Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
http://eliteprospects.com/player.php?player=35862
Robin Kokkonen
Den här grabben ska tydligen vara klar för J18 till nästa säsong. Hans storebrorsa Jesper har lirat med DIF tidigare.
Robin Kokkonen
Den här grabben ska tydligen vara klar för J18 till nästa säsong. Hans storebrorsa Jesper har lirat med DIF tidigare.
Anderberg har inte imponerat på mig i vinter. Logiskt att han får flytta på sig. Har en del att jobba på. Har alltid gjort sitt jobb dock. Och självklart en riktigt bra juniorspelare som kommer bli framträdande i björklöven och kommer ligga nära a-laget.
Angående Kokkonen så vet jag ingenting om honom, blir väl spännande.
Född till sportchef.
Anderberg var en habil men ospektakulär spelare som helt enkelt inte var tillräckligt bra för att vara tongivande i J20. Fick spela mest när det saknades folk osv. Så det är nog bra för honom att flytta, förhoppningsvis kan han som du säger få lite a-lagsspel.android skrev:Anderberg har inte imponerat på mig i vinter. Logiskt att han får flytta på sig. Har en del att jobba på. Har alltid gjort sitt jobb dock. Och självklart en riktigt bra juniorspelare som kommer bli framträdande i björklöven och kommer ligga nära a-laget.
Anders Österberg skriver:
"Annars? Nja, jag har ju fått ett par övergångar i förtroende (eller som jag t.om kan ha varit inblandade i på ngt sätt) så det kan jag givetvis inte skriva om. Jo, en övergång är nog rätt lugnt att skriva om (verkar väldigt känt vid det här laget dock) och det är att Emil Lundberg, SSK J20, är på g till Djurgården J20.
Ingen dum värvning. Hoppas DIF kan få upp farten på den forwardstalangen som faktiskt har rätt mycket i verktygslådan. "
"Annars? Nja, jag har ju fått ett par övergångar i förtroende (eller som jag t.om kan ha varit inblandade i på ngt sätt) så det kan jag givetvis inte skriva om. Jo, en övergång är nog rätt lugnt att skriva om (verkar väldigt känt vid det här laget dock) och det är att Emil Lundberg, SSK J20, är på g till Djurgården J20.
Ingen dum värvning. Hoppas DIF kan få upp farten på den forwardstalangen som faktiskt har rätt mycket i verktygslådan. "
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
TILL ?SirDIFalot skrev:Tyvärr lämnar Kalle Tornianen.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Helsingfors.Billx skrev:TILL ?SirDIFalot skrev:Tyvärr lämnar Kalle Tornianen.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tråkigt, tråkigt. Känns inge bra när lovande (som jag förstått det hela, har ingen koll alls på honom) spelare lämnar oss. 

- Jim Morrison
Silly Seasons absolut mest tråkiga nyhet. Är fan bedrövad över detta på riktigt. Han var en riktig lirare.SirDIFalot skrev:Tyvärr lämnar Kalle Tornianen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller helt med. Fan också. Finns det något speciellt skäl?Jim Morrison skrev:Silly Seasons absolut mest tråkiga nyhet. Är fan bedrövad över detta på riktigt. Han var en riktig lirare.SirDIFalot skrev:Tyvärr lämnar Kalle Tornianen.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Närmare A-laget, mer villiga att satsa på... Lite sånt. Tyvärr.android skrev:Håller helt med. Fan också. Finns det något speciellt skäl?Jim Morrison skrev:Silly Seasons absolut mest tråkiga nyhet. Är fan bedrövad över detta på riktigt. Han var en riktig lirare.SirDIFalot skrev:Tyvärr lämnar Kalle Tornianen.
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
android skrev:Håller helt med. Fan också. Finns det något speciellt skäl?Jim Morrison skrev:Silly Seasons absolut mest tråkiga nyhet. Är fan bedrövad över detta på riktigt. Han var en riktig lirare.SirDIFalot skrev:Tyvärr lämnar Kalle Tornianen.
Låter lite lex Sörensen (även om NHL drog lite i trådarna där) när man hör varför man väljer si eller så när det kommer till val av J-20 lag.SirDIFalot skrev:Närmare A-laget, mer villiga att satsa på... Lite sånt. Tyvärr.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Ok, är ju inte kört. Han kanske märker att Helsingfors snackar mer än vad dom visar. Vet absolut inget om Helsingfors juniorverksamhet dock är det ju ljusårs-skillnad på Sverige och Finland på juniorsidan senaste åren. Där DIF har legat i absoluta framkanten.
Välkommen tillbaka att kämpa om en plats nästa säsong Kalle!
Välkommen tillbaka att kämpa om en plats nästa säsong Kalle!
Född till sportchef.
En fråga. DIFs nya spelare till HG är inlagda under junior /J18. Alla står med där (Andrén, Kokkonen, Bergkvist etc). Dock står inte Tobias Lindberg med. Har han blivit värvad av något annat lag i elfte timmen? Skulle vara riktigt synd i så fall. Precis en sådan center som DIF har blivit mästare på att fostra.
Alternativt så uppdateras det i detta nu då jag inte såg(eller tänkte på) Kokkonen för 10 minuter sedan.
EDIT: Nevermind. Dom uppdaterade när jag tittade. Nu är han med. HÄRLIGT. Ser fram emot juniorsäsongen 2011/2012!
Alternativt så uppdateras det i detta nu då jag inte såg(eller tänkte på) Kokkonen för 10 minuter sedan.
EDIT: Nevermind. Dom uppdaterade när jag tittade. Nu är han med. HÄRLIGT. Ser fram emot juniorsäsongen 2011/2012!
Född till sportchef.