Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Färjestad förhandlar med Bengtsson, säkerligen vi också. Tror dock att Färjestad kommer erbjuda bra mycket då dom behöver talangfulla spelare.
Angående trupperna så är väl 90% spikat i vårt fall skulle jag tro. Nu har jag ingen aning, men max 2-3 spelare skulle jag tro kommer in.
Centrar har vi ju annars en del om alla är kvar Weigel, Kruger, Bergman, Persson, Nemes (som jag inte anser konkurrerar riktigt) sedan kommer ju spelare som Tornainen och Kalin.
Om det är tänkt att vi ska flytta upp Weigel så behövs det nog en riktigt bra center till, även om jag tror att Persson kan ta ett steg till i år.
Angående trupperna så är väl 90% spikat i vårt fall skulle jag tro. Nu har jag ingen aning, men max 2-3 spelare skulle jag tro kommer in.
Centrar har vi ju annars en del om alla är kvar Weigel, Kruger, Bergman, Persson, Nemes (som jag inte anser konkurrerar riktigt) sedan kommer ju spelare som Tornainen och Kalin.
Om det är tänkt att vi ska flytta upp Weigel så behövs det nog en riktigt bra center till, även om jag tror att Persson kan ta ett steg till i år.
Född till sportchef.
Om vi inte får in någon utifrån överhuvudtaget så har vi fortfarande ett starkt och klart konkurrenskraftigt J20 lag med flera spelare som kommer synas i Elitserien framöver. Så någon efterkälke är det inte tal om oavsett.Birden skrev:Okej nu vet inte jag hur marknaden ser ut och hur tidigt trupperna blir klara men börjar inte alla trupper på juniorsidorna bli klara nu? så blir inte Djurgården då lite på efterkälken och får ta det som blir över? har ingen bra koll hur det ser ut bland juniorer men rätta mig gärna om jag har fel.Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att det är klart med någon ännu. Denna säsongs spelare har inte fått veta vad som gäller för dem för nästa säsong ännu och det tycker jag tyder på att DIF J20 fortfarande är "ute på marknaden". Det har inte heller kommunicerats i laget om att någon ska vara klar.
Jag har heller inte fått uppfattningen om att marknaden "sinar" för att trupperna börjar bli satta heller. Så det är inget att oroa sig över.
Sebastian Bengtsson (lillebrorsan) startade förra säsongen i DIF men gick sen till Huddinge, i samma veva som vi fick in Fredric Anderberg från SDE via Brynäs tror jag.Birden skrev:Den där Bengtsson verkar vara en intressant spelare hör bara gott om honom. Ska också ha en väldigt bra lillebror. Men jag har läst någonstans vet inte riktigt vart det var men där stod det att han var på väg till Färjestad. Kanske bara var ett rykte. Men om han är så bra som jag fått höra så är han ju helt klart intressant (går på hörsägen att han är bra aldrig sett honom spela själv.)android skrev:Tippar på christoper Bengtsson från Huddinge. Mest ett långskott. Tror inte på någon "etablerad" center. Lär dock inte vara klart.
Hockeymagasinet.com spekulerade i att bägge bröderna skulle vara aktuella för FBKs J20, som android säger så har de stort behov av spelare utifrån till skillnad från oss.
Salas skrev:Janos Hari verkar vara på väg till vår juniorverksamhet. Enligt en Färjestadssupporter så ska han ha skrivit "Dags att sätta på mig DIF tröjan för första gången i mitt liv!" på facebook.
Janos Hari klar för Modo.
http://hockeysverige.se/article/1171147 ... var-talang
Åberg - Weigel - Blomstrand
Holmén - Kruger - X
Hägg - Persson - Dypbukt
Dansk - Bergman - Dansk
Skulle gärna ha in en riktigt bra forward till. Bengtsson är ett alternativ. Janos hade också varit ett alternativ.
Holmén - Kruger - X
Hägg - Persson - Dypbukt
Dansk - Bergman - Dansk
Skulle gärna ha in en riktigt bra forward till. Bengtsson är ett alternativ. Janos hade också varit ett alternativ.
Född till sportchef.
Det sägs ju att någon ska in ja, och frågan är om vi inte får se Weigel i a-laget (eller utlånad) så det kan nog bli en center.android skrev:Åberg - Weigel - Blomstrand
Holmén - Kruger - X
Hägg - Persson - Dypbukt
Dansk - Bergman - Dansk
Klart att Sjöholm och Nemes får lämna...? Sen tror jag vi får se Torniainen i J20 en hel del nästa säsong.
Kanske en utlåning på Weigel ja. Tror att han får svårt att ta en center-plats i DIF. Där gör han sig ju bäst också.AMMC skrev:Det sägs ju att någon ska in ja, och frågan är om vi inte får se Weigel i a-laget (eller utlånad) så det kan nog bli en center.android skrev:Åberg - Weigel - Blomstrand
Holmén - Kruger - X
Hägg - Persson - Dypbukt
Dansk - Bergman - Dansk
Klart att Sjöholm och Nemes får lämna...? Sen tror jag vi får se Torniainen i J20 en hel del nästa säsong.
Inget klart vad jag vet. Jag gillar Sjöholm visserligen. Har heller aldrig sett Danskarna. Man får ju hoppas att dom är ordentligt välscoutade så att man inte tar in några spelare som tar utrymme för spelare som gått genom leden så att säga. Nemes hittade jag ingen plats för.
Hoppas verkligen att Tornainen kan ta ett steg till och etablera sig på en högre nivå. Han har onekligen stora kvalitéer.
Skulle vara fint om vi kunde göra en repris och sno en till junior från SSK, Emil Lundberg. Stor och stark spelare med hyfsade händer. -93 som fått debutera (?) i landslaget i år. Kanske blir lovad spel med a-laget?
Född till sportchef.
Lite väl generöst med tanke på att vi har Åberg och Blomstrand som väntar i kulissen kan jag tycka. Tror väl inte heller att det är ett bra recept för att värva juniorer då de inte ska få en gratis resa till a-laget öht.android skrev: Skulle vara fint om vi kunde göra en repris och sno en till junior från SSK, Emil Lundberg. Stor och stark spelare med hyfsade händer. -93 som fått debutera (?) i landslaget i år. Kanske blir lovad spel med a-laget?

Men visst skulle det kunna vara en intressant spelare. Men han borde ju vara aktuell för SSKs a-lag vilket borde göra oss lite mindre intressanta för tillfället.
Uttryckte mig klumpigt. Det jag ville få fram var att han kanske har blivit lovad spel med SSKs A-lag och därmed svårvärvad till DIFAMMC skrev:Lite väl generöst med tanke på att vi har Åberg och Blomstrand som väntar i kulissen kan jag tycka. Tror väl inte heller att det är ett bra recept för att värva juniorer då de inte ska få en gratis resa till a-laget öht.android skrev: Skulle vara fint om vi kunde göra en repris och sno en till junior från SSK, Emil Lundberg. Stor och stark spelare med hyfsade händer. -93 som fått debutera (?) i landslaget i år. Kanske blir lovad spel med a-laget?
Men visst skulle det kunna vara en intressant spelare. Men han borde ju vara aktuell för SSKs a-lag vilket borde göra oss lite mindre intressanta för tillfället.

Född till sportchef.
Bra att jag håller lite ordning.android skrev:Uttryckte mig klumpigt. Det jag ville få fram var att han kanske har blivit lovad spel med SSKs A-lag och därmed svårvärvad till DIFAMMC skrev:Lite väl generöst med tanke på att vi har Åberg och Blomstrand som väntar i kulissen kan jag tycka. Tror väl inte heller att det är ett bra recept för att värva juniorer då de inte ska få en gratis resa till a-laget öht.android skrev: Skulle vara fint om vi kunde göra en repris och sno en till junior från SSK, Emil Lundberg. Stor och stark spelare med hyfsade händer. -93 som fått debutera (?) i landslaget i år. Kanske blir lovad spel med a-laget?

Fan, längtar hårt tills nästa säsong. Åberg kommer få tal huvudrollen efter att Sörensen försvinner. Blomstrand kommer blomma. Torniainen förhoppningsvis frisk och uppflyttad. Garpenlöv och Liljendahl i J18.
Finns så mycket att se fram emot!
Jag är spänd på att se Rami Sadik i J18. Har hört en del bra om honom.
Bubblar att "överraska" nästa säsong tror är
Stoppel och Anderberg (om han blir kvitt sin skada, någon som hört något om den?)
Stoppel och Anderberg (om han blir kvitt sin skada, någon som hört något om den?)
Född till sportchef.
android skrev:Jag är spänd på att se Rami Sadik i J18. Har hört en del bra om honom.
Anderberg kör rehab och är förhoppningsvis med igen till säsongsstarten.
Oscar Andrén är min bubblare av de nya. Han dominerade verkligen U16-serien och jag har hört en hel del gott där.
Hoppas på det. Anderberg imponerade enormt på mig en av dom få J18 matcher jag såg. Vad är det för typ av skada han har fått? En "otursskada" (typ tacklad) eller en förslitningsskada?
Får vi in en äldre (hehe) spetsspelare så kan det bli riktigt bra!
Får vi in en äldre (hehe) spetsspelare så kan det bli riktigt bra!
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
De få matcherna ni fick Liljendahl. Var det över eller under förväntan? Övergången från A-lagsspel i division 1 till J18 spel verkar ju ha varit lite svårare än väntat. Har inte riktigt koll på skillnaderna.
Surrade lite med honom idag. Jävligt bra kille. Hoppas verkligen han lyckas. Verkar ju ha väldigt bra ledaregenskaper också.
Surrade lite med honom idag. Jävligt bra kille. Hoppas verkligen han lyckas. Verkar ju ha väldigt bra ledaregenskaper också.
Expert.
Division 1 är så klart mycket bättre än J18 Allsvenskan. Svårigheten kan vara att han vant sig vid att möta vuxna män och sedan återigen får möta babies som yrar runt som flugor. Det blir svårt att anpassa sig till den vildare J18-hockeyn när han har spelat mot fd elitserie- och allsvenskanspelare i division 1.SirDIFalot skrev:De få matcherna ni fick Liljendahl. Var det över eller under förväntan? Övergången från A-lagsspel i division 1 till J18 spel verkar ju ha varit lite svårare än väntat. Har inte riktigt koll på skillnaderna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.