Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
degen

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av degen »

Wesslau är bra. Han var tvåa i målvaktsligan i grundserien och vann(?) den samma i slutspelet. Skulle hellre se Tellqvist dock.
Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:
Bjurre skrev:
superfast skrev:Det luktar wesslau kring hovet.

http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... f-kontrakt
Fan
Wesslau eller Tellan är fortfarande ett drömproblem, vet inte hur det skulle kunna vara "fan" hur det än blir.

För att Wesslau har "sprattlat ett slutspel", det är det som står i hans CV, det är det han har åstadkommit hittills.

Så om man ska väga lite drastiskt åt nåt håll så är det mer Faan än Jajamensaaan!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag har med stort intresse och gapande som ett fån efter ett par års frånvaro på forumet följt debatten om Wesslan kontra Tellan. Jag fattar inte hur vissa här inne tänker - i och för sig så är jag ju gammal och kanske lite gaggig, men....

I ena vågskålen Gustaf Wesslau född 85 - AIKare som representerat 5 klubbar i Sverige samt gjort en sässong i den transatlatiska ANDRAligan AHL med 89,7 i räddningsprocent och som givit oss två sässonger i DIF.

I den andra urdjurgårdaren Mikael Tellqvist född 79 som representerat en enda klubb DJURGÅRDEN (utom de 11 matcher han varit utlånad till Huddinge) samt gjort 6 sässonger i NHL (i och för sig bara noterad för 124 NHL matcher - resten i AHL). Tellan har alltid sittat runt 90 % och levererat år efter år. Han har dessutom sagt att han hellre lägger av än spelar får någon annan klubb i Sverige. Han vill göra en Tommy Söderström - komma hem och stanna tills han blir utburen ur omklädningsrummet.

Kom igen.....

Vad är det att snacka om?

Jag väljer Tellan ALLA dagar före Wesslan.

Därmed inte sagt att jag inte vill se Weslau i DIF. Han får gärna komma om det visat sig att Tellans knän inte håller. Helt klart en habil målvakt, men helt utan hjärta för skölden och definitivt ingen långsiktig lösning. Blir det ett SM-guld och har får rätt erbjudande drar han som en avlöning igen.

Tellan kan ge oss många bra år om hans knän är ok.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Jag har full förståelse för att vissa anser att Wesslau har mycket kvar att bevisa, jag tycker det delvis själv också. MEN jag blir ändå uppriktigt irriterad när folk inne på forumet spyr galla över en kille som tog oss till final förförra säsongen där vi var ett par stolpe ut ifrån att bärga guldet. Wesslau har en jävligt stor del i att hockeyn har vaknat till liv igen på hovet, punkt.

Om jag får välja så tar jag Tellan, det valet är för mig enkelt och jag tycker att det är vansinnigt tråkigt om ledningen förbiser hans önskningar om att få avsluta karriären i världens finaste tröja. MEN om vi nu får Wesslau längst bak så tycker jag att det ska vara en självklarhet att som djurgårdare visa lite ryggrad och stå bakom honom, han kan mycket väl ta oss till en ny final!
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Fiskmaesen skrev:Jag har full förståelse för att vissa anser att Wesslau har mycket kvar att bevisa, jag tycker det delvis själv också. MEN jag blir ändå uppriktigt irriterad när folk inne på forumet spyr galla över en kille som tog oss till final förförra säsongen där vi var ett par stolpe ut ifrån att bärga guldet. Wesslau har en jävligt stor del i att hockeyn har vaknat till liv igen på hovet, punkt.

Om jag får välja så tar jag Tellan, det valet är för mig enkelt och jag tycker att det är vansinnigt tråkigt om ledningen förbiser hans önskningar om att få avsluta karriären i världens finaste tröja. MEN om vi nu får Wesslau längst bak så tycker jag att det ska vara en självklarhet att som djurgårdare visa lite ryggrad och stå bakom honom, han kan mycket väl ta oss till en ny final!
Väl talat! Wesslau drog ett stort lass under slutspelet och är enligt mig välkommen hem om det nu inte blir Tellan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fiskmaesen skrev:Jag har full förståelse för att vissa anser att Wesslau har mycket kvar att bevisa, jag tycker det delvis själv också. MEN jag blir ändå uppriktigt irriterad när folk inne på forumet spyr galla över en kille som tog oss till final förförra säsongen där vi var ett par stolpe ut ifrån att bärga guldet.
Wesslau har en jävligt stor del i att hockeyn har vaknat till liv igen på hovet, punkt.

Nu ska vi inte ta i så det kommer brunt i byxorna.
Gustaf kanske har gjort så att du hittat tillbaka till Hovet igen?, vad vet jag.
Intresset för DIF Hockey fick en uppsving ungefär samtidigt som Wesslau harvade i MIF:s reservlag.
DIF behöver stabilitet & kontinuitet på målvaktssidan, det är inte synonymt med Wesslau.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Inlägg av Nelson Muntz »

Ser att DIF valt att ge ett löneförslag till Wesslan...
Jag säger som Andy, ALLA dagar i veckan...
Tellan är en fantastiskt Keeper. Jag fattar faktiskt inte hur man resonerar när man vill ha Wesslan. Han drar ju direkt han får ett annat erbjudande.
För fan satsa på trygghet...Tar vi Tellan får vi en keeper som är bra men det bästa är ju att han vill inget annat än att få spela för DIF och han STANNAR...
Men vi födda på 70-talet har väl nått "det var bättre förr" stadiet i livet...

Men tanken T. Sandberg och G. Wesslau... Känns otäckt nervöst.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Lee Harvey Oswald skrev:
Fiskmaesen skrev:Jag har full förståelse för att vissa anser att Wesslau har mycket kvar att bevisa, jag tycker det delvis själv också. MEN jag blir ändå uppriktigt irriterad när folk inne på forumet spyr galla över en kille som tog oss till final förförra säsongen där vi var ett par stolpe ut ifrån att bärga guldet.
Wesslau har en jävligt stor del i att hockeyn har vaknat till liv igen på hovet, punkt.

Gustaf kanske har gjort så att du hittat tillbaka till Hovet igen?, vad vet jag.
Intresset för DIF Hockey fick en uppsving ungefär samtidigt som Wesslau harvade i MIF:s reservlag.
DIF behöver stabilitet & kontinuitet på målvaktssidan, det är inte synonymt med Wesslau.
Bra nivå på diskussionen, verkligen. Jag tänkter inte ge mig in i någon meningslös pajkastning, det ända jag försöker säga är att vi måste stå bakom de som bär våra tröjor. Jag har följt DIF aktivt sedan jag gick från globen med klump i magen för att Söderström särat på benen för Greger Artursson i den avgörande finalen på 90-talet, så din mikroanalys av att jag skulle ha hittat hockeyn igen först nu berör mig inte nämnvärt.

Jag håller med dig helt och hållet om att DIF behöver en stabilitet och kontinuitet, därför tycker även jag att det är givet att skaka hand med Tellan nu. Men jag anser fortfarande att det är ovärdigt som Djurgårdare att kasta skit på Wesslau nu innan han ens har fått visa upp sig på hemmais igen. Samma människor som sjöng "finns bara en Gustaf Wesslau" under finaldramat på hovet för ett par säsonger sedan kastar skit på honom nu..

OM det blir Wesslau så kan väl kritiken mot honom vänta tills han iaf fått chansen några matcher?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Fiskmaesen skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Bra nivå på diskussionen, verkligen. Jag tänkter inte ge mig in i någon meningslös pajkastning, det ända jag försöker säga är att vi måste stå bakom de som bär våra tröjor. Jag har följt DIF aktivt sedan jag gick från globen med klump i magen för att Söderström särat på benen för Greger Artursson i den avgörande finalen på 90-talet, så din mikroanalys av att jag skulle ha hittat hockeyn igen först nu berör mig inte nämnvärt.

Jag håller med dig helt och hållet om att DIF behöver en stabilitet och kontinuitet, därför tycker även jag att det är givet att skaka hand med Tellan nu. Men jag anser fortfarande att det är ovärdigt som Djurgårdare att kasta skit på Wesslau nu innan han ens har fått visa upp sig på hemmais igen. Samma människor som sjöng "finns bara en Gustaf Wesslau" under finaldramat på hovet för ett par säsonger sedan kastar skit på honom nu..

OM det blir Wesslau så kan väl kritiken mot honom vänta tills han iaf fått chansen några matcher?
Ja VWesslau är en bra målvakt och ja - vi sk a självklart återigen stå bakom honom om han väljer att dra på sig värdens vackraste tröja.

Men... och det är ett stort MEN - Tellan är något helt annat.

En bättre målvakt och dessutom URDjurgårdare.
Sushi

Inlägg av Sushi »

Är mer orolig för offensiven om jag ska va ärlig. :< skulle sitta fint med en bra spelare till första kedjan.
Händer det nåt där eller? Klasen, Möller?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Sushi skrev:Är mer orolig för offensiven om jag ska va ärlig. :< skulle sitta fint med en bra spelare till första kedjan.
Händer det nåt där eller? Klasen, Möller?
Ja - att tvingas välja mellan Wesslan och Tellan känns som ett lyxporoblem.

Du har helt rätt - det behövs någon spelare som kan producera match efter match.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Frågan är om vi någonsin kommer att få se Tellan i DIF-dressen igen. Hoppas att Wesslau nobbar och stannar i AHL ytterliggare en säsong.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, verkar som att man nystat lite vidare i vem den förmodade bomb-backen är. Dock så hoppas jag som alltid att någonting händer snart - fyra dagar sedan Frasse yttrade att "bomben snart presenteras", och man undrar smått hur snart snart är.

Tellqvist vs. Wesslau ger mig jävla ågren, men det är ingen idé att hetsa upp sig egentligen eftersom jag har noll inverkan. Bara hoppas att de ansvariga vet vad de gör...
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Andy: stående ovation till dig!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Hur är funkar det egentligen med skattereglerna? Jag vet ju att många klubbar kommer överens muntligt med spelarna men skriver inte kontrakt förrän senare på året av skatteskäl, så det är ju möjligt att det dröjer ett tag innan det händer något officiellt. Framförallt med spelare som Johnsson och Daniel Tjärnqvist som kanske bara vill signa ett år i taget.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst