Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- reservjesus
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag förstår inte ens vad syftet med en namnlista, tror ni på allvar att ledningen kör en helomvändning och värvar Tellqvist bara för 300 skrivit på att man vill det?
Man har antagligen en fast plan på vem man helst vill ha hem, och följer den oavsett va supportrar vill. Vi vet ju inte heller hela sanningen, kräver Tellqvist mer pengar än vi tror?
Eller så är det så att man ser mer utvecklingspotential i Wesslau.
Man har antagligen en fast plan på vem man helst vill ha hem, och följer den oavsett va supportrar vill. Vi vet ju inte heller hela sanningen, kräver Tellqvist mer pengar än vi tror?
Eller så är det så att man ser mer utvecklingspotential i Wesslau.
clowns to the left of me, jokers to the right
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan jag aldrig tänka mig. Men skulle det vara så vore det förjävligt dålig stil.SirDIFalot skrev:Då ser vi saken extremt olika. Jag tror det blir ett gott skratt i styrelserummen.crike skrev:Till att börja med ville jag att du skulle förklara då jag faktiskt tycker att din kommentar är grymt onödig. Jag själv har inte "skrivit på" listan men anser att dom som gjort det ändå förtjänar någon form av respekt för sitt engagemang.SirDIFalot skrev: Eh.. JJ och Engström förstår ju definitivt att många vill ha in Tellan. Men står emot. Om ni lämnar in en lista på 333(!!!!!) namn som vill ha tillbaka honom lättar det ju bara på trycket. Det är ju ungefär en tiondel så många namn de förväntar sig. Som att lämna in en lista på typ 40 namn som vill ha kvar Widing. 333 st... Räkna hur stor andel av Djurgården medlemmar det skulle vara? Då är inte ens alla som skrivit under medlemmar. Skulle krävas minst 10 000 namn för att JJ skulle höja på ögonbrynen. Nu blir det garanterat bara "Jasså.. fick det bara ihop 333 namn. Skönt att de verkar finnas en enorm skara som förstår varför vi inte tar in Tellan"
Tror du ärligt talat att JJ m.fl. förväntat sig en lista? Min åsikt är att jag tror absolut att dom kan reagera på att det kommer in 333 namn som vill ha Tellan till laget. Jag tror definitivt inte att dom avfärdar det med samma hånfulla skratt som du uppenbarligen gör. Inte för det sagt att dom kommer väga in det i ett beslut gällande vilken målvakt som ska värvas, däremot uppskattar dom säkert att föreningens medlemmar (och andra personer) har ett brinnande intresse för laget.
Sen själva grejjen överhuvudtaget att försökte pressa DIF att värva en spelare de uppenbarligen inte tror på eller vill ha är bara patetisk. Som med Linkan ifjol.
Förstår faktiskt inte att du kan bry dig så mycket mot att några supportrar uttrycker sina åsikter till styrelsen. Det är ju bara frågan om en spelare de gärna vill ha tillbaka och inga allvarliga krav.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu är jag väl extremt bitter överlag(Tack DIF fotboll)
Men jag tror likt vilken manifestation eller demonstration som helst. Blir det inte kraftfullt, får det bara motsatt effekt.
Men jag tror likt vilken manifestation eller demonstration som helst. Blir det inte kraftfullt, får det bara motsatt effekt.
Expert.
- SirDIFalot
Kraftigt överdrivet sagt när DIF håller på att signa en målvakt som haft 91.4% och 91.7% i grundserien sina två säsonger. Plus ett ruskigt grymt slutspel.Salas skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -nara.html
HELVETTE!
Allsvenskan, here we come!
Man blev ju hyfsat rädd när man såg ditt inlägg. Väldigt lugnande när man tryckte på länken dock. Trodde vi hade tagit in någon halvtaskig forward på sista platsen.
Expert.
- Daniel942
Skulle du vara lite rolig nu?Salas skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -nara.html
HELVETTE!
Allsvenskan, here we come!
Hjärtat i halsgropen för att mötas av en ganska bra nyhet.
DIF!
Rädd bör man vara. Det stinker flopp om Wesslau och Sandberg.SirDIFalot skrev:Man blev ju hyfsat rädd när man såg ditt inlägg.
- Daniel942
Here we go again...Salas skrev:Rädd bör man vara. Det stinker flopp om Wesslau och Sandberg.SirDIFalot skrev:Man blev ju hyfsat rädd när man såg ditt inlägg.
Varför stinker det flopp om Wesslau? En helt okej grundsäsong+ett grymt slutspel innan han drog till USA. Att han inte har varit lika bra i USA är säkert flera faktorer som har spelat in, bl.a. spelet som är helt annorlunda mot Sverige.
DIF!
Jag vill ha en målvakt i kassen, inte ett bollplank.Daniel942 skrev:Here we go again...
Varför stinker det flopp om Wesslau? En helt okej grundsäsong+ett grymt slutspel innan han drog till USA. Att han inte har varit lika bra i USA är säkert flera faktorer som har spelat in, bl.a. är spelet helt annorlunda.
Wesslau sprider noll trygghet i försvaret, och nu när våra offensiva och defensiva spelare är värdelösa så kan det bara sluta på ett sätt, tyvärr.
Jag får svåra psykiska men om denna disskussion som inte leder nånvart ska dras upp igen... Gilla läget och Gilla Wesslau
(dock så är jag såklart medveten om att detta är en sillytråd och att saker ska disskuteras)

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Och har förstått sett Tellan asmycket i KHL och vet att han kommer dominera som fääään alla 3-4 åren på det kontraktet han vill ha.Salas skrev:Jag vill ha en målvakt i kassen, inte en bollplank.Daniel942 skrev:Here we go again...
Varför stinker det flopp om Wesslau? En helt okej grundsäsong+ett grymt slutspel innan han drog till USA. Att han inte har varit lika bra i USA är säkert flera faktorer som har spelat in, bl.a. är spelet helt annorlunda.
Wesslau sprider noll trygghet i försvaret, och nu när våra offensiva och defensiva spelare är värdelösa så kan det bara sluta på ett sätt, tyvärr.
Expert.
Alltså, jag gillar Wesslan. He ain't heavy, he's our brother. Och jag välkomnar honom tillbaka med öppna armar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Är beredd att hålla med... verkar som att det finns 10-20 pers härinne som har sett varje match han spelat cirka 3 år i rad nu.SirDIFalot skrev:Och har förstått sett Tellan asmycket i KHL och vet att han kommer dominera som fääään alla 3-4 åren på det kontraktet han vill ha.Salas skrev:Jag vill ha en målvakt i kassen, inte en bollplank.Daniel942 skrev:Here we go again...
" Tellan älskar Djurgården " - det är såklart att han gör det ! men det är inte ett hållbart argument för att man ska ta hem honom till varje pris.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Daniel942
Pratar vi fotboll nu?Salas skrev:Jag vill ha en målvakt i kassen, inte ett bollplank.Daniel942 skrev:Here we go again...

DIF!
- SirDIFalot
Off topic. Wesslau och min morbror delade på jobbet som fotbollsmålvakt när de var yngre. Wesslau hade tydligen problem för att han var för liten. Men han växte ju till sig på äldre år. Minns inte i vilken förening de spelade i dock.Daniel942 skrev:Pratar vi fotboll nu?Salas skrev:Jag vill ha en målvakt i kassen, inte ett bollplank.Daniel942 skrev:Here we go again...
Expert.