Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Prioriteringen på anfallssidan bör se ut enligt följande:
1. Linus Klasem
2. Mika Hannula
3. Oscar Möller
4. Mathias Tjärnqvist
5. Daniel Widing
1. Linus Klasem
2. Mika Hannula
3. Oscar Möller
4. Mathias Tjärnqvist
5. Daniel Widing
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
http://video.google.com/videoplay?docid ... 250038401#-daniel- skrev:Jag vet inte, har för dålig koll på honom. Vet inte ens riktigt vad han är för spelartyp om jag skall vara ärlig. Stor fördel dock att han kan spela center. Men är inte han annars lite mer av en Hannula-typ än en Klasen-lirare?
Ser man till statsen och det man läst och hört verkar det ju dock vara en riktigt bra snubbe så han får väl gå in någon stans mellan alternativ 1) - 2)
Hade inte sett denna. Hittade nu.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill nog byta plats på Widing och Tjärnqvist där faktiskt. Sett till potential och vad vi behöver är Widing generellt mer målskytt än vad Tjärnqvist är. Widing kan dessutom göra skitjobbet likvärdigt Tjärna och har en högre toppfart på grillorna.Mäklaren skrev:Prioriteringen på anfallssidan bör se ut enligt följande:
1. Linus Klasem
2. Mika Hannula
3. Oscar Möller
4. Mathias Tjärnqvist
5. Daniel Widing
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Denna visar en del också.
http://www.youtube.com/watch?v=Pg1KwJehtUs
http://www.youtube.com/watch?v=Pg1KwJehtUs
Expert.
- -daniel-
Schysst!SirDIFalot skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... 250038401#-daniel- skrev:Jag vet inte, har för dålig koll på honom. Vet inte ens riktigt vad han är för spelartyp om jag skall vara ärlig. Stor fördel dock att han kan spela center. Men är inte han annars lite mer av en Hannula-typ än en Klasen-lirare?
Ser man till statsen och det man läst och hört verkar det ju dock vara en riktigt bra snubbe så han får väl gå in någon stans mellan alternativ 1) - 2)
Hade inte sett denna. Hittade nu.
Frågan är egentligen om han själv är beredd att ta en runda hem? Kan iofs vara riktigt smart för hans fortsatta karriär...under förutsättning att han verkligen lyckas hålla en hög nivå i ES (vilket jag faktiskt tror han skulle göra).
- SkönaDjurgårn
Jag har vantat och vantat pa en sak har i traden om Oscar Moller, men det har fortfarande inte kommit upp sa jag far val saga det sjalv da.
De ganger jag sett Moller spela har jag rivit mitt har over att han varit sa j-la divig! Ska gora allt sjalv och vagrar slappa pucken (tank Kennedy som inte passar en fri Hellquist i mitten, for er som foljer DIF Fotboll). Verkligen ingen favorit for mig.
Samtidigt sa ar han en javel pa att gora mal, och vem gillar inte en malskytt? Men att tro att Moller ska komma hit och styra upp PP och vara nagon slags fralsare pa annat an just malskyttet, det tror jag inte pa. Kikade nyss hans stats och han har nagot sa ovanligt som ungefar lika manga mal som assists varje ar, och det starker min uppfattning om att han hellre "gor allt sjalv".
Han far garna komma och skulle nog vara extremt nyttig for vart malskytte men jag ser hellre en mer allsidig spelare nu nar vi letar en spetsanfallare. Det enda namn som det snackas om har nu ar ju Linus Klasen och far jag valja pa honom och Moller sa gar Klasen fore med stor marginal. Han har helt enkelt fler strangar pa sin lyra.
De ganger jag sett Moller spela har jag rivit mitt har over att han varit sa j-la divig! Ska gora allt sjalv och vagrar slappa pucken (tank Kennedy som inte passar en fri Hellquist i mitten, for er som foljer DIF Fotboll). Verkligen ingen favorit for mig.
Samtidigt sa ar han en javel pa att gora mal, och vem gillar inte en malskytt? Men att tro att Moller ska komma hit och styra upp PP och vara nagon slags fralsare pa annat an just malskyttet, det tror jag inte pa. Kikade nyss hans stats och han har nagot sa ovanligt som ungefar lika manga mal som assists varje ar, och det starker min uppfattning om att han hellre "gor allt sjalv".
Han far garna komma och skulle nog vara extremt nyttig for vart malskytte men jag ser hellre en mer allsidig spelare nu nar vi letar en spetsanfallare. Det enda namn som det snackas om har nu ar ju Linus Klasen och far jag valja pa honom och Moller sa gar Klasen fore med stor marginal. Han har helt enkelt fler strangar pa sin lyra.
- SirDIFalot
Är beredd att hålla med. Han är lite lik Hannula i stilen. En naturlig målskytt. Men samtidigt behövs det såna. Som går rakt på mål. I hockey är det ju mer nödvändigt än i fotboll då det uppstår returer på ett annat sätt och blir kaos framför mål om man skjuter väldigt ofta.SkönaDjurgårn skrev:Jag har vantat och vantat pa en sak har i traden om Oscar Moller, men det har fortfarande inte kommit upp sa jag far val saga det sjalv da.
Men som sagt. Klasen skulle gå före.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Ja precis. Skulle gärna se honom i laget, då han uppenbarligen är en giftig målskytt och det tackar man ju inte nej till. Men i första hand vill jag se någon annan spelare som har fler kvaliteter. Gärna en naturlig ledare men framförallt någon som är överjävlig på att spela power play.SirDIFalot skrev:Är beredd att hålla med. Han är lite lik Hannula i stilen. En naturlig målskytt. Men samtidigt behövs det såna. Som går rakt på mål. I hockey är det ju mer nödvändigt än i fotboll då det uppstår returer på ett annat sätt och blir kaos framför mål om man skjuter väldigt ofta.SkönaDjurgårn skrev:Jag har vantat och vantat pa en sak har i traden om Oscar Moller, men det har fortfarande inte kommit upp sa jag far val saga det sjalv da.
Men som sagt. Klasen skulle gå före.

DIF verkar ju knappt intresserade av Klasen. Är det så att man frivilligt väljer MT före honom så är det död och stor skandal.
Jag är inte heller överdrivet sugen på Hannula eller Widing. Vi behöver inte fler rightare som inte kan styra upp spelet. Vi behöver playmakers, till vare pris.
Otto håller definitivt inte som spelfördelare av hög klass längre.
Jag är inte heller överdrivet sugen på Hannula eller Widing. Vi behöver inte fler rightare som inte kan styra upp spelet. Vi behöver playmakers, till vare pris.
Otto håller definitivt inte som spelfördelare av hög klass längre.
- -daniel-
Beskrivningen av Möller är den jag fått från andra håll, att han som jag skrev tidigare är mer lik Hannula än en spelfördelare. Viktigt också, för visso.
Annars håller jag med Mäklarn här; känns faktiskt ganska korkat att välja en sådan som M.Tjärnqvist för sista platsen i forwardstruppen. Är ju dock en uppenbar risk att så blir fallet, vore inte helt fel att få höra lite mer hur planen ser ut...
Annars håller jag med Mäklarn här; känns faktiskt ganska korkat att välja en sådan som M.Tjärnqvist för sista platsen i forwardstruppen. Är ju dock en uppenbar risk att så blir fallet, vore inte helt fel att få höra lite mer hur planen ser ut...
Det känns lite som att man inte har någon plan med vilken spelare man vill ha in i laget. Känns som att man lagt ut krokar och kontraktsförslag till alla möjliga spelare med olika spelstilar och sedan hoppas att någon av dem skall skriva på.-daniel- skrev:Beskrivningen av Möller är den jag fått från andra håll, att han som jag skrev tidigare är mer lik Hannula än en spelfördelare. Viktigt också, för visso.
- -daniel-
Fast & andra sidan har vi (åtminstone inte jag) den minsta inblick i hur Järlan jobbar. Han kanske har en jättebra plan, och anledningen till att han gav M.Tjärnqvist ett kontraktsförslag var kanske för att öka risken för att inte brorsan skulle tokdissa DIF.Mäklaren skrev:Det känns lite som att man inte har någon plan med vilken spelare man vill ha in i laget. Känns som att man lagt ut krokar och kontraktsförslag till alla möjliga spelare med olika spelstilar och sedan hoppas att någon av dem skall skriva på.-daniel- skrev:Beskrivningen av Möller är den jag fått från andra håll, att han som jag skrev tidigare är mer lik Hannula än en spelfördelare. Viktigt också, för visso.
Vi får helt enkelt se. Men lite småjobbigt är det allt att inte veta... Dock är vi bara inne i början på maj ännu och vi saknar faktiskt bara två spelare enligt första - officiella - planen.
Kan så vara. Nu skall jag på traktamentesförhandling, wish me luck.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Kan ju vara så att han la ett förslag till MT och sedan av någon anledning valde Carlsson istället? Det är ju inte säkert att det kontraktsförslaget som lades då är aktuellt längre.
Jag har inte gillat janne sen han inte högg på Daniel Larsson och Linkan dags att avgå nu jj
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.