Landslagshockey
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Landslagshockey
Sitter & njuter av att Fasth har spelat så pass stabilt (även fast jag tycker 2-4 målet var en halvtavla). Nu måste det väl ändå vara 99% sannolikhet att han drar över pölen i sommar?
Bra annars av Sverige. Vart dock lite FÖR enkelt.... USA var ruggigt klena. Våra backar är fortfarande alldeles för tröga; backbesättningen räcker knappast för medalj i den här turneringen. Någon från NHL måste nog till. Tror N.Kronwall kommer ifall Detroit åker ur, hoppas verkligen att SJ kniper 3:e matchen i natt - inte för VM's skull främst utan för att San José är ett mycket roligare lag.
Bra annars av Sverige. Vart dock lite FÖR enkelt.... USA var ruggigt klena. Våra backar är fortfarande alldeles för tröga; backbesättningen räcker knappast för medalj i den här turneringen. Någon från NHL måste nog till. Tror N.Kronwall kommer ifall Detroit åker ur, hoppas verkligen att SJ kniper 3:e matchen i natt - inte för VM's skull främst utan för att San José är ett mycket roligare lag.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gnäll för fan inte på VM-gänget, jag tycker de gör det bra. Kul också för Hallman. Duktig reporter och bloggare men gör det också bra vid intervjuerna.
Min poäng är att ni bör njuta av Södergren, Per Forsberg (som är grym) & co. medan ni kan.
Nästa år blir det Perlskog, Jihde sr, och Grindahl som styr och ställer. Mmmmmmmm.
Min poäng är att ni bör njuta av Södergren, Per Forsberg (som är grym) & co. medan ni kan.
Nästa år blir det Perlskog, Jihde sr, och Grindahl som styr och ställer. Mmmmmmmm.
Säg den glädje som varar
De är resor bättre än de som lade sina fuktiga händer vid SM-slutspelet.DIF_Soldier skrev:Gnäll för fan inte på VM-gänget, jag tycker de gör det bra. Kul också för Hallman. Duktig reporter och bloggare men gör det också bra vid intervjuerna.

Heja.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
En spelare som imponerade på mig under gårdagen var Sjögren. En riktig underdog som dock har utvecklats. Annars fungerade tredjeformationen med Kruger, Silfverberg och Tedenby bra.
Tycker dock fortfarande att laget är alldeles för ungt och orutinerat.
Tycker dock fortfarande att laget är alldeles för ungt och orutinerat.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Lutar åt det, men jag skulle hellre se att man kanske väntar på att se om Detriot torskar den 4de matchen också och plockar hem Z och Kronis. Men Bäckis och Kronis går väll också bra 

DIF <3
Ruggigt överskattad spelare tycker jag.lajjnus skrev:Kommer Bäckström nu?
- reservjesus
Bäckström har ju rent utsagt varit usel i slutspelet, han kan stanna hemma.
clowns to the left of me, jokers to the right
Japp, men det är lite som så att Bäckström försvinner när Ovie försvinner. Mycket gänget på Ovechkin och Bäckström har glidit lite räkmacka på honom under sina år i NHL.reservjesus skrev:Bäckström har ju rent utsagt varit usel i slutspelet, han kan stanna hemma.
Jo, Bäckström är nog rätt överskattad, även om jag tror att han skulle tillföra en del i det Tre Kronor vi har för tillfället. Samtidigt är det i en svår situation Mårts och andra inblandade sitter i. Vågar man vänta/tro att Detroit åker ur efter fyra raka? Är spelare i Detroit sugna på att komma över, typ N Kronwall? Det är ju trots allt på backsidan som det behövs förstärkning.
Kronwall, Zäta och Franzen är väl de realistiska förstärkningarna från Detroit om de nu ryker.
- reservjesus
Det är spelare jag vill se fall de åker ut. Förstår inte vad vi ska med Enroth till.Mäklaren skrev:Kronwall, Zäta och Franzen är väl de realistiska förstärkningarna från Detroit om de nu ryker.
Vilket jävla mål av Kronwall idag då! Va fan gjorde han inte så där lite oftare när han lirade i D.I.F dressen 

Ja jävlar vad snyggt det var, blev helt chockad när jag såg det.
- reservjesus
Det första 2 matcherna tycker jag Staffan rent utsagt varit dålig, men mot jänkarna och idag mot Frankrike har han verkligen ryckt upp sig med stabilt spel. Målet var ju jävligt läckert för den delen också.