Välkommen Mattias Carlsson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa öhling

Re: Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av jensa öhling »

Man har inte direkt värvat några publikdragare i år. Den saken är säker. Anonymt så det förslår.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Många har blivit ruskigt bortskämda på väldigt kort tid. Killen gjorde 7 mål mer än Daniel Widing och spelade för kanske en 1/6 av hans lön.

Han var väl en av få bra som stod ut lite i ett mediokert södertälje. Intressant värvning helt klart.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Alla matcher jag lyckades se med ssk så var Carlsson bra, tycker att detta var en intressant värvning. En kille som åker mycket skridskor, kämpar och har ett bra skott (av de jag har sett).

Välkommen Carlsson!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Välkommen Carlsson

Gillar både värvningen av Carlsson och Almtorp , tror faktiskt det blir bra.

Men nu räcker det med spelare från ssk.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Tycker att det stinker fiasko om DIF anno 11/12 - var är stjärnorna? Vem ska leda laget? Blir det bara ett enda brunkande och gnuggande i sarghörnen, ett mediokert powerplay och halvrisiga backar?!
Ska man ha hockeyglädjen i behåll nästa säsong blir det till att orka upp på morgonarna och kolla Sharks..
Rix

Inlägg av Rix »

Välkommen Mattias.

Hoppas du kan göra minst 17 mål för oss också. Skulle vara skönt med en spelare som kan skjuta i mål nästa säsong istället för utanför ala Widing.
rikkard

Inlägg av rikkard »

En jättebra ersättare för Widing. Tror att han kommer att passa in perfekt i vårt lagbygge. Är faktiskt riktigt nöjd med denna värvning. Nu behövs en playmaker av högsta klass också.
rikkard

Inlägg av rikkard »

odburt skrev:Tycker att det stinker fiasko om DIF anno 11/12 - var är stjärnorna? Vem ska leda laget? Blir det bara ett enda brunkande och gnuggande i sarghörnen, ett mediokert powerplay och halvrisiga backar?!
Ska man ha hockeyglädjen i behåll nästa säsong blir det till att orka upp på morgonarna och kolla Sharks..
Hatar den nya vågen av bortskämdhet som råder på forumet. Lär läxan, stjärnor leder inte till framgång! Titta på laget den gångna säsongen. Vi hade fullt av underpresterande stjärnor. Titta på Modo och titta på Frölunda. Hv71 med största budgeten åkte ut mot AIK. Det handlar om att värva smart och hitta spelare som är beredda att stanna i elitserien och satsa på våra egna juniorer. Vårt spelsystem bygger på sammanhållning, och där kan stjärnor faktiskt förstöra lagmoralen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

rikkard skrev:
odburt skrev:Tycker att det stinker fiasko om DIF anno 11/12 - var är stjärnorna? Vem ska leda laget? Blir det bara ett enda brunkande och gnuggande i sarghörnen, ett mediokert powerplay och halvrisiga backar?!
Hatar den nya vågen av bortskämdhet som råder på forumet. Lär läxan, stjärnor leder inte till framgång! Titta på laget den gångna säsongen. Vi hade fullt av underpresterande stjärnor. Titta på Modo och titta på Frölunda. Hv71 med största budgeten åkte ut mot AIK. Det handlar om att värva smart och hitta spelare som är beredda att stanna i elitserien och satsa på våra egna juniorer. Vårt spelsystem bygger på sammanhållning, och där kan stjärnor faktiskt förstöra lagmoralen.
Väl talat. Hoppas att lagbygget står i centrum denna gång, och inte namnen.
brsk

Inlägg av brsk »

rikkard skrev:
Bra sagt! Vad fan har hänt med "alltid, oavsett"?

Att bära den vackraste av sköldar på sin hockeytröja är få förunnat och jag litar på att Mattias Carlsson kommer visa att han är värd det. Välkommen till världens bästa klubb!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Spännande och väldigt överraskande värvning! Den kom liksom från ingenstans och när det bara var 2 platser som skulle fyllas så trodde man på ganska stora namn, men jag tror absolut att det här kan bli bra ! Stort Välkommen Carlsson! Jag har svårt att se att brosan Tjärnqvist sticker och den andra kommer hem, så känns lite konstigt om den sista forwarden ska vara Tjärnqvist, Visst tycker jag om tjärna riktigt mycket och han är så sjukt bra framför mål, men vi behöver en spelafördelare, en spelare av riktigt hög klass in i laget!
DIF <3
Lulle2

Inlägg av Lulle2 »

Han verkar va lite upp och ner... men nu börjar han ju iaf bli rutinerad.

http://eurohockey.com/player/10262-matt ... lsson.html
kenny

Inlägg av kenny »

Lulle2 skrev:Han verkar va lite upp och ner... men nu börjar han ju iaf bli rutinerad.

http://eurohockey.com/player/10262-matt ... lsson.html
Han kommer bli nyttig.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Lite intressant att Almtorp säger i intervjun, att Mattias har en fruktansvärt handledsskott..
Det ser jag fram emot. :D
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Det var ju lite si och så med målskyttet förra året, många av våra lite äldre spelare börjar helt naturligt gå ner i målproduktion och förmodligen lämnar väl både Widing och Hannula så jag tycker det här är en riktigt bra värvning. Mattias Carlsson skjuter mycket, 133 skott på mål förra året, det är en egenskap jag älskar.

Jag blev helt bestört när jag för någon dag sedan läste att vännen, och uttalade defensivfetischisten, Salas tyckte att Carlsson skulle spela i tredjekedjan nästa år. Det vore ett helvetes slöseri med humankapital tycker jag. Han skall givetvis spelas mer än så. Med bra kedjekamrater bör han kunna göra 15-20 mål nästa år. Välkommen Mattias Carlsson.
Skriv svar