Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Äppelmos »

andregus skrev:Nu påstår även mrmadhawk att ryktet är dementerat av agenten, dock reserverar han sig för att agenten inte ens är inblandad i det hela då kim ska ha kontaktat DIF själv.
Vad säger ni som vet lite? :o
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

andregus skrev:Nu påstår även mrmadhawk att ryktet är dementerat av agenten, dock reserverar han sig för att agenten inte ens är inblandad i det hela då kim ska ha kontaktat DIF själv.
Vafan, om det är som madhawk säger så vet ju agenten nada.. Men med tanke på vad agenten sa förut vet han mer än vad han vill säga. Tror att dessa rykten stämmer eftersom att bara på forumet så har ju 3-4 stycken vetat om det. De kanske har samma källa men jag tror att Kim spelar för oss i höst!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Nu skulle det inte kännas helt fel att Frasse eller någon annan insatt och säger att dit finns någon substans i ryktet, eller vad det nu är?
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Ja, han vill ju inget hellre den där danskjäveln!! (MrRedHawk)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Marie Hallman : " när det gäller Oscar Möller vet jag att DIF är intresserade "
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Stocky skrev:
Metal Machine skrev:Det Aftonbladet skriver och det katten skiter lägger jag i samma hög...
Låda är det, Det aftonbladet och katten skiter lägger jag i samma låda! (kattlådan) :wink:

Bra dock om det blir KJ och DT. Då kan vi ju få in en icke EU spelare till!
Jo, så kanske det är. Men ni förstår nog vad jag menar i alla fall. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Billx skrev:Marie Hallman : " när det gäller Oscar Möller vet jag att DIF är intresserade "
Länk eller något...?
Expert.
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

SirDIFalot skrev:
Billx skrev:Marie Hallman : " när det gäller Oscar Möller vet jag att DIF är intresserade "
Länk eller något...?
http://www.blogger.com/comment.g?blogID ... 8640359277 Kolla igenom kommentarsfältet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kan Kim kontakta vilka klubbar han vill, utan att agenten gör något? För att det kan ju vara så att Kim har tagit kontakt med Djurgården utan agentens vetskap.
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Kentta skrev:Kan Kim kontakta vilka klubbar han vill, utan att agenten gör något? För att det kan ju vara så att Kim har tagit kontakt med Djurgården utan agentens vetskap.
Eftersom att han inte har kontrakt till någon klubb så skulle det ju vara ganska logiskt att han själv skulle kunna kontakta klubbar, men jag kan ha fel.
andregus

Inlägg av andregus »

Det här blev ju jävligt spännande om inte annat, återstår väl att se om något händer.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirLeas skrev:Nu skulle det inte kännas helt fel att Frasse eller någon annan insatt och säger att dit finns någon substans i ryktet, eller vad det nu är?
Vet Frasse något så kommer han givetvis inte pladdra mer än vad det redan gjorts i den här tråden. Djurgården Hockey behöver lugn och ro, och om de som vet vad som händer sprider absolut varje ord så hade det försvårat kontaktskrivningar.
Allt som kan sägas i dagsläget är följande:
Kim Johnsson är sedan en viss tid bosatt i Stockholm ute på Värmdö med sin familj. Han verkar uppenbarligen manad att testa på en comeback för att se hur han står prestationsmässigt, och om en sådan comeback sker, dvs om Kim skulle klara av de tester som krävs (ifall att han är intresserad förstås), så ligger givetvis spel i Sverige väldigt, väldigt nära till hands. Och med tanke på att han ska testa till att börja med, så är det knappast troligt att han flyttar iväg med familjen från sitt hus ute på Värmdö.

Så för att sammanfatta det hela:
Vill Kim göra en comeback, och klarar alla de tester som krävs, så lär det av allt att döma bli spel i Stockholm och Djurgården. Anders Gozzi ska ha varit intresserad och tagit kontakt med Kim, som dock har meddelat att han inte är intresserad.
Så visst ser det lovande ut för vår del. Men man ska inte glömma bort att det ibland kan göras en höna av en fjäder, så det är egentligen dumt att ta ut något i förskott, även om Frasses ord allt som oftast är väldigt pålitliga.
Så mitt tips är att ha tålamod och bara invänta ytterligare besked, som ifall något är på gång, lär komma inom den närmsta tiden då det inte finns någon anledning att dölja ett färdigt kontrakt för fansen när en klubblös spelare har skrivit på.

SirDIFalot skrev:Varför är just folk så fokusera på imorgon hela tiden? DIF har väl aldrig sagt att det ska presenteras nyförvärv då? Eller?
Inte för att jag tror att något presenteras imorgon, men sannolikheten är väl dock ganska stor med tanke på att det har varit en lång påskhelg. Många nyförvärv/förlängningar lär offentliggöras imorgon runt om i hockeysverige, så om det ska hända något inom den närmsta tiden så är väl morgondagen en god gissning.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bra sammanfattning Salas!

Dock så blev jag inte mindre nyfiken för det, fan..
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jahapp, de senaste buden var ju lite av en besvikelse. Den där euforiska känslan (nej, jag tänker inte kalla det hybris) har ersatts av magsåren silly season egentligen innebär.

Att Johnsson själv kontaktat DIF utan agentens vetskap känns otroligt, då är det större chans att agenten ljuger. Men men, det är väl som dom säger, låter det för bra för att vara sant så är det förmodligen det också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst