Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Daniel942 »

Edin skrev:
Daniel942 skrev: What? Båda var ju värdelösa fram tills dess att de faktiskt kom till en annan klubb än just aik?
Det var väl det dom menade? Dom fick inte vara kvar i gnaget och kunde därför utvecklas till bra målvakter.
Snyggt citerat där Edinovich ;)
Jobbar du på Aftonbladet?
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Edin skrev:
Daniel942 skrev: What? Båda var ju värdelösa fram tills dess att de faktiskt kom till en annan klubb än just aik?
Det var väl det dom menade? Dom fick inte vara kvar i gnaget och kunde därför utvecklas till bra målvakter.
Snyggt citerat där Edinovich ;)
Jobbar du på Aftonbladet?
Hahaha!! Epic fail på det citatet! I paritet med Salas 1337 paint-skills! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev: Hahaha!! Epic fail på det citatet! I paritet med Salas 1337 paint-skills! :lol:

Avd: Att kasta berg i glasaskar. ;)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Gillar Lassilas hälsningar via Marie Hallman till oss ! Gillade honom mycket när han var i DIF och jag skulle gärna se honom i världens vackraste tröja igen. Plocka hem Tellan nästa år, sen så tar vi Lassila när Tellan börjar bli sliten ;)

http://hockeymedmariehallman.se/
DIF <3
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bump.

Känns som vi kan flytta en hel del diskussion hit.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Varje år är det snack om keeprarna. Till och med finalåret gnälldes det som fan. Varför? Mjo, för att de flesta är för korkade för att förstå sig på sporten ishockey, så de gnäller på den spelare som är enklast att lasta misstagen på - alternativt hakar man på vad Strömmen tycker.

Chet har verkligen inte varit klockren, men garanterat över godkänd. Bremberg däremot förtjänar att bänkas (och ska inte förstöra det vi har påbörjat nu genom att splittra massa kedjor).
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Varje år är det snack om keeprarna. Till och med finalåret gnälldes det som fan. Varför? Mjo, för att de flesta är för korkade för att förstå sig på sporten ishockey, så de gnäller på den spelare som är enklast att lasta misstagen på - alternativt hakar man på vad Strömmen tycker.

Chet har verkligen inte varit klockren, men garanterat över godkänd. Bremberg däremot förtjänar att bänkas (och ska inte förstöra det vi har påbörjat nu genom att splittra massa kedjor).
Vi har varit sjukligt bortskämda med målvaktsspelet senaste åren.

Ridderwall och Wesslau låg i topp på målvaktsligan hela året och Wesslaus berömda "dansade" under slutspelet var grymt.

Owuya kom som en raket och vann väl till och med målvaktsligan det året? Förbättrade dessutom sina siffror under slutspelet.

Kommentarer överflödiga på Wesslau ifjol.

Jag tycker verkligen inte att vi ska sparka Chet eller dylikt. Men skulle nog gå över och spela Adam lite mer än vad vi har gjort. Inte den här 90% Chet och 10% Adam. Kanske 60% Chet och 40% Adam eller dylikt. Framför allt har ju Adam förtjänat den chansen.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av pulverapa »

Jag tror helt ärligt att det finns ett avtal med Pickard som säger att han ska spela de flesta matcherna. Det var nog ett krav från hans sida för att han skulle åka över hit. Som någon skrev tidigare, hans koncentration måste upp en bit.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Många säger att det är mobbing mot Chet alternativt att man är okunnig. Men att man gör sådana misstag som han gör var och varannan match är inte okej! Jag tycker att det vore helt rimligt om Adam fick chansen mer än vad han fått. Sen kanske det inte heller går helt hundra för honom. Men det kan vi ju inte veta om han inte får prova sina vingar?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Tibbe skrev:Många säger att det är mobbing mot Chet alternativt att man är okunnig. Men att man gör sådana misstag som han gör var och varannan match är inte okej! Jag tycker att det vore helt rimligt om Adam fick chansen mer än vad han fått. Sen kanske det inte heller går helt hundra för honom. Men det kan vi ju inte veta om han inte får prova sina vingar?
Jag tror inte någon säger emot dig.. Det jag tröttnar på är att folk kallar Chet en usel målvakt och att det hela tiden ska överdrivas över hur dålig han är.

Han gör ett misstag igår, fine.. Han gör också ett par väldigt, väldigt bra räddningar när matchen fortfarande var jämn. Vad fokuserar de flesta på? Misstaget. Det är det som är så sjukt trist.

Vi har två bra målvakter, jag vill se Adam spela mer, och jag tror han kommer få chansen efter Örebro-matchen då vi har ett lite lättare spelschema igen.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Låt Chet spela 3 matcher och Adam 2... Nu på våra 4 bortamatcher bör man spela 2 var.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Rent statistiskt ser det okej ut för Chet. 91,36 i räddningsprocent, vilket ju helst ska upp lite till. Han ligger dock före Erik Hanses i Leksands mål och de lyckas ju leda serien trots det. Han ligger också före både Ridderwall och Sandberg i Örebro, för att ta ytterligare ett exempel på ett lag som ligger långt före oss i tabellen.

Jag tillhör också sidan som tycker att Chet ska få fortsatt förtroende, även om en del av tabbarna har varit oacceptabla. Om han med hjälp av målvaktstränaren lyckas slipa bort dem kommer han också att ligga mycket högt i statistiken, i alla fall topp 5 i serien.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

#87 skrev:Jag tror inte någon säger emot dig.. Det jag tröttnar på är att folk kallar Chet en usel målvakt och att det hela tiden ska överdrivas över hur dålig han är.
Alla som ägnar tid åt att skriva på det här forumet vill väl i någon mån synas och höras och det gör man ju allra bäst genom att framföra kontroversiella åsikter. Det är ett säkert kort. Vissa bär runt på ett starkare behov av uppmärksamhet än andra och agerar väl därefter.

För övrigt, även om det inte har något med målvaktspelet att göra, så kan man ju undra varför Chets nya mask dröjer så? Det är lite barnsligt kanske, men jag har väntat i flera veckor nu! :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:
Magnutz skrev: Hahaha!! Epic fail på det citatet! I paritet med Salas 1337 paint-skills! :lol:

Avd: Att kasta berg i glasaskar. ;)
haha, hade missat detta! :) så går det när man mästrar!

Sen är Adam inte vår 1e goalie. Han ska lira lite mer j20 och växa till sig lite. Spela honom när Chet behöver vila.

Mina åsikter föresten! :D

Läs denna blogg där Stefan Lahde skriver mycket klokt kring hockey och om målvakter!
http://ladheblogg.wordpress.com/2012/11 ... et-enkelt/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Möjligt att den redan visats i någon annan tråd, men ifall någon har missat så slänger jag in det här ändå!

Chet har äntligen fått sin mask!

https://pbs.twimg.com/media/A9XymD-CAAAZ454.jpg

https://pbs.twimg.com/media/A9XyjuBCMAE5jre.jpg
Skriv svar