Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av Magnutz »

Datsyuk_13 skrev:Fruktansvärt konstig coachning av Mårts i den här matchen måste jag säga.

Hur i hela friden kan man exempelvis låta en spelare som Oliver Ekman-Larsson spela i PP när nästan varende kotte vet att killen inte ens kan skjuta vettiga slagskott? Märkligt...

Välförtjänt förlust för Sverige.
Skitdåligt helt enkelt. Riktigt illa. När SWE tappar 3-1 till 3-3 ... vilka skitmål han släpper inoch riktigt dåligt av backarna att inte hålla rent framför egen kasse...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Verkar vara fler här som bryr sig än vad jag trodde på förhand....
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Verkar vara fler här som bryr sig än vad jag trodde på förhand....
:) Vad ska man ta sig till annars? Fotboll? Nej, det är ju hemskt. Då blir det NHL och Landslagshockey - nu hoppas jag på att Mårts slutar sova i båset och skaka om när spelarna inte gör sitt jobb.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Magnutz skrev:
Datsyuk_13 skrev:Fruktansvärt konstig coachning av Mårts i den här matchen måste jag säga.

Hur i hela friden kan man exempelvis låta en spelare som Oliver Ekman-Larsson spela i PP när nästan varende kotte vet att killen inte ens kan skjuta vettiga slagskott? Märkligt...

Välförtjänt förlust för Sverige.
Skitdåligt helt enkelt. Riktigt illa. När SWE tappar 3-1 till 3-3 ... vilka skitmål han släpper inoch riktigt dåligt av backarna att inte hålla rent framför egen kasse...
Ekman-Larsson har ju bara sina "fjuttiga" handledare. Norbaggen täckte ju 5 skott och fick sån beröm, när man egentligen borde klaga på backen som sköt.
clowns to the left of me, jokers to the right
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Forummedlemmarna briljerar med sin okunnighet i vanlig ordning, ser jag. Tedenby är given i en VM-trupp, knappast hans fel att vi förlorar i dag. Däremot kan man ju med rätta ifrågasätta domarnas insats. Det bortdömda målet var ett klockrent hockeymål, men istället för 4-1 blev det 3-2 och match på nytt. Norge fick det berömda momentumet som är så viktigt i hockey. Sedan kan jag hålla med om att Sverige inte såg alltför inspirerat ut alla stunder, men svagheten hos laget ligger solklart hos målvakter och backar. Tror aldrig att jag har sett en lika dålig backuppsätting i ett VM. Ekman-Larsson, som någon nämnde, är för f-n den enda dugliga offensiva back vi har. Det torde väl säga en hel del.

Vi saknar en Erik Karlsson, en Victor Hedman (fan att inte Tamba åkte ut) och en Tobbe Enström. Dessa skulle vi haft istället för Kronwall, Fernholm och Petrasek som är totalt värdelösa. Tim Erixon får plus. Elitseriens bästa back som han är.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Verkar vara fler här som bryr sig än vad jag trodde på förhand....
:) Vad ska man ta sig till annars? Fotboll? Nej, det är ju hemskt. Då blir det NHL och Landslagshockey - nu hoppas jag på att Mårts slutar sova i båset och skaka om när spelarna inte gör sitt jobb.
Vad är hemskt med fotbollen? För att dom bara förlorar? (DIF alltså, men du kanske menar fotboll i allmänhet?)

Förövrigt hade Sverige vunnit om 4-1-målet hade godkännts (vilket det borde ha gjorts).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Biaas skrev:
Magnutz skrev:
Vad är hemskt med fotbollen? För att dom bara förlorar? (DIF alltså, men du kanske menar fotboll i allmänhet?)

Förövrigt hade Sverige vunnit om 4-1-målet hade godkännts (vilket det borde ha gjorts).
Fotboll i allmänhet, allsvenskan i synnerhet. Såg Real Madrid vs. Barcelona häromdan och jag höll på att kräkas på alla filmningar och alla konferenser som skulle hållas så fort Barca fick ett domslut emot sig.

Sverige skulle haft 4-1-målet, men domarna... sög. De skulle ringt på det.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Forummedlemmarna briljerar med sin okunnighet i vanlig ordning, ser jag. Tedenby är given i en VM-trupp, knappast hans fel att vi förlorar i dag. Däremot kan man ju med rätta ifrågasätta domarnas insats. Det bortdömda målet var ett klockrent hockeymål, men istället för 4-1 blev det 3-2 och match på nytt. Norge fick det berömda momentumet som är så viktigt i hockey. Sedan kan jag hålla med om att Sverige inte såg alltför inspirerat ut alla stunder, men svagheten hos laget ligger solklart hos målvakter och backar. Tror aldrig att jag har sett en lika dålig backuppsätting i ett VM. Ekman-Larsson, som någon nämnde, är för f-n den enda dugliga offensiva back vi har. Det torde väl säga en hel del.

Vi saknar en Erik Karlsson, en Victor Hedman (fan att inte Tamba åkte ut) och en Tobbe Enström. Dessa skulle vi haft istället för Kronwall, Fernholm och Petrasek som är totalt värdelösa. Tim Erixon får plus. Elitseriens bästa back som han är.
Tedenby är skillad, inget snack, men vad fan gör han idag? Snurrar och snurrar, men kommer aldrig fram ordentligt. Jag imponeras av hans handleder, av hur han kan fara omkring som han gör med pucken. Lite som Messi på is. Tyvärr gav det NOLL i utdelning idag. han var hemsk på det viset. Hoppas han kommer till sin rätt senare i turneringen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

En rätt bra målchans lyckades han vaska fram. Lite slalom genom den norska zonen som avslutades med en förvisso ganska lam dragning. Ett och annat halvhyfsat skott fick han till också. Men ja, i det stora hela uteblev ju de riktigt farliga målchanserna för hans del. Å andra sidan är det ganska små marginaler, och fortsätter han att hänga i kommer nog utdelningen också så småningom.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

tomten skrev:
Magnutz skrev:Vidare är det fan inte undra på att vi inte kan uppbringa lite jävlar anamma i landslaget. vem i det bygget axlar Härförarmanteln? Kronwall? Nope, han är för mesig. Rickar Wallin? hahahaha. Grossman? Nej. VEM?!

Sen tror jag inte mycket (än) på farsan i Alf Bild Mårts måste bevisa mer...
Peter Popovic kan nog ryta lite... dock så ser vi ju hur bra det har gått för ssk när han göra det... Tycker personligen inte att Mårts känns som någon bra ledare. Kommer ihåg att jag upplevde det som väldigt fel när han tog över landslaget, dålig magkänsla direkt. Mårts känns som mammas pojke som gärna sitter hemma och käkar bullar och dricker saft. Inte som någon ledare som tar fajten och ryter till. Dock tycker jag hans spel idé låter hyfsat vettig men man måste ju få spelare att spela efter den också. Upp till bevis.

Jag brukar tänka på en padda när jag ser honom :)
Lustigt. Tänkte alltid på Bengt-Åke som en groda...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Förstår fortfarande inte varför målet som betydde 4-1 dömdes bort. Det verkade ju inte ens som att man protesterade. Konstigt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan inte annat än att imponeras av inställningen från norrmännen. Norge är på frammarsch i hockeyvärlden. Synd bara att inte MZA och Thoresen finns med i truppen....

Sverige då? Tjae. Praktuselt. Sett till förutsättningarna.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

För mig är det en stor gåta och ett underbetyg till övriga spelare att backar som Kronwall och Fernholm är ledande backar i landslaget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Metal Machine skrev:Forummedlemmarna briljerar med sin okunnighet i vanlig ordning, ser jag. Tedenby är given i en VM-trupp, knappast hans fel att vi förlorar i dag.
Om Tedenby vägde 10kg till kanske han inte skulle ramla så fort motståndaren tittar på honom. Visst jag gillar också när han lyckas med dragningar men tycker absolut inte han platsar i VM. Sedan var det inte hans fel att Sverige förlorade igår men han ska inte få spela VM över huvud taget, han väger för lätt och åstadkommer för lite framåt. Jämför man med Pääjärvi är det en jävla skillnad, en riktigt vass lirare som också har tyngden och styrkan. Även om Mackan, Widing, Tjärna, Jimmie inte är på topp ser jag dem mycket hellre än "jag ramlar om någon rör mig Tedenby".

Motivera gärna vad du ser i Tedenby. Jag kan inte säga att jag följt honom mycket den här säsongen men igår spelade han precis som han gjorde förra säsongen i Sverige och då är han värdelös.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Mäklaren skrev:För mig är det en stor gåta och ett underbetyg till övriga spelare att backar som Kronwall och Fernholm är ledande backar i landslaget.
Ja det är märkligt. Kan inte säga att jag tycker Kronwall är en jättebra back när han lirar pp i Djurgården, nu ska han göra det i VM....

Fernholm platsar inte i landslaget alls, han är för dålig helt enkelt.
Skriv svar