Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
Ej att förglömma:
Fram till 15 juni kan NHL-klubbar skriva kontrakt med spelare som står under kontrakt i Sverige
Fram till 15 augusti kan NHL-klubbarna skriva kontrakt med spelare som draftats samma år

Detta betyder alltså att vi (och andra lag) fortfarande hastigt och (mindre lustigt) kan förlora spelare. En plats kvar på forwardssidan bör därmed också tas med en liten nypa salt. Även om något av ovanstående inte sker så har vi tidigare visat att vi kan vara flexibla och passa på om någonting öppnar sig på marknaden även efter att truppen ska ha varit "satt".
Givetvis är det så.

Men tycker fortfarande att Klasen vore en extremt bra pusselbit i DIF. Skulle vi senare tappa... Norman, Zibanejad, eller någon till Nordamerika får vi jobba på att ersätta dom senare med liknande spelartyper. Vågar inte "räkna med" att tappa ett par forwards och signa Tjärnqvist JR.
Expert.
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Vill bara tillägga att ni som skriver att Klasen kan välja oss för att Micke är här så kan ni glömma det illa kvickt. Likaså med Dick....
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det som talar för Klasen till DIF är väl det att han hade just Micke som tränare i Huddinge och att han sa att han hade dåligt samvete när han valde SSK före DIF när det begav sig.

Hoppas.

edit: Och självklart att han sa att familjen går först.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-05-03 15:25:27, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Vad talar för att han väljer Modo ? Frölunda ? DIF ?

tror mer på familjen och pengar än vilka personer/lag han sympatiserar med.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

AlltidDIF skrev:Vill bara tillägga att ni som skriver att Klasen kan välja oss för att Micke är här så kan ni glömma det illa kvickt. Likaså med Dick....
Handlar väl snarare om att Micke har bra koll på honom sen Huddinge-tiden (naturligtvis har en del hänt sen dess men ändå...) och att han således kanske pushar lite extra för honom hos värvningsansvariga?

EDIT: egentligen känns det bara som man greppar efter halmstrån.... 10-20% chans att han hamnar hos oss kanske?
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
AlltidDIF skrev:Vill bara tillägga att ni som skriver att Klasen kan välja oss för att Micke är här så kan ni glömma det illa kvickt. Likaså med Dick....
Handlar väl snarare om att Micke har bra koll på honom sen Huddinge-tiden (naturligtvis har en del hänt sen dess men ändå...) och att han således kanske pushar lite extra för honom hos värvningsansvariga?

EDIT: egentligen känns det bara som man greppar efter halmstrån.... 10-20% chans att han hamnar hos oss kanske?
Håller med.. chansen till Klasen känns inte överhängande... tror nog vi står där med Tjärna när truppen är " spikad " .
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:

Tror jag skrivit det tidigare, men jag har en relativt tydlig minnesbild av att Linus Klasen och Micke Johansson inte drog jämnt när Micke hade Klasen i Huddinge. Det bör har varit en rätt stor konflikt eftersom jag noterat att nån då okänd lirare i Huddinge tjafsat med sin tränare....
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:

Tror jag skrivit det tidigare, men jag har en relativt tydlig minnesbild av att Linus Klasen och Micke Johansson inte drog jämnt när Micke hade Klasen i Huddinge. Det bör har varit en rätt stor konflikt eftersom jag noterat att nån då okänd lirare i Huddinge tjafsat med sin tränare....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3445000.ab

Men jag kanske minns fel. :) Hoppas...!
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

EDIT: egentligen känns det bara som man greppar efter halmstrån.... 10-20% chans att han hamnar hos oss kanske?[/quote]

Tror jag skrivit det tidigare, men jag har en relativt tydlig minnesbild av att Linus Klasen och Micke Johansson inte drog jämnt när Micke hade Klasen i Huddinge. Det bör har varit en rätt stor konflikt eftersom jag noterat att nån då okänd lirare i Huddinge tjafsat med sin tränare....[/quote]

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3445000.ab

Men jag kanske minns fel. :) Hoppas...![/quote]
Kul läsning! fan nu börjar man hoppas sådär igen :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vet inte om jag ska vara glad eller inte att vi inte nämns kring Klasen. Det tyder ju på att vi har en bra organisation som inte läcker... Men skulle samtidigt vara skönt att höra att vi är en av intressenterna.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Vet inte om jag ska vara glad eller inte att vi inte nämns kring Klasen. Det tyder ju på att vi har en bra organisation som inte läcker... Men skulle samtidigt vara skönt att höra att vi är en av intressenterna.
Ja... Frasse? :|
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Vet inte om jag ska vara glad eller inte att vi inte nämns kring Klasen. Det tyder ju på att vi har en bra organisation som inte läcker... Men skulle samtidigt vara skönt att höra att vi är en av intressenterna.
Hade jag vart Frasse hade jag vart tyst om e.v spelare påväg till oss.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Robinhansen skrev:
Jim Morrison skrev:
Hade jag vart Frasse hade jag vart tyst om e.v spelare påväg till oss.
Han uttryckte sig inte överhuvudtaget innan värvningen av Matte C.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Själv tror jag den sista platsen blir Hannula.
Killen tränar fortfarande med oss och känner säkert att han skulle vilja vara med en hel säsong.
Blir det inte Hannula, så måste det bli Klasen eller Möller. Blir det Tjärna blir jag besviken på ledningen.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Angående Widings lön så hade Widing ett kortare avtal med högre månatlig ersättning förra säsongen (september till mars har jag för mig). Tror inte att ersättningen utslagen per månad skulle blivit 300 kakor om samma totala ersättning hade räknats om till ett avtal med standard längd.
Låst