Tredjekedjan
-
Tredjekedjan
Efter de fem inledande omgångarna kan man dra några tidiga slutsatser. Som att vi har två riktigt vassa kedjor i Ottos och Linkans linor samt en hygglig checkingline i fjärdekedjan. Däremot håller inte tredjekedjan. Falken gör ett bra jobb, men är för ensam då varken Thörn eller Löfberg känns mogna en ordinarie plats i Elitserien.
Man får hoppas att Dick Axelsson blir klar och kan ersätta Löfberg samt att just nu skadade Engqvist kanske är bättre än Thörn.
Man får hoppas att Dick Axelsson blir klar och kan ersätta Löfberg samt att just nu skadade Engqvist kanske är bättre än Thörn.
- Sir Martin
-
- Ritterwand
SirMartin: Varken Thörn eller Löfberg är juniorer.
Och jag håller med Öhling, den tredje kedjan är inte så bra (ännu). Det kanske blir bättre med lite mer självförtroende, jag tror i vilket fall som helst att det är rätt att blanda ungt och gammalt istället för att spela rena juniorkedjor som avlastning, så grundtanken med Falk i mitten där är inte fel.
Tills dess att Engqvist blir frisk eller att Axelsson blir spelklar har man dock inte mycket till alternativ. Är det värt att försöka att byta plats på Thörn och Fimpen för att få två lite jämnare bottenkedjor?
Och jag håller med Öhling, den tredje kedjan är inte så bra (ännu). Det kanske blir bättre med lite mer självförtroende, jag tror i vilket fall som helst att det är rätt att blanda ungt och gammalt istället för att spela rena juniorkedjor som avlastning, så grundtanken med Falk i mitten där är inte fel.
Tills dess att Engqvist blir frisk eller att Axelsson blir spelklar har man dock inte mycket till alternativ. Är det värt att försöka att byta plats på Thörn och Fimpen för att få två lite jämnare bottenkedjor?
- Sir Martin
Thörn har jag sett för lite av för att kunna uttala mig (såg iofs matchen mot TPS i Vallentuna när han blev matchens lirare efter två kassar).
Löfberg tror jag kan bli riktigt het om pucken studsar hans väg ett par gånger. Ser stundtals riktigt rapp ut på grillorna och har vassa direktskott (som förhoppningsvis träffar målet lite oftare i fortsättningen).
Löfberg tror jag kan bli riktigt het om pucken studsar hans väg ett par gånger. Ser stundtals riktigt rapp ut på grillorna och har vassa direktskott (som förhoppningsvis träffar målet lite oftare i fortsättningen).
Förutom ett par byten mot Mora så har 4:e linan också varit iskall. Eklund verkar ha sina tankar någon annanstans och Asks funderingar om att han skulle snitta 1 poäng per match känns väldigt avlägsna. Det fina spelet från försäsongen är helt borta. Falk kedjan känns om möjligt ännu mer opruduktiv just nu och har skapat 1 poäng framåt (Falks assist på Ottossons mål i öppen kasse mot LHC).
-
- Kontakt:
Tycker inte man skall ha så stora krav på kedjan som Falk anför. De är med för att spela 0-0 och så länge som de gör det och ger avlastning åt de andra kedjorna finns det ingen anledning att klaga på dem. Dock hade det onekligen varit kuil att se de två verkliga juniorerna ihop med Falk.
Sedan måste man också ställa frågan. Hur bra hade Hörnet varit om han spelat ihop med Falken? Omgivningen har betydelse.
Vet inte om jag vill kalla någon kedja för besvikelse så här långt, men nog hade jag större förhoppningar på Fimpens kedja. Tycker faktiskt de presterat sämre än Falks kedja om man ser till spelarnas kvalité.
Sedan måste man också ställa frågan. Hur bra hade Hörnet varit om han spelat ihop med Falken? Omgivningen har betydelse.
Vet inte om jag vill kalla någon kedja för besvikelse så här långt, men nog hade jag större förhoppningar på Fimpens kedja. Tycker faktiskt de presterat sämre än Falks kedja om man ser till spelarnas kvalité.