Enligt Anders Gozzi är ju AIK färdiga med med sin trupp... det som kunde vara aktuellt är en ersättare till Fasth (om han drar till NHL) eller om det dyker upp någon skada eller om Videll drar till KHL.Edin skrev:Nu finns det ju dock tyvärr två lag i Stockholmsområdet, jag skulle bli väldigt olycklig om man väljer att förenas med sin föredetta lagkompis Videll...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Att Micke Johansson finns i Djurgården bör vara en fördel för oss i dragkampen om Klasen. Skulle dock inte förvåna mig om vi signar Tjärna och Linus istället väljer aik eller Göteborg.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- JoHaNzzOnZ
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan ju bli så att Linus Videll drar till KHL fortfarande. Och då blir det en lucka i Solna aiks trupp.Mäklaren skrev:Att Micke Johansson finns i Djurgården bör vara en fördel för oss i dragkampen om Klasen. Skulle dock inte förvåna mig om vi signar Tjärna och Linus istället väljer aik eller Göteborg.
|1926|1950|1954|1955|1958|1959|1960|1961|1962|1963|1983|1989|1990|1991|2001|2002|
Att signa Tjärna nu är ju i princip tjänstefel med påföljande tortyr... nej men Tjärna är grym men passar inte in i den sista forwardsposten vi måste fylla.Mäklaren skrev:Att Micke Johansson finns i Djurgården bör vara en fördel för oss i dragkampen om Klasen. Skulle dock inte förvåna mig om vi signar Tjärna och Linus istället väljer aik eller Göteborg.
När det gäller just den sista posten snackas det ju mest här om Klasen/Möller och där tror jag Klasen är ett bättre alternativ.
Varför? Klasen har spelat i Elitserien förr och har producerat i princip varje år och är en mycket komplett spelare.
Oscar är väl ungefär jämbördig med Klasen där borta men det som jag tycker talar emot Möller är att han inte har spelat på stor rink eller i Elitserien.. det finns ju faktiskt fall där man inte kan leverera på båda rinkarna.
Men här snackar vi tidernas lyxproblem! är ju långt ifrån säkert att vi äns får 1 av dom... så får jag Möller så gråter jag ändå av lycka. Men om man nu får välja så är nog Klasen hetare

Men Möller kan spela center. Och eftersom vi inte har någon direkt riktigt bra center i truppen så föredrar jag Möller 

No Rules In The Animal Kingdom
Så här skriver Linus Klasens brud på sin blogg:
Jag är så glad och tacksam över att ha min fasta punkt, mina rötter, mina underbara vänner och min fantastiska familj i lilla men ack så hemtrevliga Huddinge. Dit kommer vi alltid att komma tillbaka, varje sommar, där har Linci sina minnen! ? Jag har ju alltid haft en längtan bort från Sverige, bort från Huddinge men nu när jag varit här så uppskattar jag verkligen mitt fosterland och min lilla hemort så otroligt mycket!
Vi ses snart alla nära och kära, längtar efter er!!!!!
http://kluttarnas.blogg.se/
Förmodar att hon skulle uppskatta att bo nära sina föräldrar så hon kan få hjälp med barnpassning o.dyl. framöver eller? Tänk nu på din familjs bästa och signa för DIF, Linus.
Jag är så glad och tacksam över att ha min fasta punkt, mina rötter, mina underbara vänner och min fantastiska familj i lilla men ack så hemtrevliga Huddinge. Dit kommer vi alltid att komma tillbaka, varje sommar, där har Linci sina minnen! ? Jag har ju alltid haft en längtan bort från Sverige, bort från Huddinge men nu när jag varit här så uppskattar jag verkligen mitt fosterland och min lilla hemort så otroligt mycket!
Förmodar att hon skulle uppskatta att bo nära sina föräldrar så hon kan få hjälp med barnpassning o.dyl. framöver eller? Tänk nu på din familjs bästa och signa för DIF, Linus.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vidare skriver hon en dag senare (för drygt 2 veckor sedan):Shitkicker skrev:Så här skriver Linus Klasens brud på sin blogg:
"Nu är jag ju hemma så jag ser ingen anledning att skriva längre! Jag drar igång till hösten igen på nästa ort vi kommer att vara på, spännande att se vad det blir!!!"
Märks att man är desperat när man läser hysteriskt ointressanta bloggar från tänkbara spelares familjemedlemmar...

- reservjesus
Haha verkligen!-daniel- skrev:Vidare skriver hon en dag senare (för drygt 2 veckor sedan):Shitkicker skrev:Så här skriver Linus Klasens brud på sin blogg:
"Nu är jag ju hemma så jag ser ingen anledning att skriva längre! Jag drar igång till hösten igen på nästa ort vi kommer att vara på, spännande att se vad det blir!!!"
Märks att man är desperat när man läser hysteriskt ointressanta bloggar från tänkbara spelares familjemedlemmar...
clowns to the left of me, jokers to the right
Gozzi har väl spikat klart på sin trupp? Jag har svårt att se att de skulle ha råd med Klasen och dessutom så är det väl sant som flera säger att Gozzi är klar för i år? (Förutom möjligen en ersättare till Fasth) Ge oss nu en klassback och en poänggörare i stil med Klasen eller Möller om vi hellre tar en center!
Ett litet dilemma är att Daniel Tjärnqvist kanske inte vill skriva på för DIF om brorsan inte finns kvar ifall nu hans plats fylls av någon annan? Finns det någon annan klassback som skulle kunna vara aktuell för DIF? Är det någon som vet vad brorsorna har sagt angående kontraktsförslagen från DIF?

Daniel Fernholm står utan kontrakt....
Har offentligt sagt att han vill återvända och inte vill spela för ett annat elitserielag, har en bra ålder och är en klassback som spelar VM. (Dock inte en trolig värvning i dagsläget)
Har offentligt sagt att han vill återvända och inte vill spela för ett annat elitserielag, har en bra ålder och är en klassback som spelar VM. (Dock inte en trolig värvning i dagsläget)
- -daniel-
Solna lär inte fylla på sin trupp (förutom ersättare till Fasth, då...) om inte Videll sticker, han har väl på sig tills den 8:e maj att nappa på något KHL-bud. Ifall han ger sig iväg lär de hugga stenhårt efter Klasen också antar jag.Abinadi skrev:Gozzi har väl spikat klart på sin trupp? Jag har svårt att se att de skulle ha råd med Klasen och dessutom så är det väl sant som flera säger att Gozzi är klar för i år? (Förutom möjligen en ersättare till Fasth) Ge oss nu en klassback och en poänggörare i stil med Klasen eller Möller om vi hellre tar en center!Ett litet dilemma är att Daniel Tjärnqvist kanske inte vill skriva på för DIF om brorsan inte finns kvar ifall nu hans plats fylls av någon annan? Finns det någon annan klassback som skulle kunna vara aktuell för DIF? Är det någon som vet vad brorsorna har sagt angående kontraktsförslagen från DIF?
Vet inte om det spelar såå stor roll för Tjärnqvist... Daniel lär väl kanske tänkas att skriva på ett 2-3 årskontrakt och Mathias kan väl säkert tänka sig återvända till DIF om någon säsong. Men det är bara rena spekulationer.
- -daniel-
Läste nåt om att det nog blir förlängning av hans kontrakt i KHL, om han "kan tänka sig att gå ner lite i lön" eller något liknande. Kommer inte ihåg vart jag såg det dock.Billx skrev:Daniel Fernholm står utan kontrakt....
Annars är jag lite skeptisk, alltså Fernholm är en ganska duktig back i sina bästa stunder men i mitt tycke inte en klassback. Tycker alltså inte det är ett substitut för D.Tjärnqvist om nu den affären skulle spricka....
Okej en klassback kanske var att ta i.. men grymt stabil som även kan producera framåt (29 p) i Linköping och som sällan gör misstag. Så " skeptisk " till Ferna är väl också att ta i ?-daniel- skrev:Läste nåt om att det nog blir förlängning av hans kontrakt i KHL, om han "kan tänka sig att gå ner lite i lön" eller något liknande. Kommer inte ihåg vart jag såg det dock.Billx skrev:Daniel Fernholm står utan kontrakt....
Annars är jag lite skeptisk, alltså Fernholm är en ganska duktig back i sina bästa stunder men i mitt tycke inte en klassback. Tycker alltså inte det är ett substitut för D.Tjärnqvist om nu den affären skulle spricka....

Vi kan väl säga att det skulle vara en bra värvning..
- -daniel-
Fast spontant så känns det som Fernholms sista säsong i LHC var ganska svag, vet flertalet Linköping fans som jublade högt när han stack. Naturligtvis är det en relativt stabil back men ingen jag skulle bygga försvaret kring. Som ytterligare en back = JA TACK GÄRNA men inte som den sista backvärvningen.Billx skrev:Okej en klassback kanske var att ta i.. men grymt stabil som även kan producera framåt (29 p) i Linköping och som sällan gör misstag. Så " skeptisk " till Ferna är väl också att ta i ?-daniel- skrev:Läste nåt om att det nog blir förlängning av hans kontrakt i KHL, om han "kan tänka sig att gå ner lite i lön" eller något liknande. Kommer inte ihåg vart jag såg det dock.Billx skrev:Daniel Fernholm står utan kontrakt....
Annars är jag lite skeptisk, alltså Fernholm är en ganska duktig back i sina bästa stunder men i mitt tycke inte en klassback. Tycker alltså inte det är ett substitut för D.Tjärnqvist om nu den affären skulle spricka....![]()
Vi kan väl säga att det skulle vara en bra värvning..
Det är vad jag tycker åtminstone.
Jag har inte sett mycket av Möller, men jag känner från det jag sett och tidigare ES spel att Klasen är helt perfekt. Men jag har inget hopp om att han ska signas, Järlan kommer signa någon medelmåttig forward som arbetar hårt och säga "Passar helt perfekt för vår spelidé".