Han var på g men Hardy gillade inte att han tog långa byten! Alldeles för seg att byta sa han!Rirre skrev:Crosby platsar inte i DIFEnbom skrev:Det är ganska tyst om att Crosby ska spela med oss nästa säsong för att komma igång igen efter skadan... det är väl bra?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Måns Krüger är med och tränar med A-laget...
Erik Gustafsson också!pulverapa skrev:Måns Krüger är med och tränar med A-laget...
Född till sportchef.
Det är väl bra men tror inte drekt de kommer spela så mycket iår! Men man vet ju aldrig med fjunisarna hur mycket de utvecklas under sommaren och säsongen! Var det någon som trodde Zibanejad skulle vara så bra?android skrev:Erik Gustafsson också!pulverapa skrev:Måns Krüger är med och tränar med A-laget...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
jävligt off topic men nu visar C+Hockey en repris av DIF - HV, antar att det är den första matchen.
Kul att se hockey iallafall, och Nisse på rören!
Kul att se hockey iallafall, och Nisse på rören!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Jag vet inte vad jag skall tro. Stämmer dels påståendet att vi bara jagar en ytterligare back och en ytterligare forward och dels påståendet att vi erbjudit Mattias Tjärnqvist nytt kontrakt finns det väl anledning att misstänka att vi inte är jätteaktiva när det gäller att signa Klasen eller Möller? Även Widing (och förhoppningsvis Hannula) har ju vad jag förstår fått ett kontraktsförslag att ta ställning till? De skulle alla tre med en välvillig tolkning kunna stämma in på den uttalade kravprofilen "poängproducerande forward", eller hur fan formuleringen löd.
Det känns lite rörigt just nu och det är jobbigt att inte veta hur ledningen tänker och vad man egentligen vill.
Det känns lite rörigt just nu och det är jobbigt att inte veta hur ledningen tänker och vad man egentligen vill.
Anger klar för Almtuna. Faan där gick vi misste om den stjärnvärvningen oxå! 

Skulle inte kännas bra om en så framgångsrik DIF-junior i form av Oscar Möller går till Modo..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Ger mig fan på att vi går bet på Klasen, Möller och Hannula och istället signar Widing eller Tjärna jr...
Signar man Widing är det katastrof.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Idiot.Highwind skrev:Signar man Widing är det katastrof.
Highwind 6 januari skrev:Vem säger nej till en av elitseriens främsta målskyttar som dessutom jobbar stenhårt hemåt och framåt?
Jo. Idioter säger nej.

Expert.
Flott. Där har vi ett tydligt ... budskap.SirDIFalot skrev:Idiot.Highwind skrev:Signar man Widing är det katastrof.
Highwind 6 januari skrev:Vem säger nej till en av elitseriens främsta målskyttar som dessutom jobbar stenhårt hemåt och framåt?
Jo. Idioter säger nej.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Vad DIF behöver (på forwardssidan) i ett rankingförsök av de mest tänkbara alternativen:
1) En Klasen-typ som kan fördela spelet, bryta mönster och vara det där "lilla extra". En stark poänggörare som med stor sannolikhet kommer leverera en drös med poäng kommande säsong. Gör inget om spelaren har brister i defensiven; här är det spets framåt vi är ute efter.
2) Att Hannula väljer att fortsätta i DIF. Mika är förvisso en extrem legoknekt men jag gillar hans insatser på isen skarpt. Om han får vara skadefri och vara med oss en hel säsong så tror jag stenhårt på honom, även fast han inte alls har spelfördelaregenskaperna som är mest eftersökta. Men Hannula är en spelare som passar i vårt spelsystem. Sånt är också jäkligt viktigt.
3) Widing. Jag skulle kunna acceptera att Widing stannar - och går ner en bra bit i lön (vilket jag inte tror kommer ske) och att vi istället kollar oss om efter ytterligare en back. Han kommer säkert inte ösa in 25+ mål men tror fortfarande att det kan lossna för honom. Inte heller riktigt vad vi direkt behöver dock.
4) M.Tjärnqvist. Alltså, jätteviktig i PP & framför mål men där tar det slut. Tämligen svårplacerad i övriga linor då jag tyvärr tycker Tjärna är alldeles för intetsägande i 5vs5. Seg på rören. Halvtaskig spelförståelse. Inge vidare skott. Dessutom en hel del "turmål" senaste säsongen känns det som... Gillar egentligen Tjärnqvist men vi behöver en spelare av högre klass i nuläget.
Hur resonerar då JJ? Bra fråga. Jag tror fortfarande det kommer landa på M.Tjärnqvist, det känns som de liksom bara går och väntar på hans besked...
1) En Klasen-typ som kan fördela spelet, bryta mönster och vara det där "lilla extra". En stark poänggörare som med stor sannolikhet kommer leverera en drös med poäng kommande säsong. Gör inget om spelaren har brister i defensiven; här är det spets framåt vi är ute efter.
2) Att Hannula väljer att fortsätta i DIF. Mika är förvisso en extrem legoknekt men jag gillar hans insatser på isen skarpt. Om han får vara skadefri och vara med oss en hel säsong så tror jag stenhårt på honom, även fast han inte alls har spelfördelaregenskaperna som är mest eftersökta. Men Hannula är en spelare som passar i vårt spelsystem. Sånt är också jäkligt viktigt.
3) Widing. Jag skulle kunna acceptera att Widing stannar - och går ner en bra bit i lön (vilket jag inte tror kommer ske) och att vi istället kollar oss om efter ytterligare en back. Han kommer säkert inte ösa in 25+ mål men tror fortfarande att det kan lossna för honom. Inte heller riktigt vad vi direkt behöver dock.
4) M.Tjärnqvist. Alltså, jätteviktig i PP & framför mål men där tar det slut. Tämligen svårplacerad i övriga linor då jag tyvärr tycker Tjärna är alldeles för intetsägande i 5vs5. Seg på rören. Halvtaskig spelförståelse. Inge vidare skott. Dessutom en hel del "turmål" senaste säsongen känns det som... Gillar egentligen Tjärnqvist men vi behöver en spelare av högre klass i nuläget.
Hur resonerar då JJ? Bra fråga. Jag tror fortfarande det kommer landa på M.Tjärnqvist, det känns som de liksom bara går och väntar på hans besked...

- SirDIFalot
Vart slänger du in Möller i rangordningen?-daniel- skrev:Vad DIF behöver (på forwardssidan) i ett rankingförsök av de mest tänkbara alternativen:
Expert.
- -daniel-
Jag vet inte, har för dålig koll på honom. Vet inte ens riktigt vad han är för spelartyp om jag skall vara ärlig. Stor fördel dock att han kan spela center. Men är inte han annars lite mer av en Hannula-typ än en Klasen-lirare?
Ser man till statsen och det man läst och hört verkar det ju dock vara en riktigt bra snubbe så han får väl gå in någon stans mellan alternativ 1) - 2)

Ser man till statsen och det man läst och hört verkar det ju dock vara en riktigt bra snubbe så han får väl gå in någon stans mellan alternativ 1) - 2)