Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Christopher J
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Tänk på att vi har en annan målvaktstränare nu än vad vi hade när Wesslau var här. Jag har för mig att vår nuvarande målvaktstränare Tomas Magnusson har jobbat med Tellan förut och det borde ju betyda något positivt. Där har vi en till anledning till att satsa på Tellan.
Undra om det blir något med Johnsson, men Järlan säger ju att det bara ska in en back, så vi får ju inte både Johnsson och Tjärna..
Senast redigerad av JRJ_RBF den 2011-04-27 10:42:10, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården
F<33
F<33
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vill ni fortsätta tjata om en spelare som är så långt ifrån aktuell för DIF som det bara går så kan ni väl göra det i målvaktstråden i alla fall...?
Expert.
Angående detta med att DIF inte tagit kontakt med Tellqvist. Såhär säger Järlefelt själv till Marie Hallman.
"– Jag har haft kontakt med hans agent. Det har jag haft."
Så räkna med att DIF vet exakt vad Tellqvist vill ha/kräver för att komma tillbaka.
Så räkna med att DIF vet exakt vad Tellqvist vill ha/kräver för att komma tillbaka.
Tänkte precis säga det samma. Järlan har ju sagt att han varit i kontakt med agenten. Sen om agenten inte sagt något till Tellan är en annan historia. Skulle jag fått välja mellan Tellan, Wesslau och Owuya hade jag också valt Tellan. Men det betyder inte att jag kaster andra möjligheter i vattnet. Jag antar att alla har olika syn på hur man hanterar mer eller mindre oönskade nyheter.AMMC skrev:Angående detta med att DIF inte tagit kontakt med Tellqvist. Såhär säger Järlefelt själv till Marie Hallman.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Lee Harvey Oswald
Edin skrev:
Det är riktigt patetiskt av dig att dra upp aik-argumentet.
Kristofer Ottosson har också lirat i gnaget vet du...
Jasså..., när då?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Andy skrev:Svaret är - det beror helt på vad alternativet är.SirDIFalot skrev: Om målvakten inte hette Tellqvist, hade det varit logiskt att dänga upp ett 4-års avtal med hög lön till en 31-årig målvakt från KHL?
Om alternativet är en AIKare som inte ens gjort 80 elitseriematcher och har sina största och tyngsta meriter från AHL, Borås och Malmös juniorer så är svaret - utan tvekan!
Ojdå... Patetiskt - det var ord och inga visor. Hoppla, hoppla.Det är riktigt patetiskt av dig att dra upp aik-argumentet. Kristofer Ottosson har också lirat i gnaget vet du...
Nu gälde ju inte jämförelsen Ottosson och Tellqvist - utan Tellqvist och Wesslau.
Dessutom är Ottosson liksom Tellan Djurgårdare (dvs - han håller personligen på Djurgården) medan Wesslau håller på AIK - Det kan inte ens du ändra på.
Jag har inget emot vare sig folk som spelat i AIK (jo - lite föresten - det tyder ju ändå på lite dåligt omdömme att man kan tänka sig att dra på sig den tröjan) eller Wesslau. Jag har gång på gång understrukit att detta inte handlar om att Wesslau inte är en bra målvakt eller om att han håller på AIK.
Du försöker vrida och vända på detta till att bli en fråga om något annat än vad det är - dvs att Tellqvist på alla plan borde vara DIFs första val framför Wesslau - men det blir väl lätt så när de logiska argumenten inte finns att tillgå.
När lirade Ottosson föresten i Gnaget? Som junior eller (hjälp mig på traven - det ringer en klocka - men det kopplar inte)? Han har ju DIF som moderklubb och har varit oss trogna med undantag för de två sässonger han spelade med Huddinge för att få bättre självförtroende (tror dessutom att han var utlånad en handfullmatcher till Arlnada)
Som en side note kan jag meddela att en av mina stora målvakts idoler är Osten Östlund och han är ju verkligen förknippad med AIK, men jag älskade att se honom i vår tröja och kan ofta drömma mig tillbaks till de dagarna. Dessutom är jag förtjus i en hel del andra spelare med en bakgrund i Gnaget - tex Printz bara för att ta någon. Så med detta sagt kan du lägga ner dina - för att använda dina egna ord - patetiska försök att få mig att framstå som att jag är emot Wesslau för att han har den dåliga smaken att hålla på Gnaget så är det inte.
Det tåls uppenbarligen att upprepas igen eftersom det inte verkar fastna - jag vill se Tellqvist som vårt första val framför Wesslau (givet att hans knän är ok) av en lång räcka orsaker jag redan redogjort för. Detta betyder inte att jag tycker Wesslau är en dålig målvakt - han är bara inte lika bra som Tellan och han kan inte såsom Tellan erbjuda den trygghet, rutin, stabilitet och framförallt inte den långsiktiga lösning vi behöver på målvaktsfrågan.
Det handlar inte om att välja bort Wesslan utan det handlar om att välja Tellan - förstått? Har det fastnat nu?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
Sant är att vi inte kan bestämma över värvningar hela tiden.
Däremot står jag för att DIF i det här fallet med Tellan ska berätta varför dom inte vill satsa på honom.
Dessutom så tycker jag (och tydligen många andra)ur ett sportsligt perspektiv att Tellan är en bättre målvakt på alla plan.
Jag vet inte efter den säsong som var förra året med de värvningar som var då bland annat med Linkan och nu i år med Tellan om jag har förtroende kvar för JJ.
En person jag vill ha där är antingen Mats Sundin helst i andra hand Niklas Wikegård
Däremot står jag för att DIF i det här fallet med Tellan ska berätta varför dom inte vill satsa på honom.
Dessutom så tycker jag (och tydligen många andra)ur ett sportsligt perspektiv att Tellan är en bättre målvakt på alla plan.
Jag vet inte efter den säsong som var förra året med de värvningar som var då bland annat med Linkan och nu i år med Tellan om jag har förtroende kvar för JJ.
En person jag vill ha där är antingen Mats Sundin helst i andra hand Niklas Wikegård
Jag tycker personligen att det börjar se ganska intressant ut på forwardsidan. Vi verkar få ett lag fyllt med fart och entusiasm. Det återstår en värvning. Jag tänker så här:
Nilson Klasscenter (PLAYMAKER) Ölvestad
Norman Ottosson Carlsson
Zibanejad Almtorp Brodin / Cehlin
Eriksson Eklund Brodin / Cehlin
ev. byter Norman och Zibanejad plats.
Extraspelare: Kempe + Juniorer
Balanserade kedjor som alla kan leverera. Juniorerna spelas som ytterforwards för att ge dem mindre defensivt ansvar och för att kunna använda sig av deras entusiasm till fullo. Det här laget borde dessutom vara betydligt billigare än fjolårslaget, vilket förhoppningsvis gör att vi kan gå någon miljon plus nästa år vilket är ett KRAV. Vi kan inte leva på nyemissioner i alla oändlighet.
Nilson Klasscenter (PLAYMAKER) Ölvestad
Norman Ottosson Carlsson
Zibanejad Almtorp Brodin / Cehlin
Eriksson Eklund Brodin / Cehlin
ev. byter Norman och Zibanejad plats.
Extraspelare: Kempe + Juniorer
Balanserade kedjor som alla kan leverera. Juniorerna spelas som ytterforwards för att ge dem mindre defensivt ansvar och för att kunna använda sig av deras entusiasm till fullo. Det här laget borde dessutom vara betydligt billigare än fjolårslaget, vilket förhoppningsvis gör att vi kan gå någon miljon plus nästa år vilket är ett KRAV. Vi kan inte leva på nyemissioner i alla oändlighet.
- -daniel-
Det finns liksom fler aspekter här.Andy skrev:
Det handlar inte om att välja bort Wesslan utan det handlar om att välja Tellan - förstått? Har det fastnat nu?
Om man bortser från alla preferenser om vem man föredrar osv så kan man inte komma ifrån att Tellqvist (enligt alla uppgifter) vill ha ett långt kontrakt. En dyr målvakt som sitter på ett långt kontrakt... Är det fortfarande bara att "välja Tellqvist" då? Allt är inte så lätt som folk vill få det till.
Den stora vida världen är nyanserad.
Jag har fått för mig att han lirade i gnaget som knatte, men det var fel av mig. Han har i alla fall varit gnagare, saxat ifrån chatten här på hemsidan:Lee Harvey Oswald skrev:Edin skrev:
Jasså..., när då?
Fråga: hade du djurgårns hjärta när du var lite också?? - jonathan8
Svar: Nej, jag hejade på AIK tills jag var 10 år gammal. Men eftersom jag alltid har spelat i Djurgården som pojklagsspelare omvändes jag successivt. - Krisofer Ottosson
@Andy, var har du läst att Wesslau håller på gnaget? Eller är det något man bara "vet"?
Själv har jag börjat bli jävligt less på den här diskussionen och argumentens om förs i den. Ditt argument i inlägget jag citerade var att vi skulle välja Tellan framför Wesslau därför att Wesslau spelat relativt få elitseriematcher och för att han "hejar på gnaget". På vilket sätt är det att föra en saklig diskussion om vilken målvakt som kommer att passa in i DIF de närmaste 2-3 åren?
Du kan ju uppenbarligen argumentera för din sak, så gör det istället iför att blanda in känsloargument med 10 år gamla guld och eventuella lagsympatier spelarna haft, för det saknar noll relevans.
Gällande spelare som hejat eller spelat för gnaget så bryr jag mig inte, för uppenbarligen så har dom haft det goda omdömet att sluta med det.
Senast redigerad av Edin den 2011-04-27 11:17:31, redigerad totalt 3 gång.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Jag tror Edin blandar ihop det med att han uttryckligen sagt (vid något tillfälle) att han höll på Solna som liten.Lee Harvey Oswald skrev:Edin skrev:
Jasså..., när då?
EDIT: too late.
I det stora hela så är klubbtillhörighet, dvs känslor för en viss klubb, något som fans romantiserar över. Nuförtiden är det ju i praktiken enbart pengar och andra faktorer som styr vart man spelar. Att Wesslau är en "gnagare" borde således vara helt oväsentligt i sammanhanget, att man däremot kan ha åsikter om hans målvaktstalang är naturligtvis en helt annan femma.
Andy!
Fy fan va bra skrivet!
_ - Ta tillbaka Tellan till Djurgården nu! - _
Fy fan va bra skrivet!
_ - Ta tillbaka Tellan till Djurgården nu! - _
- SirDIFalot
En plats kvar. Extremt behov av en playmaker. Hans lönekrav är 250k.
IN MED KLASEN!
IN MED KLASEN!
Expert.
Betyder detta att GW och DT är klara?SirDIFalot skrev:En plats kvar. Extremt behov av en playmaker. Hans lönekrav är 250k.
IN MED KLASEN!
2014-04-07, vad hände?