Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:DIF har nu hunnit med att dissa Linkan och Tellan på kort tid. Vilka är nästa män för rakning?

Nicklas Kronwall? Dogge Murray? Robert Nilsson? Dan Boyle?

Tjao, varför inte. "passar inte in i lagbygget" brukar det ju heta.
Hemvändare eller inte. Tar vi in alla som vill blir vi ett nytt Modo fullt av äldre gubbar utan motivation med långtidskontrakt.
Expert.
Antie

Inlägg av Antie »

Om DIF misslyckas iår så vill jag se att värvningsansvarige avgår.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Som sagt, ni får det att låta som att det är nu eller aldrig med Mikael. Ha drömmen kvar, det är liksom inte skrivet i sten att någonting är kört.

Återigen - DIF har förmodligen inte pengarna att värva Tellqvist i nuläget - INSE det!
Gustaf är ju en bra målvakt. Jag förstår verkligen inte gnället på honom. Jag blir så jävla less.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:DIF har nu hunnit med att dissa Linkan och Tellan på kort tid. Vilka är nästa män för rakning?

Hemvändare eller inte. Tar vi in alla som vill blir vi ett nytt Modo fullt av äldre gubbar utan motivation med långtidskontrakt.
Skulle du ärligt tacka nej till att ha N. Kronwall, D. Murray och D Boyle i vår backbesättning...

Ingen av de spelare du nämner skulle ens vara äldst i DIF

Kronwall skulle ha åtminstonde 7-8 killar som var äldre eller lika gamla

Vem klagade på ragges ålder när han spelade som en gud föresten...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:

Skulle du ärligt tacka nej till att ha N. Kronwall, D. Murray och D Boyle i vår backbesättning...

Ingen av de spelare du nämner skulle ens vara äldst i DIF

Kronwall skulle ha åtminstonde 7-8 killar som var äldre eller lika gamla

Vem klagade på ragges ålder när han spelade som en gud föresten...
Men herregud det har jag väl inte sagt och klart jag inte skulle tacka nej till dessa spelare i dagsläget. Vi pratar ju om Linkan och Tellan här. Inte spelarna som Mäklarens ironiskt räknade upp.

Min poäng var bara. Man har inte en fribiljett hem för att man klassas som en så kallad "hemvändare"
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol:

Alltså vad är det med folk?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:
Magnutz skrev:Märkligt hur man - i en "välkommen till"-tråd går in och svinar som supporter. Jag vill få det här ur mig men inte skriva det i välkommen-tråden. Skäms för fan, att fortsätta häxjakten är snudd på lågfunktionellt. Sluta nu.
Därför att många ställer stora frågetecken kring hur de värvningsansvariga tänker just nu.

Det jag inte begriper är hur man kan komma på tanken att använda stor font och fetstil i ett helt inlägg, det om något är jävligt störande.

Det är en sak att markera ett särskilt viktigt ord i en text, men att göra det i ett helt meddelande står ut på ett ytterst obehagligt sätt och är inte alls estetiskt tilltalande.
Skärp dig, människa. Snacka om att tappa fokus fullständigt. I inläggets första tappning var det vanlig storlek på fonten. Fetstilad var den aldrig. Jag ändrade den till STORstil eftersom folk här fortsatte att svina i Wesslaus "Välkommen"-tråd. Jävla otyg!

Sen, ska du veta, förväntar jag mig lite mer av folk här på forumet. Att gå in med bensågen i en "välkommen till"-tråd är empatilöst och lågfungerande. Visst, personen som välkomnas kanske inte läser tråden, men jag utgår ifrån att de faktiskt gör det. Det måste man väl ändå göra?! Jag vet att jag skulle gå in på mitt lags hemsida och glida runt bland innehållet och sen fastna i forumet...

Vill du diskutera värvningar, skapa en egen liten "hata"-tråd då eller håll till i den här tråden.

Rätt ofta nu på sistone blir jag jävligt besviken på en del av er som hänger här. Ni tar liksom lite av glöden ur åtminstone mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

DIF_Soldier skrev:Som sagt, ni får det att låta som att det är nu eller aldrig med Mikael. Ha drömmen kvar, det är liksom inte skrivet i sten att någonting är kört.

Återigen - DIF har förmodligen inte pengarna att värva Tellqvist i nuläget - INSE det!
Gustaf är ju en bra målvakt. Jag förstår verkligen inte gnället på honom. Jag blir så jävla less.
Bra skrivet.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Bremberg ingår inte i något lagbygge överhuvudtaget. Kassare inställning får man leta efter. Dif lät honom styra och ställa i brist på bättre idéer. Vet nog ingen spelare som klagat mer offentligt än vad Bremberg gjort. Hans divalater är t.om. för stora för HV. Han underpresterar alltid när det väl gäller. Titta på de slutspel han har gjort, se när han var uttagen i Tre Kronor. När det blir viktigt, i de avgörande matcherna, i motgångarna, då försvinner han totalt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja Magnutz då får vi verkligen hoppas att inte Bom Bom läser dina inlägg. :roll:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Ja Magnutz då får vi verkligen hoppas att inte Bom Bom läser dina inlägg. :roll:
Som jag skrev för en dag sen eller så: Det jag skrivit om Josef Boumedienne var under pågående säsong då han sög så sjukt hårt att jag nästan åt frigolit... Han var en skam för DIF i många matcher. Det skrev jag under pågående säsong. Jag hade positiva förväntningar på 78an från början...

Nu sågar ni Gustaf innan han ens hunnit packa trunken för sin flytt till Sveriges vackraste förening. Det är kass. Återkom med utlåtande av olika rang när det gått några matcher.

Inte speciellt snyggt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Eftersom alla tycker att min kritik ofta är obefogad, måste jag få säga att kritiken mot Bom Bom var helt enormt överdriven. Personligen tycker jag att han var vår bästa back under stora delar av säsongen. Minns att även jag sågade honom rejält efter en derbymatch men jag tycker ändå att han under långa perioder var riktigt bra.

Många ville ha hans huvud giljotinerat, inte jag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Eftersom alla tycker att min kritik ofta är obefogad, måste jag få säga att kritiken mot Bom Bom var helt enormt överdriven. Personligen tycker jag att han var vår bästa back under stora delar av säsongen. Minns att även jag sågade honom rejält efter en derbymatch men jag tycker ändå att han under långa perioder var riktigt bra.

Tar du hans 2or mot slutet av matcher eller andra helt matchavgörande misstag så har du en rätt så knastrig säsong för 78an. Visst gjorde han mål och stod för assissts också men .. herregud, killen såg ju mer eller mindre till att vi tappade kvarten mot luleå när han tog en tvåa i slutet.. var det i match 2 eller 3.. skitsamma. En lat säkerhetsrisk med taskig lagmoral och dåliga defensiva kvalitéer och med ett övergripande spel som med stor sannolikhet kostade oss 4e-platsen i tabellen..

Med detta sagt: Jag hoppas att han kommer att spela bättre denna säsong och sågar honom inte för det han gjorde förra säsongen. He's square with the House again. Nu är det däremot upp till bevis. Kommer jag såga honom om han fortsätter i samma stil?! jodå. Kommer jag hylla honom om han är en annan sorts hockeyspelare i höst/vinter? Jodå, you bet.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-05-02 22:02:24, redigerad totalt 1 gånger.
Jamakra

Inlägg av Jamakra »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Eftersom alla tycker att min kritik ofta är obefogad, måste jag få säga att kritiken mot Bom Bom var helt enormt överdriven. Personligen tycker jag att han var vår bästa back under stora delar av säsongen. Minns att även jag sågade honom rejält efter en derbymatch men jag tycker ändå att han under långa perioder var riktigt bra.

Tar du hans 2or mot slutet av matcher eller andra helt matchavgörande misstag så har du en rätt så knastrig säsong för 78an. Visst gjorde han mål och stod för assissts också men .. herregud, killen såg ju mer eller mindre till att vi tappade kvarten mot luleå när han tog en tvåa i slutet.. var det i match 2 eller 3.. skitsamma. En lat säkerhetsrisk med taskig lagmoral och dåliga defensiva kvalitéer och med ett övergripande spel som med stor sannolikhet kostade oss 4e-platsen..

Med detta sagt: Jag hoppas att han kommer att spela bättre denna säsong och sågar honom inte för det han gjorde förra säsongen. He's square with the House again. Nu är det däremot upp till bevis. Kommer jag såga honom om han fortsätter i samma stil?! jodå. Kommer jag hylla honom om han är en annan sorts hockeyspelare i höst/vinter? Jodå, you bet.
Har för mig att det var båda två faktiskt...
Wesslau blir nog bra ska ni se. Hoppas att den eviga diskussionen om Tellan vs Wesslau tar slut nu.. Verkar inte så...
Nu skrev ju Wesslau bara på för en säsong, så sannolikheten är stor att om det går bra drar han nästa säsong igen, DÅ kan jag inte i nuläget se ett annat alternativ än Tellan. Ser redan fram emot nästa års Silly:D
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jamakra skrev:
Magnutz skrev:

Tar du hans 2or mot slutet av matcher eller andra helt matchavgörande misstag så har du en rätt så knastrig säsong för 78an. Visst gjorde han mål och stod för assissts också men .. herregud, killen såg ju mer eller mindre till att vi tappade kvarten mot luleå när han tog en tvåa i slutet.. var det i match 2 eller 3.. skitsamma. En lat säkerhetsrisk med taskig lagmoral och dåliga defensiva kvalitéer och med ett övergripande spel som med stor sannolikhet kostade oss 4e-platsen..

Har för mig att det var båda två faktiskt...
Wesslau blir nog bra ska ni se. Hoppas att den eviga diskussionen om Tellan vs Wesslau tar slut nu.. Verkar inte så...
Nu skrev ju Wesslau bara på för en säsong, så sannolikheten är stor att om det går bra drar han nästa säsong igen, DÅ kan jag inte i nuläget se ett annat alternativ än Tellan. Ser redan fram emot nästa års Silly:D
Den ena utvisningen borde inte vart en utvisning, det var ett riktigt kasst beslut av domaren.

Men jag håller med om att Boumedienne fick på tok för mycket kritik, när det gällde som mest då var det han & Printz som klev upp i laget, dom var DIFs klart bästa spelare i kvartsfinalen. (Synd att det inte var fler som ville/kunde vara som bäst när det gällde som mest)
Låst