Fansuperfast skrev:Det luktar wesslau kring hovet.
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... f-kontrakt
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Wesslau eller Tellan är fortfarande ett drömproblem, vet inte hur det skulle kunna vara "fan" hur det än blir.Bjurre skrev:Fansuperfast skrev:Det luktar wesslau kring hovet.
DIF!
Så sant som det är sagt. Samtidigt har Wesslan väldigt mycket att bevisa innan jag ser honom som en förstemålvakt av rang. Börjar bli riktigt spännande nu.Daniel942 skrev:Wesslau eller Tellan är fortfarande ett drömproblem, vet inte hur det skulle kunna vara "fan" hur det än blir.Bjurre skrev:Fansuperfast skrev:Det luktar wesslau kring hovet.
Öhm, för att Wesslau har haft en dålig säsong bakom sig, kanske?Daniel942 skrev:vet inte hur det skulle kunna vara "fan" hur det än blir.
Och för att Tellqvist är en betydligt bättre målvakt?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Wesslau har potential att bli en jävligt stark keeper. Jag tror vi bara fick ett smakprov förra slutspelet.Salas skrev:Öhm, för att Wesslau har haft en dålig säsong bakom sig, kanske?Daniel942 skrev:vet inte hur det skulle kunna vara "fan" hur det än blir.
DIF!
-
Jag tror att något inte stämmer, som jag personligen har uppfattat det så vill Tellan HEM.Daniel942 skrev:Wesslau har potential att bli en jävligt stark keeper. Jag tror vi bara fick ett smakprov förra slutspelet.Salas skrev:Öhm, för att Wesslau har haft en dålig säsong bakom sig, kanske?Daniel942 skrev:vet inte hur det skulle kunna vara "fan" hur det än blir.
MEN, vi vill satsa på Wesslau istället, som många ser har stor potential. Helt enkelt så gjorde Wesslau ett sjukt bra slutspel. Men resterande matcher, är jag inte speciellt imponerad och tycker Wesslan är en större chansning än vad Tellan är. Syftar då på alla skadebekymmer Tellan sägs ha. (Han har ändå stått 57 matcher dom 2 senaste säsongerna)
Tellan gav oss guld för ca 10 år sedan, jag tror inte han har blivit sämre med åren.
Kul att vissa har hoppet kvar, men jag är inte alls lika övertygad som dig.Daniel942 skrev:Wesslau har potential att bli en jävligt stark keeper. Jag tror vi bara fick ett smakprov förra slutspelet.
Wesslau var medioker under hela grundserien och var en studsmatta i målet. Sen lyckades han bli bra i ett par matcher i slutspelet, och då kändes det som om att det lossnade. Men sen blev det spel i AHL, sänkt självförtroende och en väldigt medioker säsong.
Frågar du mig, så kan man förklara Wesslau utveckling enligt följande: Ett steg framåt, två steg bakåt.
Wesslau/Sandberg känns verkligen inte bra, inte på långa vägar. Wesslau har väldigt mycket att bevisa, och om han inte kommer upp i toppnivå så sitter vi i skiten med två rätt mediokra målvakter.
Jag förstår faktiskt inte varför ledningen tvekar. In med Tellqvist för fan, vad är problemet?
Sen kanske jag övervärderar honom, men skulle inte Tellqvist locka en del publik också? Vem skulle inte vilja se en av guldgrävarna från en tid då djurgården låg i topp? Kanske lite äldre som slutat gå de senaste åren.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte varför ledningen tvekar. In med Tellqvist för fan, vad är problemet?
-
Speciellt hos mig. Tellan gav mig mitt första guld + att han alltid har snackat bra om oss i media. Han är så värd man bara kan bli att komma tillbaks, säger som Salas, vad är problemet?oskais skrev:Sen kanske jag övervärderar honom, men skulle inte Tellqvist locka en del publik också? Vem skulle inte vilja se en av guldgrävarna från en tid då djurgården låg i topp? Kanske lite äldre som slutat gå de senaste åren.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte varför ledningen tvekar. In med Tellqvist för fan, vad är problemet?
- SirDIFalot
Är det verkligen så svårt att se varför DIF inte är intresserade? Trots att folk har förklarat det här massvis med gånger? Inse fakta. Han är inte aktuell för DIF.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte varför ledningen tvekar. In med Tellqvist för fan, vad är problemet?
Vad som är "problemet" är ju ganska uppenbart så varför ställa en sån fråga? Sen om du inte gillar anledningen är ju en annan sak.
Expert.
-
Tror Salas syftar mer på VARFÖR han inte är aktuell.SirDIFalot skrev:Är det verkligen så svårt att se varför DIF inte är intresserade? Trots att folk har förklarat det här massvis med gånger? Inse fakta. Han är inte aktuell för DIF.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte varför ledningen tvekar. In med Tellqvist för fan, vad är problemet?
- SirDIFalot
Och det har ju redan framförts med logiska argument?stolpskott skrev:Tror Salas syftar mer på VARFÖR han inte är aktuell.SirDIFalot skrev:Är det verkligen så svårt att se varför DIF inte är intresserade? Trots att folk har förklarat det här massvis med gånger? Inse fakta. Han är inte aktuell för DIF.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte varför ledningen tvekar. In med Tellqvist för fan, vad är problemet?
Expert.
Jag vet varför, men jag förstår inte hur man kan vara så korkad så att man föredrar ett osäkert kort i form av Wesslau som drar så fort han håller nollan, när vi kan knyta upp en klassmålvakt och en gammal Djurgårdshjälte i 3-4 år.SirDIFalot skrev:Och det har ju redan framförts med logiska argument?
Märkligt är det, men vem är förvånad? Vår ledning vill inte ha en stabil målvakt.
Hallman verkar rejält osäker på om Johnsson-ryktet verkligen stämmer.
Ni som fick veta först: Har ni samma källa eller är det olika källor?
Ni som fick veta först: Har ni samma källa eller är det olika källor?
i
Jag blir bara deprimerad om vi väljer att satsa på Wesslau igen. Han gjorde ett riktigt bra slutspel men under grundserien hade man en klump i magen konstant när motståndarna va i vår zon.
Jag hoppas att detta bara är ett rykte, och att vi snart får se Tellqvist i DIF-tröjan igen.
Jag hoppas att detta bara är ett rykte, och att vi snart får se Tellqvist i DIF-tröjan igen.