DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Hawk skrev:"svensk" Fotboll..finns det något som heter det numera? Varför är det så fruktansvärt jävla mycket importer i fotbollen för? Eller överdriver jag när jag säger "importer"?
Okej.. Varför slänger du ur dig sånt här neggande från ingenstans?
Höken var full. Kraftigt off-topic dessutom. Har du sett hans fylletråd i Rinkside-sektionen? :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Bra start på andra halvlek..
DIF!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

... Jag brukar inte vara den här väldigt negativa typen, men vad fan är det här!? Vi åker ur iår.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

stolpskott skrev:... Jag brukar inte vara den här väldigt negativa typen, men vad fan är det här!? Vi åker ur iår.
Det är bara att inse att det blir superettan nästa säsong.
Tyvärr.
DIF!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Tror aldrig i hela mitt liv sett ett fotbollslag med ett så fullständigt värdelöst "försvarsspel" som Djurgården. Nästan så man skrattar åt skiten så brutalt äckligt dåligt är det. Kombinera det med det minst farliga anfallsspelet i världen och tidernas ojämnaste målvakt så börjar man förstå hur sjukt det är att detta laget spelar i landets högstaliga. Eller det kanske snarare bevisar vilken ofattbar pissfotboll det spelas i Sverige.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Herregud. Calisir vad fan höll du på med idag?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

"Djurgården Fotboll - Snart på en grusplan, nära dig."

Inte för att jag bryr mig nämnvärt om Djurgården Fotboll, men visst börjar det bli dags att sparka Alven och Wass?
Banda är den enda som har lite vett i skallen, så ge honom fullt förtroende, och för guds skull, bort med Alven, han är fan helt pantad i skallen.

Men alltså, vad håller våra backar på med?
En 80-årig gubbe med rullator hade varit stabilare i försvaret. I varje match bjuder vi på minst ett mål, och det är så jävla löjligt dåligt så att man själv funderar på att söka jobb i Djurgården Fotboll. Att vara sämre än våra nuvarande backar är ta mig fan omöjligt.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Vi förtjänar inte ens en plats i Allsvenskan med det spel vi visat upp. Usch.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

reservjesus skrev:Vi förtjänar inte ens en plats i Allsvenskan med det spel vi visat upp. Usch.
Vi förtjänar inte ens en plats i Superettan. Frågan är om Division 1 är för svårt det med.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sorgligt. :|
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

*Lägger mig i fosterställning på golvet*
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Är det såhär det känns att vara bajen....
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Är det såhär det känns att vara bajen....
Det kan du ge dig fan på.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Varenda spelare som värvats in från utlandet ska bort. Varenda kotte. Sen ska tränarna bort. Sen ska styrelsen bort. Sen sk...

Så kan det nog låta lite här och var i Sverige nu och med viss rätt. Ett försvarsspel som är ett enda stort haveri, like school in Luly: No class. En målvakt som är lite som Dr Alban. Hela laget känns fel. Inget känns bra. Det måste rivas och byggas upp igen, från botten upp. Om jag ska börja följa laget måste det förändrar radikalt för det som sker nu är hemskt. Hemskt att se på och hemskt att leva med.

Verkar som att lagets i stort sett ende svensk gjorde målen också.

Jag undrar så vart Svensk fotboll gick så fel där Svensk hockey gick så rätt... Det är långt färre som spelar ishockey än det är som spelar fotboll. Ändå har utvecklingen gått helt jävla fel på fotbollssidan medan hockeyn blomstrat. Konstigt. Nån som har någon bra teori?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Varenda spelare som värvats in från utlandet ska bort. Varenda kotte. Sen ska tränarna bort. Sen ska styrelsen bort. Sen sk...

Så kan det nog låta lite här och var i Sverige nu och med viss rätt. Ett försvarsspel som är ett enda stort haveri, like school in Luly: No class. En målvakt som är lite som Dr Alban. Hela laget känns fel. Inget känns bra. Det måste rivas och byggas upp igen, från botten upp. Om jag ska börja följa laget måste det förändrar radikalt för det som sker nu är hemskt. Hemskt att se på och hemskt att leva med.

Verkar som att lagets i stort sett ende svensk gjorde målen också.

Jag undrar så vart Svensk fotboll gick så fel där Svensk hockey gick så rätt... Det är långt färre som spelar ishockey än det är som spelar fotboll. Ändå har utvecklingen gått helt jävla fel på fotbollssidan medan hockeyn blomstrat. Konstigt. Nån som har någon bra teori?
Finns inte lika hög konkurrens från andra länder med hockeyn som är en mycket mindre sport egentligen. Sverige skulle bli överkörda om sporten hade haft samma status som fotboll det senaste seklet förmodligen.
Expert.
Skriv svar