Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
LukeHD

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av LukeHD »

Truppen ser tyvärr ut att bli lite klenare tills nästa säsong. :/
Denna säsongen hade vi faktiskt ett riktigt bra lag. Vi kom liksom sexa utan egentligen ha presterat så bra. Tänk om vi hade presterat? Det kunde ha gått hela vägen.

Det blir tuffare för den nya truppen. Jag ser tyvärr inte samma kapacitet i den och vi måste prestera bra för att ens komma till slutspel.

Men jag tycker ändå det är ett litet lyxproblem. Om man tittar tillbaka 3 säsonger så såg det inte i närheten så här bra ut ens.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

DIFRobbex skrev:
Hawk skrev:Jag bara väntar på att "bomben" ska slå ner... För Mattias var väl inte bomben hoppas jag.

Sen känns det som om Mattias är ersättare för en annan Mathias. Vilket jag inte hoppas..
Ja, tror man kan få vänta länge ja.
Dock är väl "bomben" en back?
Precis! Vi får verkligen hoppas att vi får en RIKTIG klassback, nu när inte Ragge finns med oss mer.
SirLeas
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirLeas »

"Nu återstår en back, en målvakt och en forward innan DIF är nöjda och när det gäller målvakter är det med stigande förvåning som jag läser att det slås fast överallt att Gustaf Wesslau är klar. Det är han inte. Och han har inte (eller hade i alla inte tisdag lunch) förhandlat eller skrivit på några kontrakt med någon klubb." Från Maries hockeyblogg.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:
jensa85 skrev: Allt detta du skriver är för mig så fruktansvärt självklart att det egentligen inte ens ska behöva påpekas.

Tar man medvetet Wesslau eller ett lån av Owuya före Tellqvist är det KATASTROF. Motargumenten att han skulle vara för dyr, kanske floppa eller inte vara motiverad är så jävla löjliga att det inte finns. Kan man punga 300k för Widing kan man nog pröjsa Tellan vad han är värd också. Tellqvist är KLASS och STABILITET, Wesslau och Owuya är det INTE.

Sorgligt att vissa här inne inte förstår att det är just på målvaktssidan som det är bra med kontinuitet. Och med Tellqvist får vi det i flera flera år framöver och har då en stabil defensiv grund att stå på, likt HV hade med Stefan Liv i kassen.
Istället vill man tydligen ha ett jävla hattande mellan halvbra ocj ojämna unga målvakter utan hjärta för klubben som drar så fort dom får chansen. Tellan VILL hem för att han VILL spela med DIF. Att inte tro att han är motiverad är ju snudd på efterblivet.

End of discussion.
Detta inlägg är kanske de tydligaste beviset på supporter förblindade av deras kärlek för Tellqvist. Försökt se nykter på situationen.

Argumenten som "Kunde vi punga ut 300k för Widing.." bara för att han blev en flopp.... I så fall kan vi ju punga ut 300k till varje spelare på ES-nivå med det argumentet.

Om målvakten inte hette Tellqvist, hade det varit logiskt att dänga upp ett 4-års avtal med hög lön till en 31-årig målvakt från KHL?

Och att han är Djurgårdare och hans historik kommer ALLTID i andra hand. Kompetens går alltid före.
Suuuuuuuuuuuuck.

Stycke 1: Tellqvist är inte vilken spelare som helst. Det är en klassmålvakt med stor DIF-anknytning. Tydligt att du inte följt honom över huvudtaget sedan guldåren. Om du ens följde DIF då? Med Widing-argumentet menar jag att om man kan pröjsa en forward 300k borde det knappast vara en pengafråga när det gäller klassmålvakter. Dom växer knappast på träd. Särskilt inte sådana som VILL spela för Djurgården.

Stycke 2: Att Tellan är en riktig Djurgårdare är givetvis ett plus. Men hade random målvakt med Tellqvists skills velat spela för Djurgården hade jag valt 4 år med X också före mediokra yngre målvakter. Alla dagar i veckan.

Stycke 3: Självklart. Men här är både första och andra hand till Djurgårdens fördel.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

SirLeas skrev:"Nu återstår en back, en målvakt och en forward innan DIF är nöjda och när det gäller målvakter är det med stigande förvåning som jag läser att det slås fast överallt att Gustaf Wesslau är klar. Det är han inte. Och han har inte (eller hade i alla inte tisdag lunch) förhandlat eller skrivit på några kontrakt med någon klubb." Från Maries hockeyblogg.
Såg det där också, än kan allt hända.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Tänk om färjestad hade dissat sina hemvändare in för säsongen de vann guld det vill DIFs ansvariga tydligen inte göra. Avgå alla
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Schonis

Inlägg av Schonis »

Måste säga att med en till värvning på backsidan så tycker jag att backsidan ser otroligt stabil ut inför nästa säsong. Forwardsuppsättningen ställer jag mig lite mer frågande till men naturligtvis kan många spelare (cehlin, brodin, Zibbe, Norman, Kempe) utvecklas till nästa säsong, men jag skulle gärna se att vi fortfarande var på jakt efter två forwards då vi i mitt tycke endast har en "första femma" forward, i Mackan Nilson.
Målvaktfrågan avstår jag att kommentera.

Spontant känns det som att dagens spelarbudget inte är lika stor som förra säsongens även om jag inte tror att varken Hannula eller Kronwall hade några monsterlöner. Därmed tror jag att det ev kan finnas lite pengar till nyförvärv under säsong eller under sen-sommaren.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Magnutz skrev:Denna måste fan sjungas i vinter!! (Hoppas som fan att vi får anledning också!)
Länk till youtube-klippet
Haha, det där behövde jag.

Dream-team!
Carlsson - Boumedienne - Mario
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Salas skrev:
Magnutz skrev:Denna måste fan sjungas i vinter!! (Hoppas som fan att vi får anledning också!)
Länk till youtube-klippet
Haha, det där behövde jag.

Dream-team!
Carlsson - Boumedienne - Mario
Ja eftersom jag Själv heter Mattias Karlsson, så är ju Karlsson bäst :lol: Tråkigt att han bara stavar Karlsson med C :wink:
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Känns som att vi har en spännande säsong att se fram emot. Offensivt finns många frågetecken men en hel del potential. I nuläget har vi många stabila spelare men ingen given spets. Med senaste säsongen i åtanke har vi faktiskt ingen som känns given i en förstakedja. För att vi ska lyckas tror jag att några av våra unga spelare måste ta ett rejält kliv och etablera sig som toppspelare. I mina ögon blir de offensiva nycklarna:

1) Otto, Mackan, Ölvestad måste vara friska och prestera mer som 09/10 än 10/11.
2) Minst 2 av Cehlin, Brodin, Kempe, Norman och Zibanejad måste överraska positivt och etablera sig som toppspelare.
Resten av gänget känns stabila och kommer säkert leverera i nivå med förväntningarna.

Inte riktigt lika namnkunnigt som förra säsongen, men man ska inte förringa utvecklingspotentialen hos många spelare. Det kan bli en riktigt bra lagmaskin av detta!
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Kom du på det nu?
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Lakrisal skrev:
Kom du på det nu?
Absolut inte. Styrelsens beslut. Vill dom inte ha Tellan så är det bara så...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Ni som i princip kräver Tellan. Har ni sett killen spela de senaste åren eller går ni på gamla meriter?

Ni ser ingen risk med att skriva ett fyraårskontrakt(som ryktet säger) med en så gammal målvakt?
i
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

isolerad skrev:Ni som i princip kräver Tellan. Har ni sett killen spela de senaste åren eller går ni på gamla meriter?

Ni ser ingen risk med att skriva ett fyraårskontrakt(som ryktet säger) med en så gammal målvakt?
Självklart är det en risk, men går han sönder träder ju försäkringen in och tar hand om lönekostnaderna. Detta eliminerar ju den ekonomiska risken i alla fall.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Låst