Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey
Sportbladet säger att det inte stämmer.
Edit: Såg att det redan var postat.
Sportbladet säger att det inte stämmer.
Edit: Såg att det redan var postat.
Expert.
Ja, det känns ju som att frasse har större trovärdighet än AB, i alla fall på detta forum men lite tveksam blir man ju ändå.Kentta skrev:Klart agenten är lite mer hemlig om det är Sportbladet som hör av sig, det skulle jag vara i alla fall.
Tror inte att det skulle vara så mycket rykten om Kim om det inte är något på gång.
Shit vad jag längtar till imorgon för att få se om någon blir klar. Vågar man hoppas på Tjärna Sr och Tellan? 

Här om dagen var ju Jonas Ahlnelöv klar för DIF. Så man bör nog inte stirra sig blind på vad aftonblaskan får för information.
Senast redigerad av SirLeas den 2011-04-25 20:39:30, redigerad totalt 1 gånger.
Är inte oroad alls.. Kim är på G och det kan man ju tydlig läsa @madhawk.. Att sen agenten är mer försiktig är ju förståeligt..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Hur det än blir med Kim, kommer det ändå presenteras ett/flera nyförvärv imorgon? Rätt rörigt känns det som just nu..
- SirDIFalot
Varför är just folk så fokusera på imorgon hela tiden? DIF har väl aldrig sagt att det ska presenteras nyförvärv då? Eller?
Expert.
Litar fan mer på mrMadHawk och Frasse och hans banditer än på aftonblaskan. Aftonbladet har ju bland annat skrivit artiklar " som att när Nilsson kom tillbaka och blev presenterad i periodpausen så vann spelarna matchen för honom." Tror det var typ Modo hemma eller något. Sen visade det ju sig att spelarna inte hade någon aning om det förrän efter matchen. Så tror aftonblaskan är en skit dålig källa.
Ledsen om det blev luddigt men hursomhelst aftonbladet är inget att lita på, iaf inte enligt mig.
Ledsen om det blev luddigt men hursomhelst aftonbladet är inget att lita på, iaf inte enligt mig.
Tycker man har hört att man skulle få vänta tills imorgon, vad som nu skulle hända då?SirDIFalot skrev:Varför är just folk så fokusera på imorgon hela tiden? DIF har väl aldrig sagt att det ska presenteras nyförvärv då? Eller?

Nåja, den som lever få se, troligtvis så händer väl ingenting.
Imorgon är första dagen efter långhelgen så det är första dagen som något skulle kunna presenteras men inget sagt om just imorgon! Ha tålamod så blir det säkert bra!Kentta skrev:Tycker man har hört att man skulle få vänta tills imorgon, vad som nu skulle hända då?SirDIFalot skrev:Varför är just folk så fokusera på imorgon hela tiden? DIF har väl aldrig sagt att det ska presenteras nyförvärv då? Eller?![]()
Nåja, den som lever få se, troligtvis så händer väl ingenting.
Ja du, inte bara en skitdålig källa, det är en skitdålig blaska rakt igenom och allt de rör vid stinker slask-journalistik.Rix skrev:Litar fan mer på mrMadHawk och Frasse och hans banditer än på aftonblaskan. Aftonbladet har ju bland annat skrivit artiklar " som att när Nilsson kom tillbaka och blev presenterad i periodpausen så vann spelarna matchen för honom." Tror det var typ Modo hemma eller något. Sen visade det ju sig att spelarna inte hade någon aning om det förrän efter matchen. Så tror aftonblaskan är en skit dålig källa.
Ingen som hört något om Widing under helgen?
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Kim kommer beror det inte på att DIF scoutat honom och sedan länge planerat att ta in honom. Om han kommer är det en "bonusvärvning". Jag misstänker att han inte kommer att kräva så hög lön utan ser DIF som rehab och som en bra plats att "testa" om han håller.
Jag tror att ledningen dessutom jobbar på Hannula, Tjärna JR, Tjärna SR samt Tellan/Vesslan. Om dessa pusselbitar går in så har vi ett riktigt starkt lag. Dock så var ju det lite si och så med målskyttet förra sässongen och jag tror att vi skulle behöva en riktigt bra offensiv pjäs som levererar match efter match.
Jag råkar VETA att Tellan kommer om han får frågan
Jag tror att ledningen dessutom jobbar på Hannula, Tjärna JR, Tjärna SR samt Tellan/Vesslan. Om dessa pusselbitar går in så har vi ett riktigt starkt lag. Dock så var ju det lite si och så med målskyttet förra sässongen och jag tror att vi skulle behöva en riktigt bra offensiv pjäs som levererar match efter match.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Det vet ju de flesta om..Andy skrev:Jag råkar VETA att Tellan kommer om han får frågan
Saken är ju den att ledningen enligt olika sidor och rykten har Wesslau som prio 1!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
-
Wesslau/Tellan, Kim Johnsson, Daniel Tjärnqvist, Tjärnqvist/Hannula (helst Hannula) samt en förstecenter. Det är ju drömmen. Då kan vi gå för guld.
Andy skrev:Om Kim kommer beror det inte på att DIF scoutat honom och sedan länge planerat att ta in honom. Om han kommer är det en "bonusvärvning". Jag misstänker att han inte kommer att kräva så hög lön utan ser DIF som rehab och som en bra plats att "testa" om han håller.
Blir så sjukt lack om vi inte ror hem Tellan iår... fy...
Riktigt spännande Silly just nu !

Nu är det ganska länge sen, Men snart så är det dags igen ! För vi är Djurgår'n Sveriges nr 1 !
DIF <3