Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

Daniel942 skrev:
lajjnus skrev:
SirDIFalot skrev:http://mapleleafs.nhl.com/club/news.htm?id=561360

Då får vi se om det blir utlåning eller inte...
Vad menas med "to a two-year entry level contract"? Kan han bli utlånad då? Kul för honom hur som helst.
Det är väl att han kan bli uppflyttad och nedskickad till NHL/AHL när klubben vill det?

Eller är jag helt ute och cyklar?
Det är som ett 'juniorkontrakt'' fast i NHL, där han inte får lika mycket i lön som dom andra, fast får feta bonusar om han får spela, och nej, från de jag har hört så är reglerna med AHL OCH NHL (flyttningar) är samma med alla spelare
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

android skrev:
AMMC skrev:
Kall-El skrev: Lassen, Deilert och Lennhammer har tyvärr visat att de i alla fall inte ännu håller för spel i Elitserien och man bör söka klubbar på mer vettig nivå för dem.
Jag har sett Lennhammer rätt mycket i J20 innan han blev utlånad denna säsong, och jag är ingen större fan. MEN, var/hur har han bevisat för dig att han inte håller för elitseriespel?

Han har ju i princip aldrig gjort ett byte i serien ännu.
Är nog en kvalificerad gissning. Det jag såg av Kim under försäsongsfighterna lämnade mycket att önska. Antagligen har han inte utmärkt sig på träningarna heller.

Håller dock med dig att det var lustigt skrivet av Kalle.
Jag blev positivt överraskad av att Lennhammer slutade på plus efter sina 29 matcher i Almtuna i vinter. Offensivt tycker jag att han har mycket att komma med men han var en ständig sorg i egen zon. Så vem vet, kanske har han lärt sig en del nu när han spelat seniorhockey.

Vi ska ju inte glömma i all misär att FBK som ju vann guldet hade killar som Magnus Nygren, Jonas Brodin och Anton Grundel i slutspelet. Inför säsongen hade de namnen säkerligen räknats ut å det grövsta om de varit våra spelare.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

AMMC skrev: Jag blev positivt överraskad av att Lennhammer slutade på plus efter sina 29 matcher i Almtuna i vinter. Offensivt tycker jag att han har mycket att komma med men han var en ständig sorg i egen zon. Så vem vet, kanske har han lärt sig en del nu när han spelat seniorhockey.

Vi ska ju inte glömma i all misär att FBK som ju vann guldet hade killar som Magnus Nygren, Jonas Brodin och Anton Grundel i slutspelet. Inför säsongen hade de namnen säkerligen räknats ut å det grövsta om de varit våra spelare.
Självklart kan både Lennhammer, Deilert och Lassen gå framåt i utvecklingen.

Personligen TROR jag faktiskt på Deilert Jag tycker att han har kvalité. Han har saknat mognad i sitt defensiv spel med en del lätta misstag. Annars har han bra speluppfattning och hyfsad bra på skridskorna. Blev också starkare i kroppen förra säsongen.

Lennhammers största problem är hans stabbighet tycker jag. Han ser riktigt långsam ut i nästan allt han gör när han spelar med a-laget. Lägg då till att den stabbigheten inte kommer från grov muskelmassa. Förhoppningsvis har man en plan för Kim där han successivt blir starkare och rörligare. Spelsinnet och passningsspelet är det inget fel på.

Lassen ser ofta ut att vara på fel plats i egen zon, blir ofta bortlurad, kan inte räkna ut puckbanor etc. Ser ut att sakna hockeysinne så att säga. Kan ju vara dåligt självförtroende, övertändning eller liknande som spökar. DOCK har ju Lassen visat att han kan vara bra, hans första match var han bra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Har inte varit så engagerad i målvaktsfrågan då jag ansett att det är ett lyxproblem men nu slog det mig...... jeflar vad jag vill ha Tellan. ( Tellqvist har ju inte heller ställt några ekonomiska krav till Järlan så att dom är rädd att han är dyr kan dom ju inte veta än )
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nästa säspng är det väl dags för Måns Krüger att ta en plats i laget om han vill göra om sin brorsas bedrift... Nu när jag har sett Måns lite mer tar jag tillbaka det jag tidigare hävdat... Att han är olik sin brorsa. De har väldigt lika spelstil och kroppsrörelser så rimligtvis borde han kunna ta en tröja i år och komma upp i 15-20p.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

pulverapa skrev:Nästa säspng är det väl dags för Måns Krüger att ta en plats i laget om han vill göra om sin brorsas bedrift... Nu när jag har sett Måns lite mer tar jag tillbaka det jag tidigare hävdat... Att han är olik sin brorsa. De har väldigt lika spelstil och kroppsrörelser så rimligtvis borde han kunna ta en tröja i år och komma upp i 15-20p.
Öhh.. Måns tar en tröja i år och gör 15-20p?

Nej säger jag, han kanske får spela ett par matcher i A-laget, men annars finns det väl andra som "går före" Krüger till A-laget?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
pulverapa skrev:Nästa säspng är det väl dags för Måns Krüger att ta en plats i laget om han vill göra om sin brorsas bedrift... Nu när jag har sett Måns lite mer tar jag tillbaka det jag tidigare hävdat... Att han är olik sin brorsa. De har väldigt lika spelstil och kroppsrörelser så rimligtvis borde han kunna ta en tröja i år och komma upp i 15-20p.

Nej säger jag, han kanske får spela ett par matcher i A-laget, men annars finns det väl andra som "går före" Krüger till A-laget?
Det tror jag definitivt också. Nu är jag långt i från någon J20-expert men de matcher jag sett har jag faktiskt inte blivit speciellt imponerad av Måns. Han KAN säkert bli en riktigt bra spelare så småningom, men behöver utveckla en hel del i sitt spel över hela banan.
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:

Det tror jag definitivt också. Nu är jag långt i från någon J20-expert men de matcher jag sett har jag faktiskt inte blivit speciellt imponerad av Måns. Han KAN säkert bli en riktigt bra spelare så småningom, men behöver utveckla en hel del i sitt spel över hela banan.
Håller med dig. Dock det roliga med juniorer. Dom kan utvecklas så mycket på en sommar. Dels fysiskt men mest mentalt. Dom får ett bättre konsekvens-tänkande, större mognad, kan se en större bild av spelet. Lägg då till 1-2 kg muskler och sammanlagt 3-4 kg extra kroppsmassa på det. Blanda med ett jäkla spelsinne och talang. Då kan Måns ta en plats och göra 15 poäng.

Men troligtvis inte.
Född till sportchef.
Joas

Inlägg av Joas »

Tellan, Hannula och D. Tjärnqvist sedan är klart...
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... rna-i.html Kanske inte passar så bra in i tråden om nästa års lagbygge men en intervju med kronwall iaf.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Håller med dig. Dock det roliga med juniorer. Dom kan utvecklas så mycket på en sommar. Dels fysiskt men mest mentalt. Dom får ett bättre konsekvens-tänkande, större mognad, kan se en större bild av spelet. Lägg då till 1-2 kg muskler och sammanlagt 3-4 kg extra kroppsmassa på det. Blanda med ett jäkla spelsinne och talang. Då kan Måns ta en plats och göra 15 poäng.

Men troligtvis inte.
Mm det kanske får vänta ytterligare en säsong. Att det skall hända så mycket bara över sommaren känns aningen optimistiskt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirLeas skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... rna-i.html Kanske inte passar så bra in i tråden om nästa års lagbygge men en intervju med kronwall iaf.
Fanns länkad i "DIF i media"-tråden. Har kommenterat ett uttalande från intervjun där.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det som AMMC skriver ovan är faktiskt värt att ta i beaktande. FBK värvade Junland för att ha en duktig första PP-back, och när han inte levde upp till förväntningarna klev doldisen Nygren fram. Nygren, som fick sin försäsong förstörd av Daniel Brodin (har den proppen på band hemma ;)), växte i slutändan fram till en av ES (i min mening) bästa offensiva backar. Tycker faktiskt att han borde ha varit en av rookiekandidaterna, trots att han missade halva säsongen. Så, ja. Vi ska nog inte döma ut Lennhammer redan nu. Men vem vet? Kanske kan Gustafsson (Erik) eller Gustafsson (Jim, nyförvärvet från VSK) ta klivet nästa säsong?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

_ - Ta tillbaka Tellan till Djurgården nu! - _
Bild
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tycker att det är dags att det blir klart med en målvakt nu.. Så slipper folk oroa sig för det! I övrigt så vore det ganska skönt att ha laget "klart" redan nu, så att alla kommer väl in i gruppen.
Låst