Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Alla här fokuserar bara på den där sista forwarden, frågan är vad vi gör om D.Tjärnqvist-affären spricker? Själv har jag typ redan räknat in Daniel i truppen och blir det inte så känns det riktigt knepigt. Vi behöver en pålitlig tvåvägsback som sitter på en gedigen erfarenhet, lite av en Ragge-typ. Blir mörkrädd om Tjärnqvist väljer något annat alternativ; vad fan finns det för alternativ?

Inte mycket som det känns spontant...
Eftersom Kyle inte kommer få något NHL-kontrakt så blir det nog han i så fall.
Personligen tycker jag inte alls Kyle duger som ersättare; i det här fallet måste vi ha in en ledartyp på backplatsen med erfarenhet som kan styra upp vårt försvar. Kyle var dessutom ruggigt bra stundtals offensivt men knappast speciellt framgångsrik defensivt.

Jag tar hemskt gärna in Klubertanz men inte som någon slags ersättare till D.Tjärnqvist. Faktiskt ser jag hellre Fernholm så fall - även fast det också långt ifrån är en optimal lösning.
Håller med. Ragnarsson är inte ersatt ännu och det måste, det bara måste, finnas en sån spelartyp på backplats. En härförare. Det är nog inte Kyle då. Är Tjärna Sr den typen av spelare? Kommer inte ihåg honom speciellt bra tyvärr.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:
starvin_marwin skrev:Satan vad död det känns gällande silly-rykten. Väldigt bra att vi har en organisation som inte läcker, men samtidigt förbannat tråkigt i silly-tider :)
haha, ja, jag högg definitivt som en kobra så fort jag såg att någon ny skrivit något nytt här.. ;) Sitter som på nålar.

Fimpen är på Stadion. Det är det enda jag kan rapportera om DIF så här långt. 8)
Han kanske har en ny karriär på G? ;)
:) ja, han skulle nog inte göra bort sig i dagens DIF Fotboll. hehe
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev: Håller med. Ragnarsson är inte ersatt ännu och det måste, det bara måste, finnas en sån spelartyp på backplats. En härförare. Det är nog inte Kyle då. Är Tjärna Sr den typen av spelare? Kommer inte ihåg honom speciellt bra tyvärr.
Kanske inte kan kalla Tjärnqvist en härförare likt Ragge, men han spelar med pondus och är resolut. Dessutom en gedigen erfarenhet bakom sig som jag tror många yngre killar verkligen ser upp till.

D.Tjärnqvist skulle definitivt axla Ragge-rollen skapligt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Var Kyle verkligen så dålig defensivt? Jag gillade verkligen honom så det kanske besudlar mitt omdöme, men som jag minns det var han likvärdig Oscar i defensiven. Men som sagt, hela DIF gick ju som på räls så det är möjligt att jag kan ha fel.

Med det sagt - nej, Kyle duger inte. Men han vore grymt bra att ha som förstärkning om man först släpper Lennhammer.

Jag vet inte hur ni känner, men personligen ser jag störst potential i Lassen av de båda faktiskt - han KAN fortfarande bli en hygglig ES-back. Han visade det i första matchen han spelade samt ett fåtal gånger under säsongen. Lassen går före Kim enligt mig.

Ut med Lennhammer, in med Kyle och Tjärnqvist. Realistiskt? På förhand nej, men som ni kanske minns har faktiskt JJ hintat det. Ett sjuhelvetes powerplay blir det iallafall! Kyle, Bartley, Honken, Tjärnqvist, Boumedienne.

Känns ändå som felprio om man tänker på det. Men DIF-ledningens vägar äro outgrundliga.
HEJA DJURGÅRDEN! 130 dagar kvar!
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Var Kyle verkligen så dålig defensivt? Jag gillade verkligen honom så det kanske besudlar mitt omdöme, men som jag minns det var han likvärdig Oscar i defensiven. Men som sagt, hela DIF gick ju som på räls så det är möjligt att jag kan ha fel.

Med det sagt - nej, Kyle duger inte. Men han vore grymt bra att ha som förstärkning om man först släpper Lennhammer.

Jag vet inte hur ni känner, men personligen ser jag störst potential i Lassen av de båda faktiskt - han KAN fortfarande bli en hygglig ES-back. Han visade det i första matchen han spelade samt ett fåtal gånger under säsongen. Lassen går före Kim enligt mig.

Ut med Lennhammer, in med Kyle och Tjärnqvist. Realistiskt? På förhand nej, men som ni kanske minns har faktiskt JJ hintat det. Ett sjuhelvetes powerplay blir det iallafall! Kyle, Bartley, Honken, Tjärnqvist, Boumedienne.

Känns ändå som felprio om man tänker på det. Men DIF-ledningens vägar äro outgrundliga.
Jag tror att mycket av säsongen 09/10 är svårbedömt. Jag blev uppriktigt sagt jävligt imponerad av laget under den säsongen. Vi var ju inte favorittippade inför säsongen och folk blev mer och mer imponerade av hur DIF stod upp och hur jädrans snabba vi var. Sen var det som du säger. DIF gick som på räls - många kanske mindre bra spelare höjde sig en eller två nivåer i sällskap med andra spelare som hade en högre nivå.

Jag håller med -daniel- här och menar att vi behöver en brutalt stabil defensiv back som kan gjuta mod i en hel backbesättning och som kan slå sköna pass - öppnande pass - avgörande pass. Åh gud, kan inte ES dra igång snart. :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Var Kyle verkligen så dålig defensivt? Jag gillade verkligen honom så det kanske besudlar mitt omdöme, men som jag minns det var han likvärdig Oscar i defensiven. Men som sagt, hela DIF gick ju som på räls så det är möjligt att jag kan ha fel.

Jag tyckte aldrig Kyle var speciellt bra i defensiven, vet att jag redan från början gnällde på hans spel i egen zon.

Annars håller jag med dig i allt du skriver. Frågan är dock om inte Philip Holm har större potential att redan kommande säsong få spela några matcher på Lassens bekostnad... Tror han har ruggig potential. Lennhammer ser jag tyvärr ingen direkt framtid i, för visso sett honom för lite men det man sett har lämnat "en del" övrigt att önska. Lassen kan väl kanske blomma ut något men han verkar liksom alldeles för virrig och oslipad i egen zon. Förstår mig inte riktigt på honom om jag skall vara ärlig.

Optimala vore naturligtvis att få in D.Tjärnqvist & typ Kyle, men tror inte det kommer ske.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Allt jag vill ha är ett sketet jävla SM-guld. Är det verkligen för mycket begärt? Jag har kvinnor och Jack Daniel's, allt jag behöver nu är ett jävla SM-guld! Vi jagar en JÄVLIGT ful pokal dessutom...

Klasen till Modo? Jag tror nog det. Buhu. Har inte DIF en jävla benägenhet att lägga all offensiv tilltro till EN spelare? Jag tänker förstås på Linkan. Mina farhågor nu säger mig att man resonerar likvärdigt denna Silly - "Äh, vi har ju Mackan!"

Snälla, prove me wrong och ge mig ett jävla SM-guld! Annars står kaffebönderna där om några år och hasplar ur sig "MESTA MÄSTARNA!" på norska. Skjut mig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Allt jag vill ha är ett sketet jävla SM-guld. Är det verkligen för mycket begärt? Jag har kvinnor och Jack Daniel's, allt jag behöver nu är ett jävla SM-guld! Vi jagar en JÄVLIGT ful pokal dessutom...

Klasen till Modo? Jag tror nog det. Buhu. Har inte DIF en jävla benägenhet att lägga all offensiv tilltro till EN spelare? Jag tänker förstås på Linkan. Mina farhågor nu säger mig att man resonerar likvärdigt denna Silly - "Äh, vi har ju Mackan!"

Snälla, prove me wrong och ge mig ett jävla SM-guld! Annars står kaffebönderna där om några år och hasplar ur sig "MESTA MÄSTARNA!" på norska. Skjut mig.
Skryt lagom...
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Allt jag vill ha är ett sketet jävla SM-guld. Är det verkligen för mycket begärt? Jag har kvinnor och Jack Daniel's, allt jag behöver nu är ett jävla SM-guld! Vi jagar en JÄVLIGT ful pokal dessutom...

Skryt lagom...
Bonden got the moves, bitch! Deal with it :D
Jag vet att du inte gillar det, men Coca Carola slår fanimig huvudet på spiken;
"För tjejer kommer och tjejer går, men min kärlek till Djurgårn' består..."

Är det inte bäst för hälsan att bara lämna difhockey.se under 30 dagar? För vad dödar en fortast - väntan eller abstinensen?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Man kan ju alltid hoppas..

Bild
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Förmodligen väldigt orealistiskt, men Linkans uttalande efter säsongen lät som han inte var motiverad på ett år till i hv.

Ett stort ego önsketänkande är vad det är att se #23 tillbaka i DIF dressen. Men visst skulle han lösa våra problem som den sista pusselbiten i DIF 2011/2012.
isolerad

Inlägg av isolerad »

stolpskott skrev:Förmodligen väldigt orealistiskt, men Linkans uttalande efter säsongen lät som han inte var motiverad på ett år till i hv.
Var har du hört det? Och var det innan eller efter Janne Karlsson fick sparken?
i
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

isolerad skrev:
stolpskott skrev:Förmodligen väldigt orealistiskt, men Linkans uttalande efter säsongen lät som han inte var motiverad på ett år till i hv.
Var har du hört det? Och var det innan eller efter Janne Karlsson fick sparken?
Tror någon har postat det här innan. Det stod på Hockeyligan, och tror det var innan Janne fick sparken, my bad.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är så tyst, så tyst, så tyst, så tyst...

Förutom att Videll kommer lira för solnalaget och Deilert ska spela för Leksand och att Danmark slog Tusklant efter straffar så händer iNGET. Abstinens bröder och systrar... Kom igen och surra nu!
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Inte ett knyst vare sig i Media eller här , kan vara positivt :)

Inte lika positivt är att Klasen ryktas vara klar för Modo!

Ställ in siktet på Möller nu Järlan!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst