Falk-hyllningstråden - Vill Du vara med och ge något?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Ser bra ut där Magnus :)
Jag tänkte ju på att göra en lerfigur och tanken var en torso som vilar på en DIF-sköld.
Huruvida detta är genomförbart och hur mycket detaljer som går att genomföra får jag testa när jag fått hem lite lera.
Se grov skiss nedan.

Bild
länken till bilden trasig. ;) Vill du kan jag hosta den åt dig på servern. maila bilden bara. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Rackarns, slänga in dem i publicfoldern i dropboxen brukar fungera utan problem..
Ajja, vi gör ett nytt försök :)
Bild
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Rackarns, slänga in dem i publicfoldern i dropboxen brukar fungera utan problem..
Ajja, vi gör ett nytt försök :)
Bild
Ser bra ut, keep it up!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

JohanPez skrev:Rackarns, slänga in dem i publicfoldern i dropboxen brukar fungera utan problem..
Genast krämade DIF_Soldier i byxan. Stort. Dock inte åt din skiss utan Mac-tangentbordet i bakgrunden...

Annars ser skissen bra ut! Samma med Magnutz falk. Härligt med kreativa människor.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Haha, en Mac-soldier också eh? ;)
Ja, det finns inget skönare än det här tangentbordet.
En av de saker som jag skulle rädda från min brinnande lägenhet :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

När Johanpez jobbar jobbar magnutz, ett känt djungelordspråk.

Här kommer ett foto på den alldeles nypåstrukna canvasen. Det mörkt blåa är precis nytt. Siffrorna och texten därpå är däremot ditplacerade med photoshop i nuläget. ;) Notera min DIF-mugg i övre vänstra hörnet. ;)

Bild
Senast redigerad av Magnutz den 2011-04-30 14:29:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Magnutz skrev:När Johanpez jobbar jobbar magnutz, gammalt östgötskt djungelordspråk. ;)

Här kommer ett foto på den alldeles nypåstrukna canvasen. Det mörkt blåaär plrecis nytt. Siffrorna och texten därpå är däremot ditplacerade med photoshop i nuläget. ;) Notera min DIF-mugg i övre vänstra hörnet. ;)
Ser riktigt bra ut, jag gillar att den inte riktigt följer standardformatet med endast något bredare än högre. Ruggigt coolt :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
Genast krämade DIF_Soldier i byxan.
You bet.

Stämmer in i hyllningskören, mycket bra med kreativa initiativtagare!
Säg den glädje som varar
Inga-Britt

Inlägg av Inga-Britt »

Någon mer än jag som fick rysningar när vi sjöng "Nichlas Falk ah-ha ah-ha ah-ha han kommer spela tills han dör" i globen sjätte kvarten? Nu så spelar han ju dock inte längre och är heller inte död, men vill fortfarande ha med sången. Leka lite med lyriken i den kanske?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Inga-Britt skrev:Någon mer än jag som fick rysningar när vi sjöng "Nichlas Falk ah-ha ah-ha ah-ha han kommer spela tills han dör" i globen sjätte kvarten? Nu så spelar han ju dock inte längre och är heller inte död, men vill fortfarande ha med sången. Leka lite med lyriken i den kanske?
Hur vill du ha med sången? I någon slags hyllningspresent? Utveckla så blir det säkert bra!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Inga-Britt skrev:Någon mer än jag som fick rysningar när vi sjöng "Nichlas Falk ah-ha ah-ha ah-ha han kommer spela tills han dör" i globen sjätte kvarten? Nu så spelar han ju dock inte längre och är heller inte död, men vill fortfarande ha med sången. Leka lite med lyriken i den kanske?
Nichlas Falk!
Ah-ha, Ah-ha, Ah-ha,
Vi kommer alltid älska,
Vi kommer alltid älska,
Vi kommer alltid älska dig!
Inga-Britt

Inlägg av Inga-Britt »

Salas skrev:
Nichlas Falk!
Ah-ha, Ah-ha, Ah-ha,
Vi kommer alltid älska,
Vi kommer alltid älska,
Nått åt det hållet, Jo jag vill ha med den som hyllning. Gärna i samband med att han får ta emot blommor eller dylikt alt i samband med banderollen det jobbas på hissas?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Inga-Britt skrev:
Salas skrev:
Nichlas Falk!
Ah-ha, Ah-ha, Ah-ha,
Vi kommer alltid älska,
Vi kommer alltid älska,
Nått åt det hållet, Jo jag vill ha med den som hyllning. Gärna i samband med att han får ta emot blommor eller dylikt alt i samband med banderollen det jobbas på hissas?
Det vet jag inget om, men vi håller på att planera lite smått. Min idé äratt överlämna hyllningen i nån periodpaus på Hyllan.. men det får vi fundera på. Jag har i alla fall börjat med tavlan och JohanPez med en lerfigur. We are moving!
Inga-Britt

Inlägg av Inga-Britt »

Det vet jag inget om, men vi håller på att planera lite smått. Min idé äratt överlämna hyllningen i nån periodpaus på Hyllan.. men det får vi fundera på. Jag har i alla fall börjat med tavlan och JohanPez med en lerfigur. We are moving![/quote]

Kungligt, har förslag till lyrics, det är ju Oremolåtens bekanta melodi.
Nichlas Falk
ah-ha ah-ha ah-ha
han spela nästan tills han dog? / han är djurgårn tills han dör?
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:Idéer om hur Falk ska hyllas postar vi här då.

Tifo: Skitbra idé! Hur ska det se ut? En falk som breder ut sina vingar? Med årtalen 1995 och 2011 med någonstans? brainstorma gärna!

Min idé: Återkommer med den.. ska låta den simma lite till innanför pannbenet. Shitkicker har iofs redan gissat.. ;) men jag återkommer!

Var det jag som hetsade dig till det här? Bra. Låt oss hålla det snyggt, värdigt och genuint. Falkar, ylande vargar å indianfjädrar i motljus betackar jag mig för. :D
:) Då gillar du inte mitt koncept. Falken. hehe

Och, ja, det var du som fick tanken att gå från just tanke till handlande. ;)

Då är jag en stolt katalysator. :D Jodå, en stiliserad bild på en falk tycker jag faller inom det smakfullas gräns. Men det är ack så lätt att hamna utanför densamma, det blir gärna overkill, banalt och lite löjeväckande om man fläskar på alltför mycket. Less is more, säger konstkritiker och smakrådet Shitkicker. Heja Magnutz.
Skriv svar