Välkommen Mattias Carlsson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av android »

Vi kan få två rätt vassa kedjor:
Mackan - Otto - Klasen
Hannula - Zibanejad - Carlsson

Fan kom på just när jag skrev att vi antagligen inte kommer få se både Hannula och Klasen. Sen är väl Klasen och Mackan lite lika.

Mackan - Otto - Carlsson
Hannula - Zibanejad - Ölvestad

Kanske något sådant.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Håller inte med dig om att Mackan och Klasen är lika. Klasen har en nivå till jämfört med Nilson i avseendet spelförståelse och kreativitet. Jag ser mer Mackan som en puckskyddare och sniper, medan Klasen är en elegant lirare.

Mackan var ju dock absolut ingenting under stora delar av den gågna säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Mäklaren skrev:Håller inte med dig om att Mackan och Klasen är lika. Klasen har en nivå till jämfört med Nilson i avseendet spelförståelse och kreativitet. Jag ser mer Mackan som en puckskyddare och sniper, medan Klasen är en elegant lirare.

Mackan var ju dock absolut ingenting under stora delar av den gågna säsongen.
Ditt inlägg är en smula apart i en tråd om Mattias Carlsson, även om du egentligen har rätt. Klasen är kvickare på fötterna än Mackan, jobbar med riktningsförändringar, vrider och vänder, är "irrationell", och passar hellre än han skjuter.

Old school-Mackan var en internationellt fruktad powerforward, den Mackan skulle jag dö för att få tillbaka. Jag vill se honom göra folk illa och skjuta mer nästa år.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Kan vi förvänta oss en ny råttslaktare i vårt nyförvärv från Tälje, månne? Han noterades för 4+2 på fjolårets fem möten med AIH i alla fall. Kanske kan han ha som delmål att slå den bedriften i år?

Kollade för övrigt igenom hans mål från den gångna säsongen och många av dessa håller riktigt hög klass. Det är knappast någon överdrift att han har ett riktigt bra skott. Till skillnad från många av våra spelare från förra säsongen är Carlsson en ruskigt vass avslutare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Kan vi förvänta oss en ny råttslaktare i vårt nyförvärv från Tälje, månne? Han noterades för 4+2 på fjolårets fem möten med AIH i alla fall. Kanske kan han ha som delmål att slå den bedriften i år?

Kollade för övrigt igenom hans mål från den gångna säsongen och många av dessa håller riktigt hög klass. Det är knappast någon överdrift att han har ett riktigt bra skott. Till skillnad från många av våra spelare från förra säsongen är Carlsson en ruskigt vass avslutare.
Tydligen många game Winning Goals på honom. Har inte kollat själv men hörde det. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tror Carlsson kmr göra jävligt bra ifrån sig, som sagt han har ett ruggit bra skott
clowns to the left of me, jokers to the right
Metal Machine

Han är också grym runt kassen. Inte som Tjärnqvist att han styr puckarna, utan mer att han håller sig på rätt plats och lägger in returer o.s.v. Förra säsongen fick han pucken precis framför Norrena och lyckades mer eller mindre stillastående finta bort honom och lägga dit pucken. Sjukt snyggt!
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Metal Machine skrev:Förra säsongen fick han pucken precis framför Norrena och lyckades mer eller mindre stillastående finta bort honom och lägga dit pucken. Sjukt snyggt!
Finns det film på det? :)
No Rules In The Animal Kingdom
Metal Machine

Klart det gör! Det är bara att surfa in på hockeyligan och leta fram matchen. Verkar inte som att det funkar för mig i den här datorn, men jag tror att det var SSK:s andra eller tredje möte med LHC. Den matchen som slutade 4-2 till SSK.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

carne skrev:
Metal Machine skrev:Förra säsongen fick han pucken precis framför Norrena och lyckades mer eller mindre stillastående finta bort honom och lägga dit pucken. Sjukt snyggt!
Finns det film på det? :)
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?sort ... &start=230

Omgång 21 Södertälje SK - Linköpings HC 4-2. Runt 2.30.

Innehåller även klockren styrning i mål av Carlsson, samt intervju.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Ett riktigt snyggt mål måste jag säga :D
No Rules In The Animal Kingdom
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Vill också bara, som lite kuriosa, påpeka att herr Carlsson är född i Sörmländska metropolen(öhm) Nyköping... :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Vill också bara, som lite kuriosa, påpeka att herr Carlsson är född i Sörmländska metropolen(öhm) Nyköping... :wink:
Ah, finally an explanation....
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Vill också bara, som lite kuriosa, påpeka att herr Carlsson är född i Sörmländska metropolen(öhm) Nyköping... :wink:
:lol:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
    :lol:

Vill också påpeka att vi Djurgårdare ska vara stolta över att Nyköping finns. Det har levererats så många produkter till DIF så det är inte klokt! Den här listan är fan inte och leka med:

Mattias Carlsson
    Martin Holst
    Jörgen Rickmo
    Nordin Harfaoui
    Dennis Persson

Ni behöver inte tacka, jag ska framföra det :wink:
    100% DJURGÅRDSJ***L
    Skriv svar