Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ingen som hört något nytt hett rykte ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Du är förlåten.Salas skrev:......
Jag lär mig inte av det misstaget uppenbarligen... Jag avgår.

Men allvarligt så ser jag personligen hellre Klasen som jag VET håller en viss nivå framför en (på pappret) kvalificerad finne i form av Immonen. Dessutom lär finnen va bra mycket dyrare än de 250K / månaden som Klasen tydligen begärt.
Får känslan av att Klasen absolut inte går till DIF utan KHL eller nåt annat vidrigt...-daniel- skrev:Du är förlåten.Salas skrev:......
Jag lär mig inte av det misstaget uppenbarligen... Jag avgår.![]()
Men allvarligt så ser jag personligen hellre Klasen som jag VET håller en viss nivå framför en (på pappret) kvalificerad finne i form av Immonen. Dessutom lär finnen va bra mycket dyrare än de 250K / månaden som Klasen tydligen begärt.
- -daniel-
Antingen det, och blir det ES ligger FBK nära till hands som ersättare till Dick.Billx skrev:Får känslan av att Klasen absolut inte går till DIF utan KHL eller nåt annat vidrigt...-daniel- skrev:Du är förlåten.Salas skrev:......
Jag lär mig inte av det misstaget uppenbarligen... Jag avgår.![]()
Ja förmodligen.. bättre ersättare till Dick än Klasen är svårt att hitta tyvärr..
Skulle vara skönt att få sista forwardsplatsen fylld snart medan kvalitéspelarna fortfarande finns kvar på marknaden.
appropå Dick ?
Skulle vara skönt att få sista forwardsplatsen fylld snart medan kvalitéspelarna fortfarande finns kvar på marknaden.
appropå Dick ?

Om man läser lite mellan raderna i intervjun med Widing så verkar det som om agenten snackat med DIF rent konkret men att dem inte är överens.
Jag skulle tro att Järlan gett Widing ett kontrakt med sänkt lön, precis som snackats om här, men hans krav är högre.
http://www.hockeykanalen.se/1.2115870/2 ... _egen_hand
Jag skulle tro att Järlan gett Widing ett kontrakt med sänkt lön, precis som snackats om här, men hans krav är högre.
http://www.hockeykanalen.se/1.2115870/2 ... _egen_hand
-
Det ryktades väldigt mycket om förre Frölunda backen Jonas Ahnelöv för ett tag sedan! Jonas skulle tydligen ha valt mellan Frölunda och DIF när han denna säsongen skulle vända hem fran AHL.
Kan detta vara en bra värvning till backplatsen?
Enligt Aftonbladet ska Jonas ha valt dif före Frölunda, och valt dif, sen dog nyheten bara? Fast, tidningen åar väl skit ? 
Kan detta vara en bra värvning till backplatsen?

Ahnelöv valde DIF, men sedan ansåg DIF att sista backplatsen borde fyllas av en betydligt bättre spelare så DIF drog sig ur den affären och Ahnelöv blir nu kvar i AHL som de ser ut just nu.SebbeBrodin skrev:Det ryktades väldigt mycket om förre Frölunda backen Jonas Ahnelöv för ett tag sedan! Jonas skulle tydligen ha valt mellan Frölunda och DIF när han denna säsongen skulle vända hem fran AHL.
Kan detta vara en bra värvning till backplatsen?Enligt Aftonbladet ska Jonas ha valt dif före Frölunda, och valt dif, sen dog nyheten bara? Fast, tidningen åar väl skit ?
- -daniel-
Är det där verkligen hela sanningen? DIF har ju hela tiden varit intresserad av Tjärnqvist, och när Bartley var signad så fanns det ju bara 1 ledig plats (om vi skall tro Järlan) på backsidan. Varför skulle man då ha fiskat efter Ahnelöv? Som jag trodde det hade gått till var både DIF & FHC intresserade men Ahnelöv bestämde sig i sista stund att stanna i AHL.DIFDIF skrev:Ahnelöv valde DIF, men sedan ansåg DIF att sista backplatsen borde fyllas av en betydligt bättre spelare så DIF drog sig ur den affären och Ahnelöv blir nu kvar i AHL som de ser ut just nu.SebbeBrodin skrev:Det ryktades väldigt mycket om förre Frölunda backen Jonas Ahnelöv för ett tag sedan! Jonas skulle tydligen ha valt mellan Frölunda och DIF när han denna säsongen skulle vända hem fran AHL.
Kan detta vara en bra värvning till backplatsen?Enligt Aftonbladet ska Jonas ha valt dif före Frölunda, och valt dif, sen dog nyheten bara? Fast, tidningen åar väl skit ?
Kan ha fel dock.
Tackar tackar-daniel- skrev:Du är förlåten.![]()

Sannolikheten att elitserien skulle bli aktuell för Immonen är väl minimal, och den enda klubben som jag kan föreställa mig honom i nästa säsong är Hv71. Men man vet ju aldrig, större mirakel har hänt.-daniel- skrev:Men allvarligt så ser jag personligen hellre Klasen som jag VET håller en viss nivå framför en (på pappret) kvalificerad finne i form av Immonen. Dessutom lär finnen va bra mycket dyrare än de 250K / månaden som Klasen tydligen begärt.
Men han vore ju onekligen en riktig klassvärvning. Klasen (rättstavat! Framsteg görs efter din uppläxning!

Men givetvis hade jag jublat högt om Klasen är den som fyller vår sista forwardsplats. Han har jag länge velat se i Djurgården.
Frågan är om Tjärnqvist har ett färdigt kontrakt ligger.. bestämmer sig han isf att stanna kvar i DIF så är det han som tar sista forwardsplatsen? eller yrar jag nu ?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt sant. Tycker tvärtemot många andra här att "ursprunget" inte har någon betydelse när laget ska spetsas. Sedan att stommen är från Stockholm är rätt. Problemet är bara att vi värvat på tok för dåligt senaste åren.BaronVonDif skrev:Alla guld-lag senaste 15 åren har haft klass spelare från andra länder, även Dif med Espen och Orzagh när det begav sig. Att bara värva lokalt är naivt, bästa tänkbara lag som ekonomin tillåter bör vara målet oavsett ursprung, iaf om man vill vinna guld.
Som jag förstått det är tanken att i första hand värva Stockholmare och sedan krydda med spets från utlandet. Nu är våra två kryddor Bartley och Lassen och då inser man snabbt att något är fel.
Det finns helt enkelt ingen genomtänkt strategi inom föreningen just nu när det gäller värvningar. Tänk om vi vore lika kompetenta på den sidan som när det gäller vår publikstrategi med Ednertz i spetsen. Då hade vi nog inte behövt vänta så länge på det 17:e guldet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BaronVonDif
Visst är det så, men vill inte kalla Lassen eller Bartley spets utan lovande backar med utvecklings potential, tyvärr är DIF värdelösa på att utveckla backar och borde satsa allt krut på att värva fullblods proffs på backsidan och "ta chansningar" i övriga positioner, målvakter och forwards kan vi utveckla utan problem.BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt sant. Tycker tvärtemot många andra här att "ursprunget" inte har någon betydelse när laget ska spetsas. Sedan att stommen är från Stockholm är rätt. Problemet är bara att vi värvat på tok för dåligt senaste åren.BaronVonDif skrev:Alla guld-lag senaste 15 åren har haft klass spelare från andra länder, även Dif med Espen och Orzagh när det begav sig. Att bara värva lokalt är naivt, bästa tänkbara lag som ekonomin tillåter bör vara målet oavsett ursprung, iaf om man vill vinna guld.
Som jag förstått det är tanken att i första hand värva Stockholmare och sedan krydda med spets från utlandet. Nu är våra två kryddor Bartley och Lassen och då inser man snabbt att något är fel.
Det finns helt enkelt ingen genomtänkt strategi inom föreningen just nu när det gäller värvningar. Tänk om vi vore lika kompetenta på den sidan som när det gäller vår publikstrategi med Ednertz i spetsen. Då hade vi nog inte behövt vänta så länge på det 17:e guldet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Man skulle inte ta och försöka få hit Perttu Lindgren från Lukko
samt försöka locka till sig Mikko Lehtonen från Skellefteå??
http://eliteprospects.com/player.php?player=6423
http://eliteprospects.com/player.php?player=5877
Dem verkar ju ha funnit varandra bra i unga dar, JVM i Leksand/Mora..
http://www.hockeysverige.se/article/972 ... lyttar-hem
samt försöka locka till sig Mikko Lehtonen från Skellefteå??
http://eliteprospects.com/player.php?player=6423
http://eliteprospects.com/player.php?player=5877
Dem verkar ju ha funnit varandra bra i unga dar, JVM i Leksand/Mora..

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Absolut, tyvärr är det just backsidan som varit den avgörande faktorn senaste åren. Den har varit lagets svagaste del när det väl dragit ihop sig till slutspel. Ser inte ut att bli ett dugg bättre till nästa säsong. Bara mer chansartad.BaronVonDif skrev:Visst är det så, men vill inte kalla Lassen eller Bartley spets utan lovande backar med utvecklings potential, tyvärr är DIF värdelösa på att utveckla backar och borde satsa allt krut på att värva fullblods proffs på backsidan och "ta chansningar" i övriga positioner, målvakter och forwards kan vi utveckla utan problem.BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt sant. Tycker tvärtemot många andra här att "ursprunget" inte har någon betydelse när laget ska spetsas. Sedan att stommen är från Stockholm är rätt. Problemet är bara att vi värvat på tok för dåligt senaste åren.BaronVonDif skrev:Alla guld-lag senaste 15 åren har haft klass spelare från andra länder, även Dif med Espen och Orzagh när det begav sig. Att bara värva lokalt är naivt, bästa tänkbara lag som ekonomin tillåter bör vara målet oavsett ursprung, iaf om man vill vinna guld.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm