Välkommen Gustaf Wesslau!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Wesslau

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Variabeln förmåga att stå många matcher skulle jag också vilja ha en förklaring kring.

Har Wesslau visat att han har den förmågan?
Där om något ligger väl Wesslan bättre till en Tellqvist som måste ha ett snitt på 20 matcher per säsong?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=742

Wesslau har ändå spelat över 30 matcher fyra säsonger i rad. Och att det tjatas om hans knä... En vanlig skada som har gått över och läkarundersökts av DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Nu börjar den här tråden spåra ut...

Den startade som ett sätt att hälsa Wesslau välkommen (knappast "hem") tillbaks till Djurgården och den har redan spårat ut i en fortsättning av jämförelsena med Tellan...
jensa öhling skrev:Tror det som nämns i artikeln - förmågan att så många matcher - gjorde att Tellan (tillsammans med kraven på långtidskontrakt) föll bort.
Det finns ingenting som säger att Wesslau har förmågan att stå många fler matcher än Tellan - glöm inte bort att han varit skadebenägen.

Dessutom har Tellan varken krävt astronomiska summor eller långtidskontrakt (även om han själv sagt att han gärna stannar många sässonger och avslutar en gedigen målvaktskarriär i klubben han älskar.

I sak finns det ingenting som kan övertyga mig om att Wesslau på någon punkt är bättre eller att föredra av någon som helst anledning framför Tellan.

Nu är det dock som det är och ska man jämföra med de senaste sässongerna så känns det säkrare än på länge i kassen när sässongen startar...

Välkommen Wesslau!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag vågar dock tippa redan nu vad som kommer bli säsongens gnällpunkt nummer ett så fort vi släpper in mål...

Trodde det skulle bli så med Linkan ifjol, men nu gick ju inte det då han som tur var floppade i HV.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Jag vågar dock tippa redan nu vad som kommer bli säsongens gnällpunkt nummer ett så fort vi släpper in mål...
Ja, fy fan. Ser inte fram emot "Allt är Aik-sopan Wesslaus fel! Skicka tillbaka honom till råttorna eller Malmö där han hör hemma!". :|
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Jag vågar dock tippa redan nu vad som kommer bli säsongens gnällpunkt nummer ett så fort vi släpper in mål...
Ja, fy fan. Ser inte fram emot "Allt är Aik-sopan Wesslaus fel! Skicka tillbaka honom till råttorna eller Malmö där han hör hemma!". :|
Tellan Tellan Tellan Tellan... BRA DIF!

Och då kommer vi andra påpeka att Wesslau ligger top 3 i målvaktsligan. Men det kommer inte ha någon betydelse. För den pucken hade Tellan tagit!
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:
Edin skrev:
-daniel- skrev:Vad mer tittade ni på när ni bestämde er för Gustaf?
- Det är flera saker som avgör när man tar in en ny spelare. Kapacitet, utvecklingsmöjligheter, förmåga att stå många matcher under året samt ekonomi. Denna procedur och genomgång om nya spelare har vi alltid i Djurgården och detta stämde in på Gustaf, vilket även tränare, klubbdirektör och framförallt målvaktstränare var överens om.

Bingo.
Jamen Tellan är ju en legend!!!!!!!!
Och en fruktansvärt mycket bättre målvakt. Ni verkar på allvar tro att Wesslau är nån jätteutvecklingsbar junior samtidigt som Tellan är en gammal gubbe som är på väg utför. Jag ser mycket större kapacitet och utvecklingspotential i Micke än i Wesslau.

Men ojojoj, nu jublar alla som började följa hockeyn i slutspelet 2010.

Och ni som snackar om statistik och målvaktsliga hit och dit. Wesslans räddningsprocent var ju fin under förra säsongen, i fantastiska AHL mäktade han med otroliga 89 procent!
Det där stämmer INTE, att Tellan skulle vara fruktansvärt mycket bättre målvakt än Wesslau.
Kan inte förstå varför Tellan har blivit uppsatt på en piedestal, visst han är en äkta Djurgårdare, men vad är det mer som gör att han höjs till skyarna?

Välkommen tilbaka Wesslau!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Nämen gud va oväntat att den här tråden skulle få en likadan inriktning som 98% av trådarna på det här forumet har handlat om den här våren:

TELLQVIST = GUD som inte gör ett endaste fel och som är fruktansvärt överlägsen.

WESSLAU = GNAGARE som är vädelös på alla plan.

Onyanserat är bara förnamnet.
Har jag sagt så?
Ja? I praktiken varenda tråd du har yttrat dig i senaste 2 månaderna? Kanske med lite andra ord men budskapet har varit detsamma.
Tagga ner lite Daniel...

Vi har förstått nu att AIK-målvakter framför laglojala Djurgårdare är att föredrar.

Vi fattar också att nästan vara ordinarie i Malmös juniorer ger mer rutin och erfarenhet än KHL och över 110 matcher i NHL.

Vi har också alla förstått nu att det smäller högre att komma tvåa i TV-pucken än att vinna OS guld...

Vi ber också om ursäkt för att vi länge trott att Toronto Maple Leafs är ett bättre ställe att fostras och utvecklas än Borås IF...

Lägg ner pajkastningen sluta hacka på dina djurgårdsbröder och ägna energin åt att hälsa Wesslau välkommen i stället!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
Tagga ner lite Daniel...

Vi har förstått nu att AIK-målvakter framför laglojala Djurgårdare är att föredrar.

Vi fattar också att nästan vara ordinarie i Malmös juniorer ger mer rutin och erfarenhet än KHL och över 110 matcher i NHL.

Vi har också alla förstått nu att det smäller högre att komma tvåa i TV-pucken än att vinna OS guld...

Vi ber också om ursäkt för att vi länge trott att Toronto Maple Leafs är ett bättre ställe att fostras och utvecklas än Borås IF...

Lägg ner pajkastningen sluta hacka på dina djurgårdsbröder och ägna energin åt att hälsa Wesslau välkommen i stället!
Är du ens på riktigt? Först slänger du ur dig allt över och avslutar med sista meningen?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Tellan Tellan Tellan Tellan... BRA DIF!

Och då kommer vi andra påpeka att Wesslau ligger top 3 i målvaktsligan. Men det kommer inte ha någon betydelse. För den pucken hade Tellan tagit!
Naturligtvis hade Tellan tagit den. Han har ju spelat i KHL och NHL! Han har dessutom inte endast dansat en sommar...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
Tagga ner lite Daniel...

Är du ens på riktigt? Först slänger du ur dig allt över och avslutar med sista meningen?
Snälla Daniel... Tagga ner lite.

Jag försöker bara låta som du själv - ironi kallas det. Läs dina ega inlägg (särskilt dina senaste påhopp på "Mäklaren" så kommer du känna igen dig.

I huvuddelen av mina inlägg har jag sagt att Wesslau är välkommen tillbaks och att Wesslau är en bra målvakt - men att om alternativet är Tellqvist så väljer jag honom

Jag startade den här tråden för att vi alla skulle kunna hälsa Wesslau välkommen tillbaks och sluta leden! Wesslau är vår Keeper och vi står bakom honom. Att starta med honom mellan stolpararna känns bra mycket tryggare än att starta med Riddarn jr. Då spelar det ingen roll att det hade känts bra mycket bättre med Tellan med spaden i näven

Det är syftet med tråden - inte att du skall fortsätta pajkastningen

Tagga ner och hälsa Wesslan välkommen tillbaks!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev: Naturligtvis hade Tellan tagit den. Han har ju spelat i KHL och NHL! Han har dessutom inte endast dansat en sommar...
Den där jävla termen...

Ser bara framför mig hur Wesslan i uppknäppt skjorta dansar på ett öppet fält en sommarnatt med ett vinglas i handen.

Annars tror jag att gnaget-argumentet är det jag kommer störa mig mest på.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Dessutom kommer jag, i egenskap av att ha en kusin som är målvakt på mycket hög nivå, påstå att räddningsprocentsligan inte säger mycket om inte målvakten spelat i princip alla lagets matcher.

Förövrigt så kommer jag ha enorma krav på Wesslau, precis som jag hade haft på Tellan. Men jag försäkrar, jag vill inget hellre än att han ska lyckas.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Dessutom kommer jag, i egenskap av att ha en kusin som är målvakt på mycket hög nivå, påstå att räddningsprocentsligan inte säger mycket om inte målvakten spelat i princip alla lagets matcher.
Faktiskt så är GAA bättre att kolla på. Där sticker Tellan klart ut ur mängden i top 20 i KHLs målvaktsliga http://www.eliteprospects.com/league.ph ... oaltending

Och framför allt i slutspelen när han fått chansen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
Tagga ner lite Daniel...

Snälla Daniel... Tagga ner lite.

Jag försöker bara låta som du själv - ironi kallas det. Läs dina ega inlägg (särskilt dina senaste påhopp på "Mäklaren" så kommer du känna igen dig.

I huvuddelen av mina inlägg har jag sagt att Wesslau är välkommen tillbaks och att Wesslau är en bra målvakt - men att om alternativet är Tellqvist så väljer jag honom

Jag startade den här tråden för att vi alla skulle kunna hälsa Wesslau välkommen tillbaks och sluta leden! Wesslau är vår Keeper och vi står bakom honom. Att starta med honom mellan stolpararna känns bra mycket tryggare än att starta med Riddarn jr. Då spelar det ingen roll att det hade känts bra mycket bättre med Tellan med spaden i näven

Det är syftet med tråden - inte att du skall fortsätta pajkastningen

Tagga ner och hälsa Wesslan välkommen tillbaks!
Haha snacka om att missa målet med 25 meter... det är du SJÄLV som drar igång allt hela tiden med ditt "jag förstår minsann inte hur man kan välja någon annan än Tellqvist" och avslutar varje mening för att försöka få någon slags opartiskhet i det du skriver med "Men vi välkomnar Wesslau!!!".

Jag har aldrig någonsin sagt att jag personligen föredrar Wesslau framför Tellqvist. Har hela tiden försökt förklara varför jag tror DIF har valt honom, men antigänget bryr sig ju inte ett smack utan raddar bara upp massa dravel om stackars Guldhjälten Tellqvist som blir nobbad av DIF.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Välkommen hem igen Gustaf! Nu är det dags å dansa igen!
Skriv svar