diftobbe89 skrev:Värvningen av Carlsson kan vara mer en okej beroende på vem den sista platsen ska gå till, kommer Klasen in blir Carlsson en allt mer intressant värvning, Tim E och Carlsson kan nog bli heta tillsammans, för dom påminner om varandra väldigt mycket, Carlsson har dessutom ett ganska bra skott till skillnad från Tim.
Men blir det nu Tjärnqvist som tar sista forwardsplatsen så ser det helt annorlunda ut.
Så in nu med Klasen och D.Tjärnqvist så ser det ändå ganska bra ut. Målvakterna orkar jag inte ens tänka på, den som kommer in kommer spela bra, gillar båda!
Alltså, jag tror inte laget blir komplett med en spetsspelare in. Av någon anledning ser jag inte det så i år. Jag ser hellre att vi använder spelare som inte är ansedda som spets som sen växer fram och blir spets.
diftobbe89 skrev:Värvningen av Carlsson kan vara mer en okej beroende på vem den sista platsen ska gå till, kommer Klasen in blir Carlsson en allt mer intressant värvning, Tim E och Carlsson kan nog bli heta tillsammans, för dom påminner om varandra väldigt mycket, Carlsson har dessutom ett ganska bra skott till skillnad från Tim.
Men blir det nu Tjärnqvist som tar sista forwardsplatsen så ser det helt annorlunda ut.
Så in nu med Klasen och D.Tjärnqvist så ser det ändå ganska bra ut. Målvakterna orkar jag inte ens tänka på, den som kommer in kommer spela bra, gillar båda!
Alltså, jag tror inte laget blir komplett med en spetsspelare in. Av någon anledning ser jag inte det så i år. Jag ser hellre att vi använder spelare som inte är ansedda som spets som sen växer fram och blir spets.
Det är ju just under förutsättning att de där "växer fram och blir spets". Tycker som jag nämnde tidigare att tanken bakom att värva hårt jobbande spelare är god. Men det bör finnas en balans... blir den sista spelaren Tjärnqvist så tycker jag det ser relativt slätstruket ut, i praktiken inte en spelare som "kan göra det där lilla extra" som så ofta behövs i tillknäppta matcher.
Allt handlar om en balans, man skall naturligtvis inte ta in dyra spelare för att det ser bra ut på pappret, utan handlar ju om att hitta spelare som man tror just är mönsterbrytare. Trollgubbar. Linkan-typer. Där faller Klasen extremt väl in.
Billx skrev:Men finns det egentligen något som tyder på att Klasen går till DIF ?
Nej, det tror jag inte. Det lär sluta med Tjärnqvist (har noll koll verkligen, är bara min spontana känsla).
Har inte heller nån koll men tycker vi ska satsa de extra stålarna på Hannula! Han har alltid gjort bra ifrån sig och med en hel försäsong kommer han säkert producera mycket mål! Han och Mika Z ihop blir perfekt
Billx skrev:Men finns det egentligen något som tyder på att Klasen går till DIF ?
Nej, det tror jag inte. Det lär sluta med Tjärnqvist (har noll koll verkligen, är bara min spontana känsla).
Det känns lite så för mig med.
Tror inte heller att chansen att få Möller är alltför stor även fast jag tror att den är större än Klasens med tanke på hans tid i DIF-J.
Skulle kunna tänka mig att det slutar med M.Tjärnqvist/Widing/Hynning.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Jag gillar Hannula på isen men känns som han om någon är en legoknekt som spelar för sig själv mer än laget (bara en spontan känsla jag har). Är det egentligen verkligen vad DIF behöver? Tar dock garanterat Hannula före Tjärnqvist alla dagar i veckan. Tjärnqvist är oerhört viktig i PP men jag har en känsla av att han knappast kommer prestera i paritet med förra säsongen...kändes som det var en hel del turmål från Tjärnas klubba. Dessutom tillför han inte mycket alls i 5vs5. Så Hannula går helt klart före.
MrMadhawk har nog bättre koll än dom flesta här inne...
Såhär skrev han om Carlsson
Djurgården värvar Mattias Carlsson från Södertälje.
En grym värvning om ni frågar mig. Tycker det är en väldigt bra ishockeyspelare som kan gå i många olika roller i ett lag.
Metal Machine skrev:Dessutom måste man bara älska hur vissa av er resonerar. Tokoptimistiska verkligen. Lite som att stå på ett slagfält och vänta in förstärkning. Man vet att fiendearmén består av 50.000 elitsoldater och att ens egen ligger runt 8.000 helt okej tränade män samt 2.000 elitsoldater. Då kommer meddelanden om att 100.000 elitsoldater är på väg för att understödja ens egen armé och optimismen spirar - vi kanske kan vinna det här!, tänker man. Istället dyker 200 otränade smågrabbar upp och säger: "det är vi som är avsedda att förstärka er, men ytterligare 1000 man kommer att ansluta senare." Hur skulle ni reagera?
Sen kommer 200 tanks som supporteras av 25st flankande stora grottmän. Förutom alla dessa anländer Karl-Gerard och sjunger för fulla muggar samtidigt som Pekka Lindmark gör en helikopter.
Sen kommer 145 Jedi-riddare och en mindre armé Enter ledda av Gimli son of Groin. Detta ackompanjeras av Tomas Dileva som framför "Vem ska jag tro på" för fulla muggar.
Och till efterrätt så kommer Lefflan och sjunger "We shell overcome"
-daniel- skrev:Jag gillar Hannula på isen men känns som han om någon är en legoknekt som spelar för sig själv mer än laget (bara en spontan känsla jag har). Är det egentligen verkligen vad DIF behöver? Tar dock garanterat Hannula före Tjärnqvist alla dagar i veckan. Tjärnqvist är oerhört viktig i PP men jag har en känsla av att han knappast kommer prestera i paritet med förra säsongen...kändes som det var en hel del turmål från Tjärnas klubba. Dessutom tillför han inte mycket alls i 5vs5. Så Hannula går helt klart före.
Men Klasen eller Möller vore drömmen.
Kan ju dock bli en prekär situation om vi vill dumpa Mathias men samtidigt värva Daniel. Isåfall kommer vi ju att gå bet på båda spelarna. Nåväl, jag blir bara tokig av alla spekulationer.
Kall-El skrev:JJ värvar oss närmare allsvenskan än slutspel.
en gammal gubbe som levererat under EN säsong i elitserien har getts ett kontrakt över två säsonger med oss.
Jag är jävligt svag för hårt arbetande hockeyspelare, men nu har det gått för långt.
Känns som att vi kommer ställa fyra stycken "tredjekedjor" på isen i elitserien och det säger sig självt att det inte kommer fungera.
Vad händer om Mackan inte hittar tillbaka?
Tänkte också på det, känns som man i DIF hoppas lite för mycket på att Mackan,Otto och Ölve ska vara lika bra som 09/10. Om det inte blir så, är det då tänkt att Almtorp/Carlsson ska göra det?
Känns sådär va?
En poängspelare är ett måste som sista forwardspost.. vad händer om inte Mackan och Otto levererar? ( Dock så känner jag på mig att Cehlin växer fram till en riktig sniper iår )
Det hela känns samtidigt stabilt då jag tror att Järlan och Staben också är medvetna om att en poängspelare måste in.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.