Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Struten »

Känns fel att kalla Gustaf för AIK-Wesslau när det verkar som att han tydligen har starka känslor för vår kära klubb.

Det är några andra klubbar till som har visat intresse för Wesslau men enligt bloggens källor så väger känslorna för Djurgården tungt. Citerat från Hallman bloggen.

Valet mellan Tellan och Wesslau så spelar det inte så stor roll för mig. Oavsett vad så får vi en hygglig målvakt. Kanske att jag hellre skulle se Tellan då man vet att han stannar men vafan. Vad är en Silly Season utan den berömda målvaktsfrågan :)
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

BamboMoc skrev:Men jag slår vad om att Gustaf kommer göra en riktigt bra säsong!
Mhm, och jag slår vad om att Växjö går obesegrade genom elitserien!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

B.I.B.A skrev:Nu har vi alltså prioriterat en målvakt som har en värdelös säsong bakom sig och dessutom har ett knä som är så pass trasigt att flera andra lag inte vågade satsa på honom. Har vi tur spelar han som han gjorde i slutspelet för ett år sedan. Har vi otur så spelar han så illa och osäkert som han gjort i de största delarna av sin övriga karriär.

Detta KAN bli bra. Men ser fortfarande detta som en enorm chansning och vare sig vi vill eller inte så får vi vara beredda på att vår målvaktssida kan floppa till hösten.

Tråkigt, för det hade känts sååå mycket tryggare med Mikael Tellqvist i Djurgården.
Håller med helt.

Att signa Wesslau är en ruskigt stor chansning som många inte verkar förstå. Vad händer om hans knä inte håller? Även om knät håller så vet man inte vad man får. Vad talar för att han någonsin kommer upp i samma nivå som han hade i slutspelet igen? Att säga att han var dålig i AHL är att vara snäll, minst sagt..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

B.I.B.A skrev:vår målvaktssida kan floppa till hösten.
Kan floppa? Du menar väl kommer floppa?
Jag önskar att jag vore en lika stor optimist som du...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tycker det känns riktigt bra med Wesslan!

Inför de senaste två säsongerna har i alla fall jag varit mer orolig för målvakterna.

Wesslan blir bra. Tellan hade också varit bra, typ lika bra. Jag tycker det var betydligt märkligare att man inte ville ha hem Linkan i fjol än att man väljer Wesslan framför Tellan i år.
COYS

Inlägg av COYS »

Jag hade hellre sett Tellqvist än Wesslau i Djurgårdsmålet nästa säsong men påhoppen på Wesslau börjar gå till överdrift nu.

Tycker att hans statistik visar att han inte är en dålig målvakt och att han har en hög högsta nivå.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Salas skrev:
reservjesus skrev:Wesslau är en bra målvakt, har han otroligt mycket utvecklingspotential.
Grattis, ditt inlägg korar jag till månadens mest komiska.
Utvecklingspotential? Say what? :shock:
Gustaf är 26 år, han är inte en junior om du nu har missat det. Han är sen i utvecklingen, men nådde sin topp i slutspelet och har sen dess bara dalat. Han är inte en förstemålvakt enligt mig.

Men varför?
Varför väljer Djurgården Wesslau före Tellqvist?
Det är ju så fruktansvärt... korkat!
Word
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Salas skrev:
reservjesus skrev:Wesslau är en bra målvakt, har han otroligt mycket utvecklingspotential.
Gustaf är 26 år, han är inte en junior om du nu har missat det. Han är sen i utvecklingen, men nådde sin topp i slutspelet och har sen dess bara dalat. Han är inte en förstemålvakt enligt mig.

Men varför?
Varför väljer Djurgården Wesslau före Tellqvist?
Det är ju så fruktansvärt... korkat!
Alla spelare utvecklas oavsett vilken ålder, en spelare som inte vill utvecklas behöver ju inte hålla på med hockey. Jag anser att Wesslau kan utvecklas mer än tex Tellqvist. Så ja han har utvecklingspotential.
clowns to the left of me, jokers to the right
COYS

Inlägg av COYS »

Det är väl ganska självklart att Wesslau fortfarande kan utvecklas. Viktor Fasth debuterar i elitserien som 28-åring och nu spelar han VM.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Salas skrev:

Snarare ditt som är månadens komiska inlägg. Ta Fast som är 28år och utvecklas fortfarande eller varför inte Nihlstorp som är 27 och blir bara bättre och bättre. Eller varför inte Hadelöv som är bättre än på många år trots sina 35år.

Grattis du har precis gjort bort dig själv!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Salas skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -nara.html

HELVETTE!
Allsvenskan, here we come! :cry:

Tappar verkligen all respekt för dig när du vräker ur dig något såntdär, varför skulle vi åka ner i allsvenskan för att Gustaf Wesslau gör comeback? Jävla pajas.
Losing all hope was freedom.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Som alla andra hade jag hellre sett Tellan i målet, men om inte ens tellan hade varit intresserad av att komma tillbaka till DIF så tror jag dom flesta här inne skulle vara jävligt glada att vi får tillbaka Wesslau till nästa säsong istället. Själv känner jag mig bekväm med Wesslau i målet kommande säsong :)
Användarvisningsbild
SettleR

Inlägg av SettleR »

Efter tre säsonger som alla speglats av riktigt svaga målvaktsinsatser så tycker jag att man borde lärt sig en läxa.
Vi har nu chansen att skapa en stadig grund att stå på, och bygga laget på en målvakt som vi vet kommer tillföra något.

Att återigen ta in Wesslau bevisar att man inte lärt sig något av dessa säsonger. En målvakt som har spelat riktigt dåligt mestadels men som fick en tillfällig boost i slutspelet. Att han även har ett knä som spökar får mig ännu mer att tvivla på valet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Raus skrev:Tappar verkligen all respekt för dig när du vräker ur dig något såntdär, varför skulle vi åka ner i allsvenskan för att Gustaf Wesslau gör comeback? Jävla pajas.
Inte för att jag värdesätter din respekt för mig särskilt högt, men jag ska väl ändå hjälpa dig in på tågspåret igen:
Jag är inte alls nöjd med värvningen, men man måste väl få vara ironisk för det?
COYS skrev:Det är väl ganska självklart att Wesslau fortfarande kan utvecklas. Viktor Fasth debuterar i elitserien som 28-åring och nu spelar han VM.
Alla spelare når sin toppnivå vid ett visst stadie, och Fasth har nått sin toppnivå, precis som Wesslau. Skillnaden mellan Fasth och Wesslau är att Fasth spelar jämnt och i närheten av sin toppnivå nästan hela tiden, medan Wesslau är som en jojjo som åker upp och ner.

Bild

Därav är jag inte nöjd med Wesslau som förstemålvakt när vi har en trisslott som reservmålvakt i form av Sandberg. Det kan bli miljonvinst, och sannolikheten är minimal, men troligtvis blir det en nitlott.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det låter på er som att det är nu eller aldrig vad gäller Tellan. Även om det känns så nu så stämmer det ju faktiskt inte. Vem vet, ansvariga kanske vill vänta en säsong till av olika anledningar.
Just sayin'.

Jag tror inte att det är målvaktsspelet vi behöver oroa oss över nästa säsong. I varje silly jag har varit med här har just målvakterna alltid varit den stora debatten och orosmolnet. Alltid samma visa - från Lassila/Larsson till Ridderwall/Owuya. Oprövad junis, finskt track record i DIF uselt, oprövat kort blahablaha...

Men vad händer varje säsong? Jo, det största problemet har överhängande ofta varit backspelet, medan målvakterna ändå får ta skiten, trots att de i slutändan faktiskt gjort det bra.
Säg den glädje som varar
Låst