Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Ja-ke den andre »

Känns som vi kan glömma Tjärna jr. nu.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Salas skrev:Vad vill Djurgården? Sänka publiksnittet till 6000?
Vilken jävla medioker trupp vi kommer få. Grattis aik, ni kommer bli bäst i stan, och det kan ni tacka Järlefelt för.
Skulle vilja påminna om att:

1. AJK är inte från "stan" - de är från Solna

2. Givet att vi bortser från 1. ovan vilket min gode herre verkar göra så ÄR redan AJK bäst i stan (i alla fall om man ser till tabellen) - men som jag brukar säga till mina barn när de storgråtandes konstaterar att DIF förlorat (igen) "det spelar ingen roll - Djurgården är ändå alltid bäst".

Bara två små påpekanden...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Stulle skrev:Jag är faktiskt mycket positiv till denna värvning. Tycker att Mattias har en skön stil och killen kan faktiskt göra mål.
Göra mål kan väl alla göra, en riktigt medioker värvning är vad det är och killen är riktigt lik Tim Eriksson, VAFAN ska vi med denna värvningen till, kolla vår trupp just nu. Kvalserien nästa!!
Spela fult
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

maag--80 skrev:
Edin skrev:
Vilken jävla medioker trupp vi kommer få. Grattis aik, ni kommer bli bäst i stan, och det kan ni tacka Järlefelt för.
Jag håller inte med.

Inför förra året så satsade vi på de stora namnen med stora lönekuvert, och då gnälldes det på att inte en jävel visade hjärta och att dom "inte brydde sig". I år har vi värvat både Almtorp och Carlsson som båda är två hårt jobbande forwards som ger 100%. Det är ett lag vi ska bygga och jag tror att båda dessa herrar passar bra in i den sorts profil av spelare vi eftersträvar att ha i den här föreningen.
Jag är nog böjd att hålla med....
Första impulsen är "tråkigt" eller "förvånande".
Men undra om inte dessa medelbetalda (?) hårdjobbare kan vara rätt för DIF!
Glöm aldrig Jonas Finn-Olsson och Marcus Kristoffersson - det blev guld
Senast redigerad av Andy den 2011-04-26 13:35:41, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas verkligen Almtorp och Carlsson är billiga spelare i alla fall. Givetvis kostar väl inte truppen lika mycket som ifjol men ändå...

Hade gärna skrivit ett årskontrakt med båda två.

Enda fördelen är väl att dessa två inte är legoknektar som Hannula och Widing.

Skulle vi satsa på hårt jobbande spelare hade jag hellre tagit in Hank.
Expert.
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Visst hade jag sett fram emot en stjärnvärvning men jag uppskattar alltid hårt arbetande spelare som Carlsson och Almtorp lär vara, spelare som trampar järnet över båda änderna av rinken. Titta bara på Luleå som hade en riktigt bra grundserie under förra säsongen, få stjärnor men ett kollektiv som kämpade hårt i varje byte. Almtorp och Carlsson är stabila värvningar men jag vill också ha ett par spelare som producerar och som gör 20 baljor nästa säsong!
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

Oo, nytt sms från Djurgården, ser att det står "djurgården har skrivit ett 2-årskontrakt". Öppnar smset, med Mattias Carlsson, whaaaaat?
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF skriver längre kontrakt med helt osäkra namn. Man fortsätter på den inslagna vägen. Vi slutar nog 9/10. Vad hände med "guld och etablerat topplag inom fem år" som man så stort lovade inför säsongen 2005/2006? DIF verkar tro att eftersom vi var ett topplag 2009/2010 med dn jäkla flytsäsong så är vi tillbaka i finrummet utan att ställa ett starkt lag på isen.

Suck.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-04-26 13:42:16, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jag håller inte med.

Inför förra året så satsade vi på de stora namnen med stora lönekuvert, och då gnälldes det på att inte en jävel visade hjärta och att dom "inte brydde sig". I år har vi värvat både Almtorp och Carlsson som båda är två hårt jobbande forwards som ger 100%. Det är ett lag vi ska bygga och jag tror att båda dessa herrar passar bra in i den sorts profil av spelare vi eftersträvar att ha i den här föreningen.[/quote]

Jag är nog böjd att hålla med....
Första impulsen är "tråkigt" eller "förvånande".
Men undra om inte dessa medelbetalda (?) hårdjobbare kan vara rätt för DIF![/quote]

Glöm aldrig Jonas Finn-Olsson och Marcus Kristoffersson - det blev guld[/quote]

Haha vilka klassiska lirare!
De kunde både tacklas, ta en fight, göra nåt mål å en å annan passning... :D
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Salas skrev:
Edin skrev:
Jag håller inte med.

Inför förra året så satsade vi på de stora namnen med stora lönekuvert, och då gnälldes det på att inte en jävel visade hjärta och att dom "inte brydde sig". I år har vi värvat både Almtorp och Carlsson som båda är två hårt jobbande forwards som ger 100%. Det är ett lag vi ska bygga och jag tror att båda dessa herrar passar bra in i den sorts profil av spelare vi eftersträvar att ha i den här föreningen.
Skellefeå var ett jävla pisslag den gångna säsongen, men tack vare en stabilt producerande förstafemma så tog man sig till sm final.
Eller titta på DIF anno 09/10, som inte hade någon superkedja som förstalina men som var tre millimeter ifrån att vinna guld på grund av ett bra lagbygge där allting klickade.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
mb81

Inlägg av mb81 »

Är Kim helt borta eller? När det kom från Frasse kändes det så jävla bra iaf och säkert!
Jag hoppas fortfarande iaf!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Känns verkligen som längden på kontrakten är fel med fel spelare. Två år med Lassen, Carlsson, Almtorp, Tim E och andra mediokra chansningar.
Expert.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jag hade in haft något emot en värvning av Mattias Carlsson om inte det varit så att han tog en av de TVÅ forwardsplatser vi har över. Känns som laget redan vimlar av precis denna sortens spelare. Vem ska slå de avgörande passningarna? Vem ska gå in och bryta mönstret i de tajta matcherna? Mattias Carlsson och Jonas Almtorp? Knappast va.
Nu har vi 1 målvakt (troligen Wesslau) 1 back (troligen Tjärna Sr) och 1 forward (troligen Tjärna Jr)

Ska man försöka sig på n ihopsättning av laget i det läget då kanske.

Gustaf Wesslau

Daniel Tjärnqvist - Andreas Holmqvist
Jimmie Ölvestad - Mika Zibanejad - Marcus Nilson

Josef Boumedienne - David Printz
Mathias Tjärnqvist - Kristofer Ottosson - Patrick Cehlin

Victor Bartley - Fredrik Claesson
Mattias Carlsson - Jonas Almtorp - Daniel Brodin

John Norman - Christian Eklund - Tim Eriksson

Extraspelare: Filip Holm, Mario Kempe

Ja, vad säger man? Ungefär lika tillfredsställande som inför 2009/2010. Och då gick det ju ganska bra. Men är väl knappast superentusiastisk i nuläget. Hade hoppats på "lite" bättre än Almtorp/Carlsson för Hannula/Widing/Krüger.....
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

diftobbe89 skrev:Göra mål kan väl alla göra, en riktigt medioker värvning är vad det är och killen är riktigt lik Tim Eriksson, VAFAN ska vi med denna värvningen till, kolla vår trupp just nu. Kvalserien nästa!!
Visst kan alla göra mål, speciellt på papper. Det fick vi ju se den gångna säsongen.. Ska jag vara helt ärlig tar jag hellre in en snubbe som inte har hypats till skyarna av alla som sedan visar sig vara en flopp. Hur vida herr Carlsson kommer prestera eller inte låter jag vara osagt, men det är jobbig när man har höga förväntningar på en spelare som inte presterar det dom borde.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Är Kim helt borta eller? När det kom från Frasse kändes det så jävla bra iaf och säkert!
Jag hoppas fortfarande iaf!!!

Det som luktade unket denna gång var ju att en drös helt vanligt dödliga forumskribenter visste om samma hemlis som Frasse.

Så ska det ju inte vara "om det är nåt"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst