Jag tror att succésäsongen 2009/2010 har satt en del av oss i klistret. Nu tror vi att det blir sötebrödsdagar flera år framöver. Jag tror nog att det är lite för höga förväntningar på laget som gör att många här blir kroniskt bajsnödiga just nu...
Själv tror jag på laget. Det ser bra ut. Sen ska de upp till bevis i september, men det tar vi då!
Jag tror att succésäsongen 2009/2010 har satt en del av oss i klistret. Nu tror vi att det blir sötebrödsdagar flera år framöver. Jag tror nog att det är lite för höga förväntningar på laget som gör att många här blir kroniskt bajsnödiga just nu...
Själv tror jag på laget. Det ser bra ut. Sen ska de upp till bevis i september, men det tar vi då!
Japp. Så lägger vi till logiska fallgropar och historierevisionism och vi har en cocktail som får mig att bli riktigt matt i huvudet.
Mitt i allt var Kyle en supervärvning, Josefson en beprövad toppspelare, Engqvist en av seriens bästa centrar inför 09/10. Och Zibanejad kan omöjligt ersätta Marcus Krüger, för det är ju helt främmande att en junior kan ersätta en sån spelare...eller, vänta nu. Höjden av ironi!!!
Magnutz skrev:Jag tror att succésäsongen 2009/2010 har satt en del av oss i klistret. Nu tror vi att det blir sötebrödsdagar flera år framöver. Jag tror nog att det är lite för höga förväntningar på laget som gör att många här blir kroniskt bajsnödiga just nu...
Grejen är ju att det laget såg inte så jädra mycket bättre ut än det som börjar formas nu, så jag förstår inte varför folk måste negga så förbaskat.. Den största skillnaden tycker jag är att vi hade "den naturliga ledaren" (tycker jag har hört det förut ) i Ragge, en sån ledare kanske vi saknar i årets uppställning.
Magnutz skrev:Jag tror att succésäsongen 2009/2010 har satt en del av oss i klistret. Nu tror vi att det blir sötebrödsdagar flera år framöver. Jag tror nog att det är lite för höga förväntningar på laget som gör att många här blir kroniskt bajsnödiga just nu...
Grejen är ju att det laget såg inte så jädra mycket bättre ut än det som börjar formas nu, så jag förstår inte varför folk måste negga så förbaskat.. Den största skillnaden tycker jag är att vi hade "den naturliga ledaren" (tycker jag har hört det förut ) i Ragge, en sån ledare kanske vi saknar i årets uppställning.
Håller med. Sen är det ju också lite fånigt att kasta in handduken nu med tanke på att vi VET att det kommer komma in åtminstone en målvakt, en back och en forward till.
Håller med. Sen är det ju också lite fånigt att kasta in handduken nu med tanke på att vi VET att det kommer komma in åtminstone en målvakt, en back och en forward till.
Jag tror vi kan göra ganska bra ifrån oss kommande säsong. Det är inte så grymt stora skillnader på lagen i ES nu när allt och alla försvinner utomlands. Alla lag ser lite luggade ut. Det som kommer att avgöra många seriematcher är inställning. Så tror jag det är i ES. motivation slår allt här. Kan vi t ex bita ihop och göra ett 100%igt jobb nere i Växjö och ta de poäng som måste tas så kommer vi att hamna på 6-3:e plats... (Nu jävlar är jag ute på hal is.... hahahaha) Kan vi inte uppmana jävlar anammat kommer det bli en nervös säsong, igen...
Dags för en sena kvällen-whiskey...
Senast redigerad av Magnutz den 2011-04-29 22:37:11, redigerad totalt 1 gånger.
Är det någon som vet hur det går för Timmy P? Blir han kvar i khl? Han skrev väl bara ett 1 års kontrakt om jag inte minns fel. Han hade jag gärna sett i finaste tröjan igen!
Magnutz skrev:
Jag tror vi kan göra ganska bra ifrån oss kommande säsong. Det är inte så grymt stora skillnader på lagen i ES nu när allt och alla försvinner utomlands. Alla lag ser lite luggade ut. Det som kommer att avgöra många seriematcher är inställning. Så tror jag det är i ES. motivation slår allt här. Kan vi t ex bita ihop och göra ett 100%igt jobb nere i Växjö och ta de poäng som måste tas så kommer vi att hamna på 6-3:e plats... (Nu jävlar är jag ute på hal is.... hahahaha) Kan vi inte uppmana jävlar anammat kommer det bli en nervös säsong, igen...
Tror att det är det vi har värvat oss till också, inställning. Almtorp och Carlsson kommer inte vika ner sig i första taget, och om Ölvestad, Eklund och de andra slitvargarna får vara friska så kommer vi förhoppningsvis ha ett lag som inte ger upp.
Magnutz skrev:
Tror att det är det vi har värvat oss till också, inställning. Almtorp och Carlsson kommer inte vika ner sig i första taget, och om Ölvestad, Eklund och de andra slitvargarna får vara friska så kommer vi förhoppningsvis ha ett lag som inte ger upp.
Precis min känsla också och det är därför som jag inte är så värst orolig. Det behövs inte spets eller stjärnor i så stor grad som många här tror. Det som behövs är spelare som inte viker ner sig. Inte under grundseriens alla gråa matcher och definitivt inte under slutspelet.
Om en större del av laget arbetar hårt och skoningslöst ettrigt kommer det att färga hela laget och det kan mycket väl vara ett vinnande koncept - energi och lojalitet framför legoknektstjärnor...
Sluta oroa er så jävla mycket!
Målvaktssidan kommer väl vara ok iaf. Wesslau/sandberg är inget dåligt par även om jag föredrar Tellqvist!
Backsidan kommer vara minst lika bra som förra året! Kronwall ut och förmodligen Tjärnqvist in Eklund mot Bartley. Det är i mina ögon minst lika bra som förra året! Sen borde Claesson kunna ta ett kliv till! Junisarna kan bli så sjukt mycket bättre under en sommar! Bom-Bom kommer också hålla en högre nivå iår! Det är jag säker på!
Anfallet kommer också vara minst lika bra då inga av de etablerade rikitgt imponerade så om Mackan, Otto osv kommer igång så ser det ljust ut. Sen får man hoppas att alla unga tar ännu ett kliv. Cehlin,Brodin,Kempe, Norman,Zibbe. Alla de borde vara bättre med en hel sommar med bra träning. Carlsson kommer vara minst lika bra som Widing vilket kanske inte är någon jättebedrift! Det ä väl bara Kruger som det känns lite tunt med ersättare för!
Sen kanske nån av alla duktiga juniorer klarar av att ta en plats som Zibbe gjorde iår!
Kom ihåg att det var sjukt små marginaler också förra året. Skulle vi vunnit några enstaka matcher till i förlängning eller tajta matcher sås skulle vi kommit topp 4 och vi var sjukt nära semi och vi hade plusstatistik på båda finallagen och allt det utan att imponera mer än max en handfull matcher!
Mao ingen fara på taket och vänta med att gnälla tills silly season är över!