gör att han inte passar som kapten ("låta mig spela mer" t.ex). Är absolut inte främmande för att Nisse skulle få ett A när (inte om) han gör comeback. Super-Nisse!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Personligen tror jag inte på Nisse.Jamakra skrev:Undrar om inte Nisse hade varit ett bra val..
Jag älskar killen och tycker att han är både skön och en gudabenådad spelare.
Men han har inte de kvaliteter jag tycker att man kan kräva av en lagkapten. Den som har ett C på bröstet skall borra ner skallen och köra stenhårt i motgång i syfte att leda laget genom exempel. Nisse blir mer som en sur och grinig gubbe när det går honom emot.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Lee Harvey Oswald
Andy skrev:Personligen tror jag inte på Nisse.Jamakra skrev:Undrar om inte Nisse hade varit ett bra val..
Jag älskar killen och tycker att han är både skön och en gudabenådad spelare.
Men han har inte de kvaliteter jag tycker att man kan kräva av en lagkapten. Den som har ett C på bröstet skall borra ner skallen och köra stenhårt i motgång i syfte att leda laget genom exempel. Nisse blir mer som en sur och grinig gubbe när det går honom emot.
Håller med.
Nisse i motgång är inte en stabil person som får laget att dra åt samma håll.
Sedan vet jag inte om det är "grinig gubbe" eller om det är en evigt ung "testosteronstinn-maniac" som kliver fram när det hettar till

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Får jag fråga varför vi ens diskuterar Nisse som lagkapten? Håller med Andy i den här frågan men det känns ju inte sådär värst aktuellt att vår #3 kommer äntra isen något mer i sin karriär. 

-
1/Daniel Tjärnqvist(om han kommer)
2/Christian Eklund
3/Marcus Nilson
2/Christian Eklund
3/Marcus Nilson
Fimpen i all ära, men jag ser gärna att våran kapten gör mer än gnuggar i fjärdekedjan. Han ska vara framstående både spelmässigt och någon som bara fortsätter kör när det blåser tungt mot oss. Även om Fimpen alltid jobbar hårt och ger allt så ska inte i min mening en med C på bröstet spela i fjärdekedjan.
C: ?
A: Fimpen (Given på denna)
A: Printz/Otto/Ölvestad
- DIF_Soldier
Snart blir jag fly förbannad! INTE ÖLVESTAD HÖR DU DET?Rix skrev:Fimpen i all ära, men jag ser gärna att våran kapten gör mer än gnuggar i fjärdekedjan. Han ska vara framstående både spelmässigt och någon som bara fortsätter kör när det blåser tungt mot oss. Även om Fimpen alltid jobbar hårt och ger allt så ska inte i min mening en med C på bröstet spela i fjärdekedjan.
Dessutom är det nog inte så populärt att ta ifrån en spelare en kaptensroll om han själv inte ber om det. Mackan är därför redan spikad.
Säg den glädje som varar
- SkönaDjurgårn
Printz ska ha ett "A", sa ar det bara! Han ar vard det efter hans grymma sasong och han skulle nog bara upp titeln med stolthet och hoja sig annu ett snapp. Dessutom har han varit tillrackligt lange i klubben nu.
Otto, Olve eller Mackan vill jag helst inte se som kapten. Tyvarr blir det knappt nagon kvar att valja pa da, hmmm... De tva forsta for det sakerligen paverkar deras spel negativt och Mackan for att hans huvud hanger lagre an pungen nar det gar tungt.
Otto, Olve eller Mackan vill jag helst inte se som kapten. Tyvarr blir det knappt nagon kvar att valja pa da, hmmm... De tva forsta for det sakerligen paverkar deras spel negativt och Mackan for att hans huvud hanger lagre an pungen nar det gar tungt.

C: D. Tjärnqvist (han kommer!)
A: Fimpen
A: Nilson
Glasklart.
A: Nilson
Glasklart.
Blir ett problem detta. Nu när Daniel Tjärnqvist inte verkar ansluta till truppen så står vi helt utan en naturlig ledare. Mackan är ingen lagkapten, inte Otto heller och Jimmies spel blir för dåligt. BomBom är ett alternativ, men då måste han höja lägstanivån (kanske kan kaptensrollen hjälpa till med det).
Skulle helst se att den sista backen som ska in är en 30-34-årig stabil och rutinerad pådrivare. Då är valet enkelt. Men som det ser ut nu:
C: Boumedienne
A: Mackan
Skulle helst se att den sista backen som ska in är en 30-34-årig stabil och rutinerad pådrivare. Då är valet enkelt. Men som det ser ut nu:
C: Boumedienne
A: Mackan
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Datsyuk_13
Almtorp kommer med största säkerhet att få ett "A" på bröstet till nästa säsong. Var så säkra... 

Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-06-03 00:23:21, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Remy Lebeau
Svårt val. Rent spontant borde Mackan fortsätta om han själv vill.
C: Nilson/ M Tjärnqvist
A: Klubertanz
A: Printz.
C: Nilson/ M Tjärnqvist
A: Klubertanz
A: Printz.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore