Aftonbladet: "Falk till angrepp mot importlagen"

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hovet

Aftonbladet: "Falk till angrepp mot importlagen"

Inlägg av Hovet »

Det är så oerhört sorligt att Aftonbladet måste spegla Falk som någon slags rasist när det han pratar om handlar om att svenska lag måste satsa på svenska ungdomar! Om inte så har vi ju inget landslag om 5-10 år när veteranerna dör ut..

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 27,00.html
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aftonbladet: "Falk till angrepp mot importlagen&quo

Inlägg av Andy »

Hovet skrev:Det är så oerhört sorligt att Aftonbladet måste spegla Falk som någon slags rasist när det han pratar om handlar om att svenska lag måste satsa på svenska ungdomar! Om inte så har vi ju inget landslag om 5-10 år när veteranerna dör ut..

Personligen tror jag att Falk sätter fingret på en central punkt när han säger att man måste våga låta juniorerna misslyckas. Den som inte vågar misslyckas kommer sällan heller att lyckas.

Hur ofta har vi inte sett dyra köpelag havererar på grund av bristande inställning, mättnad och av för många stjärndivor som inte vill inordna sig i kollektivet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Läste precis nämda artikel, tänkte aldrig tanken att den innehöll något rasistiskt.

Bara hoppas att det till slut straffar sig för Mora som har över halva truppen fylld med anonyma & halvdyra importer från hockeyeuropas bakgårdar.
Algot2003

Re: Aftonbladet: "Falk till angrepp mot importlagen&

Inlägg av Algot2003 »

Hovet skrev:Det är så oerhört sorligt att Aftonbladet måste spegla Falk som någon slags rasist när det han pratar om handlar om att svenska lag måste satsa på svenska ungdomar! Om inte så har vi ju inget landslag om 5-10 år när veteranerna dör ut..

Jag vänder på det. Vart står det att det skulle vara rasistiskt ??

Det verkar vara du som vänder det så......En "ny" trend att övertolka allt och tro att det skulle ligga rasism bakom precis allt.

Han uttalar sig bara om antalet utlänningar och att det skadar juniorutvecklingen. Helt rätt har han ju dessutom. Vad är det för mening med att ta hit "halv-dassiga" importer. Ska det komma spelar utifrån ska dom höja laget och vara "stjärnor".

Och nej försök inte för jag är inte född i Sverige så......
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Tyckte det var mkt bra att han gick ut med detta. Desso mer alla elitserielag satsar på våra svenksa juniorer desso bättre blir vårat svenska landslag.. några som kan ta över efter våra svenska stjärnor sen när dom går i "pension" tex foppa lidström sudden affe o näslund.

tycker man max kan ha 4-5 "utlandsspelare" i varje lag o inför ett lönetak.

Tack för mej nu vill jag bara att vi spöar fbk ikväll o visar att våra juniorer inte är att leka med (tips 5-3 till dif) :D
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jag tänkte mer på hur "Det måste vara hemskt spela i ett lag med 12-14 utlänningar" kan feltolkas i dagens samhälle..
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Jag tycker att det framgår rätt tydligt att Falk enbart talar om det hockeymässiga..Hur man skulle kunna tolka hans uttalanden som rasistiska är för mig en gåta..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Aftonbladet: "Falk till angrepp mot importlagen&

Inlägg av Ölvestad »

Är ju inte första gången AB vrider på svaren så de får de rubriker de vill...tyvärr är journalistiken så här i dagens samhälle!
I UR & SKUR
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

TT hade en artikel om att fler också ville ha lönetakl osv vilket bidrar till en mindre import så han är inte ensam!
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar