Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Yes! aih-Gurra på ETT år! Skönt.

Om vi inte får Klasen nu är det jävligt trist. Frustration.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Jim Morrison skrev:Yes! aih-Gurra på ETT år! Skönt.

Allvarligt.
DIF!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Förstår inte hur man kan förespråka Tjärna Jr före en spelare som Klasen. Visst Tjärna gör ett fantastiskt jobb framför mål i PP, men ingen kan förneka att hans 5 mot 5 spel är tämligen mediokert.

Carlsson kan även han göra ett fullgott arbete framför mål i PP.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel942 skrev:
Jim Morrison skrev:Yes! aih-Gurra på ETT år! Skönt.

Allvarligt.
Jo, lite överdrivet kanske. Ber om ursäkt för det. Men jag är jävligt frustrerad över att vi väljer Wesslau före Tellqvist. Hade MYCKET hellre sett Tellan på 3 år för att få en stabil grund. Och jag har faktiskt följt honom i KHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tonkan

Inlägg av Tonkan »

rikkard skrev:Bremberg ingår inte i något lagbygge överhuvudtaget. Kassare inställning får man leta efter. Dif lät honom styra och ställa i brist på bättre idéer. Vet nog ingen spelare som klagat mer offentligt än vad Bremberg gjort. Hans divalater är t.om. för stora för HV. Han underpresterar alltid när det väl gäller. Titta på de slutspel han har gjort, se när han var uttagen i Tre Kronor. När det blir viktigt, i de avgörande matcherna, i motgångarna, då försvinner han totalt.
Brembergs hjärta klappar fortfarande för DIF. Träffade honom på gymmet förra veckan och han sa då bland annat att han hoppades på D. Tjärnqvist i DIF-dressen. Kasta inte skit på en underbar lirare som mer eller mindre själv höll oss kvar i elitserien under x antal år!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tonkan skrev:
rikkard skrev:Bremberg ingår inte i något lagbygge överhuvudtaget. Kassare inställning får man leta efter. Dif lät honom styra och ställa i brist på bättre idéer. Vet nog ingen spelare som klagat mer offentligt än vad Bremberg gjort. Hans divalater är t.om. för stora för HV. Han underpresterar alltid när det väl gäller. Titta på de slutspel han har gjort, se när han var uttagen i Tre Kronor. När det blir viktigt, i de avgörande matcherna, i motgångarna, då försvinner han totalt.
Brembergs hjärta klappar fortfarande för DIF. Träffade honom på gymmet förra veckan och han sa då bland annat att han hoppades på D. Tjärnqvist i DIF-dressen. Kasta inte skit på en underbar lirare som mer eller mindre själv höll oss kvar i elitserien under x antal år!

Bremberg är en legend och den bästa spelaren jag har sett i Djurgårdströjan. Hoppas han kommer tillbaka tills näst nästa säsong,även om han är 38 år då.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Har varit på resande fot över helgen och denna tråd har under den tiden vuxit med 30 sidor.
Men som så många gånger förr är det med "rappa kalja" som avhandlas numera.

20 sidor om hur "dålig"Wesslau är i jämförelse med andra målvakter och hur slut vår sportchef är som inte värvar en den ena och än den andra.

Gnagetforum indisguise here we come.... då är denna tråd ändå städad vad jag förstår och jag undrar vilka alster man har missat.

För att återgå till topic så kan vi väl konstatera att varken Kim Johnsson eller Jonas Ahnelöv länge är intressanta som nyförvärv inför kommande säsong.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Wesslau klar. En helt okey lösning även om jag förespråkat Tellan. Nu är det som det är och det finns lag i Elitserien som har det sämre ställt. Hoppas han kan hålla en stabilare nivå HELA serien till vintern.

Lite nyfiken på denne herr Möller. Har aldrig sett killen lira seniorhockey så jag vet helt enkelt inte något om vad han går för. Förvånansvärt många här verkar ha stenkoll på honom och önskar att han ska skriva på. Hur säkra är ni på att han skulle bli en klasspelare? Går ni enbart på statistik?

Klasen känns som ett säkert kort. Men Möller kanske är ännu bättre? Någon som sett mycket av Möller senaste åren och kan ge en beskrivning av honom?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jaha.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Wesslau klar. En helt okey lösning även om jag förespråkat Tellan. Nu är det som det är och det finns lag i Elitserien som har det sämre ställt. Hoppas han kan hålla en stabilare nivå HELA serien till vintern.

Lite nyfiken på denne herr Möller. Har aldrig sett killen lira seniorhockey så jag vet helt enkelt inte något om vad han går för. Förvånansvärt många här verkar ha stenkoll på honom och önskar att han ska skriva på. Hur säkra är ni på att han skulle bli en klasspelare? Går ni enbart på statistik?

Klasen känns som ett säkert kort. Men Möller kanske är ännu bättre? Någon som sett mycket av Möller senaste åren och kan ge en beskrivning av honom?
Bra skrivet håller med dig tills viss del.

tycker denna sillytråd har spårat ut ordentligt med all pajaskastning och skitsnack innan ens spelarna börja försäsongstränat.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Tonkan skrev:
+1
Highwind

Inlägg av Highwind »

Är det någon som vet om hur D.Tjärnqvist har ställt sig för det bud vi har presenterat. Avaktar han KHL-bud eller vad händer?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Wesslau klar. En helt okey lösning även om jag förespråkat Tellan. Nu är det som det är och det finns lag i Elitserien som har det sämre ställt. Hoppas han kan hålla en stabilare nivå HELA serien till vintern.

Håller med om att Klasen känns som ett mycket mer säkert kort. Men Möller är man ju väldigt sugen på att se. Har ingen dunderkoll på honom. Mest från JVM-turneringar och några enstaka matcher i LA Kings. Pratade med Jacob Josefson om honom nyligen och han fullständigt öste beröm över honom och sa att han var sjukt bra. Så man blir lite intresserad. Står det mellan herrarna så ser jag dock hellre Klasen. Han har dessutom kanske nååååågra procent större chans att stanna mer än en säsong.
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev:

Håller med om att Klasen känns som ett mycket mer säkert kort. Men Möller är man ju väldigt sugen på att se. Har ingen dunderkoll på honom. Mest från JVM-turneringar och några enstaka matcher i LA Kings. Pratade med Jacob Josefson om honom nyligen och han fullständigt öste beröm över honom och sa att han var sjukt bra. Så man blir lite intresserad. Står det mellan herrarna så ser jag dock hellre Klasen. Han har dessutom kanske nååååågra procent större chans att stanna mer än en säsong.
Oscar Möller är väl mer komplett som spelare i det att han även tar ansvar defensivt och kan spela fysiskt men jag undrar om inte Klasen är snäppet vassare som passningsspelare, vilket jag tycker är vad vi måste prioritera. Men det där är ett lyxproblem, skulle endera hamna i Djurgårn till nästa säsong skall vi skratta oss lyckliga.

Det svider att säga det men jag är rädd för att D. Tjärnqvist skulle äta upp för stor del av den återstående budgeten för att jag skall tycka det vore en sund värvning. Han är ett lite för stort namn och jag antar att lönen blir därefter. Prioritera en kreativ, poängproducerande kugge för förstakedjan och lägg sedan vad som återstår i pengapungen på en solid, pålitlig defensiv back med lite lägre löneanspråk. Är det i någon spelarkategori man kan göra ett verkligt fynd så är det bland försvarsinriktade backar.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Frasse skrev:Har varit på resande fot över helgen och denna tråd har under den tiden vuxit med 30 sidor.
Men som så många gånger förr är det med "rappa kalja" som avhandlas numera.

20 sidor om hur "dålig"Wesslau är i jämförelse med andra målvakter och hur slut vår sportchef är som inte värvar en den ena och än den andra.

Gnagetforum indisguise here we come.... då är denna tråd ändå städad vad jag förstår och jag undrar vilka alster man har missat.

För att återgå till topic så kan vi väl konstatera att varken Kim Johnsson eller Jonas Ahnelöv länge är intressanta som nyförvärv inför kommande säsong.

Verka som du är lite knäsvag när din så kallade bomb inte kom, forum är väl till för att diskutera och jämföra spelare?? Tex målvakter??? du är ju nästan fjantig som jämför med ganget =)
Låst