Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Andy »

Jamakra skrev:
Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Eftersom alla tycker att min kritik ofta är obefogad, måste jag få säga att kritiken mot Bom Bom var helt enormt överdriven. Personligen tycker jag att han var vår bästa back under stora delar av säsongen. Minns att även jag sågade honom rejält efter en derbymatch men jag tycker ändå att han under långa perioder var riktigt bra.

Många ville ha hans huvud giljotinerat, inte jag.
Tar du hans 2or mot slutet av matcher eller andra helt matchavgörande misstag så har du en rätt så knastrig säsong för 78an. Visst gjorde han mål och stod för assissts också men .. herregud, killen såg ju mer eller mindre till att vi tappade kvarten mot luleå när han tog en tvåa i slutet.. var det i match 2 eller 3.. skitsamma. En lat säkerhetsrisk med taskig lagmoral och dåliga defensiva kvalitéer och med ett övergripande spel som med stor sannolikhet kostade oss 4e-platsen..

Med detta sagt: Jag hoppas att han kommer att spela bättre denna säsong och sågar honom inte för det han gjorde förra säsongen. He's square with the House again. Nu är det däremot upp till bevis. Kommer jag såga honom om han fortsätter i samma stil?! jodå. Kommer jag hylla honom om han är en annan sorts hockeyspelare i höst/vinter? Jodå, you bet.
Har för mig att det var båda två faktiskt...
Wesslau blir nog bra ska ni se. Hoppas att den eviga diskussionen om Tellan vs Wesslau tar slut nu.. Verkar inte så...
Nu skrev ju Wesslau bara på för en säsong, så sannolikheten är stor att om det går bra drar han nästa säsong igen, DÅ kan jag inte i nuläget se ett annat alternativ än Tellan. Ser redan fram emot nästa års Silly:D
Det är klart han drar om det går bra - han har ju aldrig hymlat med att han vill spela någon annanstans (NHL) och då passar det utmärkt med ett ettårskontrakt

Frågan är väl bara om vi någonsin får chansen att signa up Tellan igen - jag skulle absolut ha full förståelse för om han inte vill ge oss en tredje chans och lägger grillorna på hyllan - två gånger har han velat komma tillbaks och två gånger har vi nobbat honom

Wesslau känns ju i alla fall så jäkla mycket mer stabilt än Riddarn jr
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Den ena utvisningen borde inte vart en utvisning, det var ett riktigt kasst beslut av domaren.

Men jag håller med om att Boumedienne fick på tok för mycket kritik, när det gällde som mest då var det han & Printz som klev upp i laget, dom var DIFs klart bästa spelare i kvartsfinalen. (Synd att det inte var fler som ville/kunde vara som bäst när det gällde som mest)
Sant att det spårade ur lite här och där när det gällde Boumedienne men att påstå att han var en slags frälsare när det gällde som mest... Det är lite starkt. Han var ju med och aktivt försatte oss i skiten innan han drog in magen och började kämpa i varje byte. Han var INTE bäst de första tre matcherna mot lulee. De fyra sista var han bra. Ser du problemet i den ekvationen?

Och visst var en av 2orna han drog på sig mot lulee felaktigt dömd men som Bombom själv sa så skulle han inte gått in i situationen så som han gjorde. Det ska spelas smart i slutet av matcher. Det klarade han inte av. Men, visst, han gjorde några bra matcher här och där, det gjorde han. Skillnaden på sågningarna här är ju att Bombom fick skiten direkt efter dålig insats. Wesslau sågas innan han ens checkat in på Hovet.

Aja, jag skrapar rent på Josefs bord nu och låter honom visa vad han går för under säsong 2. Jag hoppas att han satsar hårt och är den klassback jag vill att han ska vara. Jag tycker inte att han ÄR dålig - jag tycker att han spelade dåligt förra säsongen. Långt under sin egen nivå (vilket han erkänt).

out.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jamakra

Inlägg av Jamakra »

Magnutz skrev:
Aja, jag skrapar rent på Josefs bord nu och låter honom visa vad han går för under säsong 2. Jag hoppas att han satsar hårt och är den klassback jag vill att han ska vara. Jag tycker inte att han ÄR dålig - jag tycker att han spelade dåligt förra säsongen. Långt under sin egen nivå (vilket han erkänt).

out.
Jag tror att den hårdaste kritiken mot BomBom kommer från honom själv, han verkar ha huvet på skaft. Jag tror han reser sig till nästa säsong
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:Den ena utvisningen borde inte vart en utvisning, det var ett riktigt kasst beslut av domaren.

Men jag håller med om att Boumedienne fick på tok för mycket kritik, när det gällde som mest då var det han & Printz som klev upp i laget, dom var DIFs klart bästa spelare i kvartsfinalen. (Synd att det inte var fler som ville/kunde vara som bäst när det gällde som mest)
Sant att det spårade ur lite här och där när det gällde Boumedienne men att påstå att han var en slags frälsare när det gällde som mest... Det är lite starkt. Han var ju med och aktivt försatte oss i skiten innan han drog in magen och började kämpa i varje byte. Han var INTE bäst de första tre matcherna mot lulee. De fyra sista var han bra. Ser du problemet i den ekvationen?

Och visst var en av 2orna han drog på sig mot lulee felaktigt dömd men som Bombom själv sa så skulle han inte gått in i situationen så som han gjorde. Det ska spelas smart i slutet av matcher. Det klarade han inte av. Men, visst, han gjorde några bra matcher här och där, det gjorde han. Skillnaden på sågningarna här är ju att Bombom fick skiten direkt efter dålig insats. Wesslau sågas innan han ens checkat in på Hovet.

out.
Det sjukaste av allt är som du säger att Wesslau sågas innan han ens fått visa upp sig efter sin sejour i nordamerika. Speciellt eftersom han var allas kelgris i slutspelet och bar oss nästan fram till ett SM- Guld. Jag förstår att folk är besvikna över att Tellqvist inte gör ett återbesök i år, men bara för det behöver man väl inte smutskasta Wesslau?
Losing all hope was freedom.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kan inte DIF förvåna mig nu genom att faktiskt signa en riktig kvalitetsback och en poänggörare som det sägs att vi ska göra.

Kvalitetsback: Daniel Tjärnqvist
Poänggörare: Linus Klasen

Mums

Hur mycket jag än vill ha kvar Tjärna Jr så får det absolut INTE bli så med tanke på att endast en forward till ska in enligt Järlan. Dessvärre kanske D.Tjärnqvist inte är lika sugen på comeback i DIF-tröjan om hans bror inte skriver på.
Jaja, Daniel och Linus vore iaf underbart i mina ögon. I såna fall tycker jag att backsidan ser bättre ut än i fjol (om alla får vara hyfsat fria från skador) även målvaktssidan ser bättre ut iom Wesslaus intåg. Forward-sidan bättre på pappret förra året men kan mycket väl bli minst lika "bra" 11/12.

Jag väntar med spänning.....
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Om värvningen av Wesslau möjliggör att vi kan plocka hem Tjärnqvist samt en klasscenter (Klasen) så tycker jag det skulle vara en perfekt lösning. Men om det visar sig att vi fortsätter värva spelare i klass med Carlsson och Almtorp (inget ont om dem) så känns det hela mkt sämre. Då kan jag inte överhuvud taget förstå hur man resonerar.
diffanss

Inlägg av diffanss »

Är det bara jag som hellre hade tagit Möller än Klasen, Möller är en avig spelare, rightskytt som har näsa för mål
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

jensa85 skrev:Kan inte DIF förvåna mig nu genom att faktiskt signa en riktig kvalitetsback och en poänggörare som det sägs att vi ska göra.

Mums

Hur mycket jag än vill ha kvar Tjärna Jr så får det absolut INTE bli så med tanke på att endast en forward till ska in enligt Järlan. Dessvärre kanske D.Tjärnqvist inte är lika sugen på comeback i DIF-tröjan om hans bror inte skriver på.
Jaja, Daniel och Linus vore iaf underbart i mina ögon. I såna fall tycker jag att backsidan ser bättre ut än i fjol (om alla får vara hyfsat fria från skador) även målvaktssidan ser bättre ut iom Wesslaus intåg. Forward-sidan bättre på pappret förra året men kan mycket väl bli minst lika "bra" 11/12.

Hellre M.Tjärnqvist än Klasen alla dagar i veckan. Någon som är bättre på att styra än Tjärna finns inte, han är oerhört viktig i PP.
DIF!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Daniel942 skrev:
jensa85 skrev:Kan inte DIF förvåna mig nu genom att faktiskt signa en riktig kvalitetsback och en poänggörare som det sägs att vi ska göra.

Mums

Hellre M.Tjärnqvist än Klasen alla dagar i veckan. Någon som är bättre på att styra än Tjärna finns inte, han är oerhört viktig i PP.
Tror nog att Klasen skulle kunna bli "ganska" viktig för ett fungerande PP också ska du se....
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Herregud vilken planet kommer man ifrån om man hellre ser Mathias Tjärnqvist i DIF än Linus Klasen? Bland det värsta jag hört.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Tack för att du efter all tid som gått fortfarande är Djurgården trogen, Mikael Tellqvist!

Och nå väl, välkommen Wesslau. Jag är väl nöjd med dig som målvakt, men besviken på Djurgården som väljer bort en av Sveriges bästa målvakter.
Daniel942 skrev:Hellre M.Tjärnqvist än Klasen alla dagar i veckan. Någon som är bättre på att styra än Tjärna finns inte, han är oerhört viktig i PP.
Driver du eller?
Klasen är 10x bättre än Tjärna i spel fem mot fem, och förmodligen lika bra i PP. Han kommer kunna styra upp vårt PP och se till så att det blir riktiga PP mål, och inte bara skott från blå som träbensgäng som Djurgården ifjol lyckades med.

Värvar vi Tjärna som poänggörare så kommer jag att bli fruktansvärt besviken.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

rikkard skrev:Bremberg ingår inte i något lagbygge överhuvudtaget. Kassare inställning får man leta efter. Dif lät honom styra och ställa i brist på bättre idéer. Vet nog ingen spelare som klagat mer offentligt än vad Bremberg gjort. Hans divalater är t.om. för stora för HV. Han underpresterar alltid när det väl gäller. Titta på de slutspel han har gjort, se när han var uttagen i Tre Kronor. När det blir viktigt, i de avgörande matcherna, i motgångarna, då försvinner han totalt.
Det var absolut det dummaste jag någonsin har läst. Snacka om att pissa på kungen som höll oss kvar i Elitserien! Vi tappade ett helt lag. Som tur väl är hade vi Linkan kvar som gjorde så att vi fick ett välfungerande PP, helt på egen hand. - Han gör som han vill...

#23 kroppspråk kanske inte är det bästa, det håller jag med om. Men att inte ta in Elitseriens poängkung genom alla tider, det förstår jag bara inte hur man inte kan göra. Fullständigt obegripligt imo.

Nu är jag ett något utav en Linkan fantast, men jag tror ändå att det är många som håller med mig om det här...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Herregud vilken planet kommer man ifrån om man hellre ser Mathias Tjärnqvist i DIF än Linus Klasen? Bland det värsta jag hört.
Jorden.
DIF!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

stolpskott skrev:
rikkard skrev:Bremberg ingår inte i något lagbygge överhuvudtaget. Kassare inställning får man leta efter. Dif lät honom styra och ställa i brist på bättre idéer. Vet nog ingen spelare som klagat mer offentligt än vad Bremberg gjort. Hans divalater är t.om. för stora för HV. Han underpresterar alltid när det väl gäller. Titta på de slutspel han har gjort, se när han var uttagen i Tre Kronor. När det blir viktigt, i de avgörande matcherna, i motgångarna, då försvinner han totalt.
Det var absolut det dummaste jag någonsin har läst. Snacka om att pissa på kungen som höll oss kvar i Elitserien! Vi tappade ett helt lag. Som tur väl är hade vi Linkan kvar som gjorde så att vi fick ett välfungerande PP, helt på egen hand. - Han gör som han vill...

#23 kroppspråk kanske inte är det bästa, det håller jag med om. Men att inte ta in Elitseriens poängkung genom alla tider, det förstår jag bara inte hur man inte kan göra. Fullständigt obegripligt imo.

Nu är jag ett något utav en Linkan fantast, men jag tror ändå att det är många som håller med mig om det här...

WORD !
DIF <3
kaminor

Inlägg av kaminor »

Grymt med Wesslan.

In med D. Tjärnqvist på backen och Klasen/Möller i anfallet.

Och nej, inte är det bättre med M. Tjärnqvist än Klasen. Vi behöver en kreativ spelare som kan styra upp spelet och hitta på nåt oväntat i både spel 5-5 och PP. Tjärnqvist kan styra skott och skapa oreda framför mål i PP, men nog fan skulle Möller/Klasen vara mer värdefull. Dessutom känns det som att Carlsson kan vara ganska bra på att skapa oreda framför mål, även om hans styrningar inte håller samma klass som Tjärnqvist Jr:s.
Senast redigerad av kaminor den 2011-05-02 15:57:33, redigerad totalt 1 gånger.
Låst