Falk-hyllningstråden - Vill Du vara med och ge något?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

Tessan skrev:Jag imponeras av din påhittighet och din energi - Magnutz. Årets supporter!
Tjenare Tessan! tack och bock :)

Falk har varit med i DIF sedan jag var 20 och är en ikon inom Svensk hockey och en legend inom Djurgårdens IF Hockey. Att inte hylla honom från supporterhåll med något kul/unikt/hedrande etc vore ett brott mot de mänskliga rättigheterna! ;)

Jag börjar kladda på duk inom kort för att se om jag kan få till mitt motiv (som syns tidigare i tråden). Sen vore det fint om fler ansluter. jag skulle vilja överlämna presenterna till Nichlas på Hyllan på Hovet och då vore det fint om vi var en handfull personer med där.

Hur som helst. Falk - jag kan inte ta in att du lämnat oss!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Magnutz skrev:Här är konceptet jag går och arbetar med inne i huvudet. Har skissat ner idén och Photoshoppat till det för att få lite mer ordning på det hela.

Bild

Vad tycker ni? Texten och Falken i guld mot en mörkblå bakgrund.
Den är helt awesome Magnutz, säger som många här inne - Din kreativitet är oerhört imponerande. Glädjer mig stort åt ditt engagemang!

Jag har en liten idé, istället för att ha bara mörkblå bakgrund. Kanske själva DIF-skölden som bakgrund? Förstår du vad jag menar?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

stolpskott skrev:Jag har en liten idé, istället för att ha bara mörkblå bakgrund. Kanske själva DIF-skölden som bakgrund? Förstår du vad jag menar?
Mörkblå bakgrund med skölden "framför" då men jag har på känn att det blir lite trixigt med texten då. Förklara mer hur du tänker så kan jag testa mig fram, för det är ju ändå en del tid kvar tills vi ska vara klara. :) Jag får helt enkelt köpa några extra dukar.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:Här är konceptet jag går och arbetar med inne i huvudet. Har skissat ner idén och Photoshoppat till det för att få lite mer ordning på det hela.

Bild

Vad tycker ni? Texten och Falken i guld mot en mörkblå bakgrund.
Fantastiskt!

Försök få in något rött i bilden dock. Kanske kan Falken vara röd?

Ett litet påpekande dock - det heter GIVIT inte GETT
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Andy skrev:Fantastiskt!

Bra med feedback! Sånt här brukar "födas" fram om jag måste tänka själv men med input från andra går processen fortare!

Falken kan vara alla tre färgerna, vilket vore rätt snyggt kanske, men definitivt kan den vara röd! Ska testa mig fram lite. Bildbevis kommer fram över. :)

Bara för att påpeka tillbaks så är det helt ok att använda "gett" eller "givit" - kollade för säkerhets skull upp det på saol.se. :wink:
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:

Bra med feedback! Sånt här brukar "födas" fram om jag måste tänka själv men med input från andra går processen fortare!

Falken kan vara alla tre färgerna, vilket vore rätt snyggt kanske, men definitivt kan den vara röd! Ska testa mig fram lite. Bildbevis kommer fram över. :)

Bara för att påpeka tillbaks så är det helt ok att använda "gett" eller "givit" - kollade för säkerhets skull upp det på saol.se. :wink:
Falken i alla tre färgerna låter läckert!

Jag skulle nog satsa på GIVIT i alla fall. Akademin går lite långt i sina strävanden att "modernisera" språket och få in tallspråket i skriftspråk.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Andy skrev:
Magnutz skrev:

Falken i alla tre färgerna låter läckert!

Jag skulle nog satsa på GIVIT i alla fall. Akademin går lite långt i sina strävanden att "modernisera" språket och få in tallspråket i skriftspråk.
KollaNissegåvan-tråden så ser du hur den tavlan blev med alla tre färgerna.

Får testa de två orden "ge" och "givit" och välja det som gör sig bäst i tavlan. :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror att stolpskott menar en DIF-sköld med sänkt opacitet i bakgrunden.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Jag tror att stolpskott menar en DIF-sköld med sänkt opacitet i bakgrunden.
Betänk att opaciteten ska uppbringas manuellt. ;) jag ska klura på det och träna lite på det.

Edit: Jag vet hur jag ska göra med opaciteten. Ska göra en provmåling för att testa det.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Magnutz skrev:
stolpskott skrev:Jag har en liten idé, istället för att ha bara mörkblå bakgrund. Kanske själva DIF-skölden som bakgrund? Förstår du vad jag menar?
Mörkblå bakgrund med skölden "framför" då men jag har på känn att det blir lite trixigt med texten då. Förklara mer hur du tänker så kan jag testa mig fram, för det är ju ändå en del tid kvar tills vi ska vara klara. :) Jag får helt enkelt köpa några extra dukar.
Jag menar exakt som DIF_Soldier säger, DIF skölden i bakgrunden med sänkt opacitet i bakgrunden, men som du säger blir väldigt svårt med texten osv.

Lite obetänkt tips kanske, men men! :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

stolpskott skrev:
Magnutz skrev:
Jag menar exakt som DIF_Soldier säger, DIF skölden i bakgrunden med sänkt opacitet i bakgrunden, men som du säger blir väldigt svårt med texten osv.

Lite obetänkt tips kanske, men men! :lol:
Kan tänka mig att ha Skölden som .. bas relief så att dess konturer syns tydligt genom de andra lagren.

Bild
kenny

Inlägg av kenny »

En hjälte som Falk ska hyllas rejält :D
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

T-shirts lär väl tryckas upp ändå, annars hade väl det varit en idé?

Grymt arbete som vanligt av dig Magnutz!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Byström skrev:T-shirts lär väl tryckas upp ändå, annars hade väl det varit en idé?

Grymt arbete som vanligt av dig Magnutz!
;) Vad gör vi inte för DIF?!

Ja, en t-shirt blir det säkert ändå. Undrar om tavlan ska ha #16 i bas relief och sen köra falken i tre-färg GulRödBlå liksom ovanpå/utanpå det.. Får klura. Har ju hela sommaren på mig. :)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Ser bra ut där Magnus :)
Jag tänkte ju på att göra en lerfigur och tanken var en torso som vilar på en DIF-sköld.
Huruvida detta är genomförbart och hur mycket detaljer som går att genomföra får jag testa när jag fått hem lite lera.
Se grov skiss nedan.

Bild
Skriv svar