Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

Bjurre skrev:Tänk om färjestad hade dissat sina hemvändare in för säsongen de vann guld det vill DIFs ansvariga tydligen inte göra. Avgå alla
Tänk om Modo och Frölunda "dissat" sina hemvändare då kanske de hade vunnit guld!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

rikkard skrev:
Bjurre skrev:Tänk om färjestad hade dissat sina hemvändare in för säsongen de vann guld det vill DIFs ansvariga tydligen inte göra. Avgå alla
Tänk om Modo och Frölunda "dissat" sina hemvändare då kanske de hade vunnit guld!
Rätt stor skillnad på att plocka hem spelare som tidigare tillhört föreningen och brinner för den. Modo vann guld när de gjorde detta. Det Modo och Frölunda gjort de senaste åren är något helt annat.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev: Om målvakten inte hette Tellqvist, hade det varit logiskt att dänga upp ett 4-års avtal med hög lön till en 31-årig målvakt från KHL?
Svaret är - det beror helt på vad alternativet är.

Om alternativet är en AIKare som inte ens gjort 80 elitseriematcher och har sina största och tyngsta meriter från AHL, Borås och Malmös juniorer så är svaret - utan tvekan!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rocky3000

_ - Ta tillbaka Tellan till Djurgården nu! - _

Inlägg av Rocky3000 »

Från http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey om Tellan..

"Istället verkar det som att Tellqvist blir kvar i KHL. Men inte Dynamo Riga, som han spelade i den här säsongen.
– Nej, de verkar ha lite problem med ekonomin.
Men det finns alltså intresse från andra klubbar.
– Ja, jag har lite anbud.
Från vilka?
– Det är väl Minsk och Sibir som jag har hört. Men jag ska ringa min agent i veckan och kolla hur det ligger till.

Djurgården då? Nej, de verkar inte ha varit så intresserade.
– Jag har faktiskt inte hört något från dem. Det är synd, men vad ska man göra?
"

Ja vad säger man? Vad håller styrelsen på med? Ring Tellans agent nu och fixa ett kontrakt!

Kan inte vi fans göra något? Som samla in namnlistor exempelvis?

Vi får ju inte bränna den här chansen att få hem han! Kom på förslag!

Bild
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Rocky3000 skrev:Från http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey om Tellan..

"Istället verkar det som att Tellqvist blir kvar i KHL. Men inte Dynamo Riga, som han spelade i den här säsongen.
– Nej, de verkar ha lite problem med ekonomin.
Men det finns alltså intresse från andra klubbar.
– Ja, jag har lite anbud.
Från vilka?
– Det är väl Minsk och Sibir som jag har hört. Men jag ska ringa min agent i veckan och kolla hur det ligger till.

Djurgården då? Nej, de verkar inte ha varit så intresserade.
– Jag har faktiskt inte hört något från dem. Det är synd, men vad ska man göra?
"

Ja vad säger man? Vad håller styrelsen på med? Ring Tellans agent nu och fixa ett kontrakt!

Kan inte vi fans göra något? Som samla in namnlistor exempelvis?

Om det är pengarna det handlar om så är nog det enda vi fans kan göra ordna de ekonomisk medel som krävs för att täcka hans lön. En externfinansierad övergång helt enkelt. Någon som är intresserad och har resurserna?
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Hur många medlemmar är vi idag?
Om man ber JJ förklara hur mkt Tellan kostar först,
Sen ber man varje medlem lägga en slant,bara enkel matte:

Borde vara lätt att Kirra ett PG-nr som medlemmarna kan sätta in pengarna på.

T.ex 500* 12000 medlemmar etc etc
isolerad

Inlägg av isolerad »

Andy skrev:
isolerad skrev:Ni som i princip kräver Tellan. Har ni sett killen spela de senaste åren eller går ni på gamla meriter?

Ni ser ingen risk med att skriva ett fyraårskontrakt(som ryktet säger) med en så gammal målvakt?
Självklart är det en risk, men går han sönder träder ju försäkringen in och tar hand om lönekostnaderna. Detta eliminerar ju den ekonomiska risken i alla fall.
Inte om det visar sig att han suger.

Med resonemanget du kört tidigare så kommer alltså Johan Holmqvist också dominera i Brynäs?

Finns det nåt exempel på en gammal målvakt som kommit tillbaks till elitserien och briljerat?

Jag ser gärna ett 1-års kontrakt med Tellan, men absolut inte mer.
i
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

fick gå tillbaka 16 sidor för att hitta mitt senaste mess som som jag skrev igår eftermiddag. Är det nån som kan ge ett snabbt sammandrag om vad som har hänt/händer för jag (och säkert många med mig) orkar inte/ha rinte tid att sitta och plöja 16 sidor eller mer för att försöka hitta nått vesäntligt bland allt "blahablaha" ;/
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

alltså, ni som verkar tro att tellqvist kommer floppa a la Honken, vad är det som talar för det ärligt talat? han är mycket rutinerad och har presterat strax under/över 90% i NHL i de matcher han stått. Han har levererat i Riga och har över 91% där SENASTE säsongen. bättre än Liv som var en av elitseriens bästa målvakter 09/10. Folk verkar tro att han slutat lira sen han drog från Dif 2001. sen ser jag bara hans "halvt oldschool"-stil som positivt då det är en mer samlad stil, vilket dels är effektivt men som också ger ett lugnt intryck till försvar (och publik).

så att järlan inte ens lyft luren gör mig upprörd, minst sagt! Hur fan kan dom ens veta att han är dyr om dom inte ens snackat? eller hans kontraktslängd? jag köper det inte

förövrigt håller jag med Andy i allt han säger
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Gilla denna grupp så fixar jag en namninsamling på ett dokument som vi skickar till styrelsen om en vecka!

Sprid ordet!

Senast redigerad av cCat den 2011-04-27 08:08:33, redigerad totalt 2 gång.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
DIF SJÖSTADEN

Bra om vi nämner att vi kan tänka oss att bidra med en slant per person
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men hur tröga är människor egentligen?

Eftersom Tellqvist tydligen verkar vilja ha ett 4-årskontrakt och säkerligen kommer vilja ha minst 200k / månaden så pratar vi om säkerligen runt 10 miljoner totalt. Det som ni skulle lyckas skrapa ihop landar kanske på 10.000 kronor absolut max. Det är ju faktiskt.... ganska.... nära.... :shock:

Förövrigt så står jag fortfarande fast vid att jag inte tror det enbart är ekonomiska aspekter som gör att DIF väljer bort Tellan i det här läget.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

isolerad skrev:
Andy skrev:
isolerad skrev:Ni som i princip kräver Tellan. Har ni sett killen spela de senaste åren eller går ni på gamla meriter?

Ni ser ingen risk med att skriva ett fyraårskontrakt(som ryktet säger) med en så gammal målvakt?
Självklart är det en risk, men går han sönder träder ju försäkringen in och tar hand om lönekostnaderna. Detta eliminerar ju den ekonomiska risken i alla fall.
Inte om det visar sig att han suger.

Med resonemanget du kört tidigare så kommer alltså Johan Holmqvist också dominera i Brynäs?

Finns det nåt exempel på en gammal målvakt som kommit tillbaks till elitserien och briljerat?

Jag ser gärna ett 1-års kontrakt med Tellan, men absolut inte mer.
Jag har aldrig sagt att Tellan kommer att dominera. Allt jag sagt är att han är mitt första val varje dag om alternativet är Wesslau. Inte för att Wesslau är en dålig målvakt utan enbart för att Tellan är bättre och dessutom kan erbjuda oss det vi behöver - trygghet, rutin och en stabil långsiktig lösning.

Jag förstår inte din jämförelse med Johan Holmqvist och kan inte heller dra mig till minnes om att jag någonstans sagt någonting om vare sig honom eller Brynäs. Har ingen insyn i vad Brynäs alternativ skulle kunna vara eller i hur Jonas Holmqvist är.

Jag säger inte att Tellan är den bästa lösningen för DIF och jag säger inte att Wesslau är en dålig målvakt eller inte är välkomen till DIF. Wesslau är en bra keeper och självklart välkommen om han är bättre än alternativet. Fakta är dock att om alternativet till honom är Tellan så finns det inget enda argument i välden för att välja Wesslau före Tellqvist - thats a fact!

När det gäller din insunanta fråga om "det finns något exempel på en gammal målvakt som kommit tillbaks till Elitserien och dominerat" så är det ju onekligen lite förvånande att höra en sådan fråga från en Djurgårdare. Det bästa exemplet ligger ju väldigt nära till hands och det är märkligt att en Djurgårdare inte drar det sig till minnes - Tommy Söderström var väl omkring 30 när han återvände till Djurgården efter 5 sässonger i NHL och gav oss över hundra Elitseriematcher under tre sässonger med en räddningsprocent över 91% första sässongen han var tillbaks om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

DIF SJÖSTADEN skrev:Hur många medlemmar är vi idag?
Om man ber JJ förklara hur mkt Tellan kostar först,
Sen ber man varje medlem lägga en slant,bara enkel matte:

Borde vara lätt att Kirra ett PG-nr som medlemmarna kan sätta in pengarna på.

T.ex 500* 12000 medlemmar etc etc
Jag tänkte nog snarast på en kapitalstark suporter eller någon som har inflytande över ett företags sponsringsbuget eller möjligen.

Det är underbart att se enagemanget bland oss "vanliga" suportrar och medlemmar. Vårt bästa bidrag är dock att lösa medlemskap, köpa årskort, köpa massor av sovenirer, gå på matcher och se till att alla våra vänner gör det samma.

På så sätt hjälper vi till att skapa en stabil ekonomisk grund för föreningen som därigenom har råd att hålla en bra trupp år efter år.

Vill inte vara någon glädjedödare, men...
DIF SJÖSTADEN

Du har rätt i det,men storleken på bidraget från oss är oväsentligt,att tydligt markera att medlemmarnas vilja är att ta hem Tellan viktigare,det finns en symbolik i det som inte ska föringas.
Låst