Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av PatteW »

Nån som sitter på lite vettig info om den eventuella värvningen av Kim Johnsson måste uppdatera oss! Frasse släpper först att bomben ska snart presenteras (jag misstänker hårt att det va Kim han pratade om), sen går det en påskhelg och folk börja lämna nya rykten om "att det sket sig..", vad grundas det på..

OK, om det sket sig, men hur då...

Kände han av sviterna av hjärnskakning fystesterna?
Ska han prova comeback, men inte i DIF (gnaget?)?
Kom vi inte överrens om lön?

Eller e han helt enkelt fortfarande, fast alla tester och kontrakt ännu inte är helt klara... (hoppas)

Om det nu va så att det sket sig, kan inte nån iaf berätta för oss om "Bomben" verkligen va Kim?
larrrre

Inlägg av larrrre »

Blir så jävla förbannad att det inte finns, att vi inte ens pratat med tellan. Fyfan för järlefeldt
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:man kan inte få allt.
Sant, men det vore ju dock trevligt att få något.

Ut:
Ridderwall
Owuya (räknar med det)
Widing
Ekman (Hannula)
Krüger
Kronwall
Eklund
Falk
Strömberg

In:
Bartley
D. Tjärnqvist (räknar jag med)
Carlsson
Almtorp
Holm
Zibbe
Wesslau
Sandberg

Det är en så jävla sorglig syn så att jag bara vill sätta mig ner och gråta... Vad fan ska Djurgården Hockey göra med alla jävla pengar?

Bartley = Eklund + Falk
Sandberg + Wesslau = Ridderwall + Owuya
Carlsson - Almtorp - Zibbe = Ekman
Holm = Strömberg
D. Tjärnqvist = Kronwall

Så lär den ekonomiska frågan ha sett ut, och kvar står vi då med följande tomrum:
Krüger
40-50% av Widing

Dessa två spelare bör definitivt lämna 200k/månaden efter sig, och jag bara undrar, vart ska dom pengarna någonstans?
Är det pengarna som går till styrelsens framtida lyxresor till Dubai, Las Vegas, Paris och Sidney?

Nä, fyfan för det här. Vår styrelse beter sig amatörsmässigt och jag mår fan dåligt av den här skiten. Fine om Tellqvist hade tackat nej, men när dom skiter i en Djurgårdshjälte som vill hem och istället tar Gustaf "Bollplank" Wesslau så blir jag uppriktigt sagt förbannad.
Jag vill se Matte Tjärnqvist i Djurgården nästa säsong, men jag måste tyvärr vinka adjö till honom om jag får det som jag vill. Vi behöver en SPELFÖRDELARE och inte en jävla massa träben som bara kör utan att kunna göra något annat.

Så hör du vad vi säger Järlefelt? Vi behöver en...
SPELFÖRDELARE!

Räcker storleken, eller behöver jag göra en megabild i paint för att förklara det?
Bild
isolerad

Inlägg av isolerad »

Den alltid lika eminenta Marie Hallman har pratat med Möllers agent:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more

Känns som att chansen är liten att han kommer till DIF.
i
Bigge

Inlägg av Bigge »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bigge skrev:Bomben va det Carlsson och ev. Wesslau??

Målvakten som sprattlade till EN jävla säsong...

Helt plötsligt går han före Tellqvist...

Märkligt!! Men ska inte kapa laget...ännu, är ju som sagt inte på pappret matchern avgörs.

Njaa, ett slutspel om vi ska vara noga.
ja ok, skrev fel.

Förstår fortfarande inte hur man väljer en målvakt som varit bra 16 av 61 matcher under en säsong.
Som ngn skrev blir han bara bättre på returer och sidledsförflyttningar, va fan!!
kan vi inte få en målvakt som är bra direkt eller ska han behöva ha 55 matcher på sig för att komma i form?
There is no I in TEAM!!!!
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Bigge skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Bigge skrev:Bomben va det Carlsson och ev. Wesslau??

Målvakten som sprattlade till EN jävla säsong...

Helt plötsligt går han före Tellqvist...

Märkligt!! Men ska inte kapa laget...ännu, är ju som sagt inte på pappret matchern avgörs.

Njaa, ett slutspel om vi ska vara noga.
ja ok, skrev fel.

Förstår fortfarande inte hur man väljer en målvakt som varit bra 16 av 61 matcher under en säsong.
Som ngn skrev blir han bara bättre på returer och sidledsförflyttningar, va fan!!
kan vi inte få en målvakt som är bra direkt eller ska han behöva ha 55 matcher på sig för att komma i form?
Men du är det inte det viktiga och vara bäst när det gäller?.
Mena tänk er alla stora målskyttar i världen vem bryr sig om om dom gör mål i en matach som slutar 4-5 1 eller så det är ju viktigare och vara vass i ett slutspel eller när matcherna står och v'ger som tyngst.
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Robinhansen skrev:
Capcash skrev:
carne skrev:http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey
Djurgården då? Nej, de verkar inte ha varit så intresserade.
– Jag har faktiskt inte hört något från dem. Det är synd, men vad ska man göra?

Blir nog ingen Tellan :?
Det är ju fan tjänstefel att inte ens RINGA honom och kolla läget lite!?.. Shit asså.. trodde det föll på stålar eller något, men i realiteten så har slörövarna inte ens pallar höra av sig till Tellan!?! Fyfan vad illa, usch! :evil:
alla ni som håller på klagar hela jävla tiden hoppas jag slipper se er i håvet, ni är långt från att vara Djurgårdare iaf.
Dra inte upp snacket om vem som är vad, då kan du lika gärna strunta i att skriva nåt över huvudtaget. Tack.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Stämmer det inte att Marcus Nilson hade en betydligt lägre lön i fjol jämfört med vad han kommer att få i år? Har för mig att det blev en sådan lösning eftersom att han anslöt så sent. Så han får väl ses som ett nyförvärv på budgetsidan, förhoppningsvis blir han som ett nyförvärv på isen också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Edin skrev:Stämmer det inte att Marcus Nilson hade en betydligt lägre lön i fjol jämfört med vad han kommer att få i år? Har för mig att det blev en sådan lösning eftersom att han anslöt så sent. Så han får väl ses som ett nyförvärv på budgetsidan, förhoppningsvis blir han som ett nyförvärv på isen också.
Ja det kanske var det som besvärade honom förra säsongen, hur sjutton han skulle klara sig med en lägre lön..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mackan ska åka skridskor och göra minst 45 poäng nästa säsong, annars tycker jag han ska lägga grillorna på hyllan så han kan satsa helhjärtat på chipspåsen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev: Dessa två spelare bör definitivt lämna 200k/månaden efter sig, och jag bara undrar, vart ska dom pengarna någonstans?
Är det pengarna som går till styrelsens framtida lyxresor till Dubai, Las Vegas, Paris och Sidney?
Ja. Pengarna går till styrelsens lyxresor till Dubai, Las Vegas, Paris och Sydney (så heter det).

De kom fram till att de är trötta på att det enorma överskottet DIF Hockey skapar år efter år går till spillo på dumheter som att ställa ett bra lag på banan. Detta motiveras också med att de medvetet vill sabba för DIF Hockey samt mer specifikt för att de vill göra dig upprörd.

Inga konstigheter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev: Dessa två spelare bör definitivt lämna 200k/månaden efter sig, och jag bara undrar, vart ska dom pengarna någonstans?
Det här är möjligtvis det löjligaste jag någonsin läst på det här forumet. Alla kategorier.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Robinhansen skrev:[Men du är det inte det viktiga och vara bäst när det gäller?.
Mena tänk er alla stora målskyttar i världen vem bryr sig om om dom gör mål i en matach som slutar 4-5 1 eller så det är ju viktigare och vara vass i ett slutspel eller när matcherna står och v'ger som tyngst.
Nu va iofs inte Wesslau bäst när det gällde, annars hade vi stått med guld medaljerna runt halsen det året.
Att man låter Sandberg va andre målvakt för att ge han lite mer speltid än förra och låter han känna på ES spel.

Men man värvar inte en första målvakt som ska träna upp sig på vissa saker för att han är usel när det gäller returer osv...
There is no I in TEAM!!!!
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Att kontraktera spelare bara för att om är bra va ju inget bra beslut, kolla bara på förra året. Joora, de är klart att man vill ha grymma spelare i sitt lag, skulle verkligen inte tacka nej till Tjärna x 2, Hannula osv men att ha ett lag som PASSAR ihop är bättre vilket är precis vad DIF försöker göra just nu. Hellre att hela laget producerar som ett lag än att enstaka spelare stänker in poäng och andra inte alls.

Det ända som gör mig orolig just nu är att vi har 1 forwardsplats kvar, Skulle såklart vilja ha Tjärnan där och Hannula också. Skulle göra ont av att se dom spela i Andra lag i elitserien.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Måste ju säga att jag helst hade sett Tellan men att jag är glad att Gustaf ansluter (om han nu gör det). Gustaf är en bra keeper och det vet alla härinne, hoppas bara han kan visa det från början när vi drar igång i september :)

Men jag tycker vi har betydligt större problem än målvaktssidan.. är mer oroad över den sista forwardsplatsen som måste fyllas av en klasspelare annars vette faeeen.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst