Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av JRJ_RBF »

Tänk om: Man går in på difhockey.se (startsida såklart :p) imorgon och det står: Tellqvist/Wesslau, Tjärnqvist och Johnsson klara för DIF!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
larrrre
Säsongskort: Ja

Inlägg av larrrre »

JRJ_RBF skrev:Tänk om: Man går in på difhockey.se (startsida såklart :p) imorgon och det står: Tellqvist/Wesslau, Tjärnqvist och Johnsson klara för DIF!
Tror dock inte att det går så pass fort, men hade ju inte varit helt fel :)
diffanss
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffanss »

JRJ_RBF skrev:Tänk om: Man går in på difhockey.se (startsida såklart :p) imorgon och det står: Tellqvist/Wesslau, Tjärnqvist och Johnsson klara för DIF!
Då får man ju vrååålll Bånge
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Många drömmar här inne...

Jag drömmer också - om Tellan och Tjärna.

Men en Kim i djurgårdströja - det kan aldrig bli fel! Hoppas det blir så!
diffanss

Inlägg av diffanss »

Detta ska nog fixa sig :) förhoppningsvis
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

Hej jag har suttit och läst 50 sidor och var tvungen att bli medlem, OM det är så att Kim kommer komma, hur långt kontrakt kommer det kanske att bli? jag tycker att man ska passa på att skriva långt kontrakt om det går, viktigt att binda Bra spelare till klubben en längre tid, Men det bara om allt ser bra ut på testerna förstås :)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Björta skrev:Hej jag har suttit och läst 50 sidor och var tvungen att bli medlem, OM det är så att Kim kommer komma, hur långt kontrakt kommer det kanske att bli? jag tycker att man ska passa på att skriva långt kontrakt om det går, viktigt att binda Bra spelare till klubben en längre tid, Men det bara om allt ser bra ut på testerna förstås :)
Blir nog bäst för alla parter med ett ettårskontrakt, om det går bra för Kim under det året är det inte så stor chans att han blir kvar tror jag tyvärr..
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Björta skrev:Hej jag har suttit och läst 50 sidor och var tvungen att bli medlem, OM det är så att Kim kommer komma, hur långt kontrakt kommer det kanske att bli? jag tycker att man ska passa på att skriva långt kontrakt om det går, viktigt att binda Bra spelare till klubben en längre tid, Men det bara om allt ser bra ut på testerna förstås :)
Utan att veta om Kim kommer klara testerna eller ej så utgår jag från att DIF erbjuder ett 1årskontrakt. Det känns rimligt då det handlar om en spelare som varit skadad och som också är lite till åren kommen (sett ur ett idrottsligt perspektiv då...).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Hej jag har suttit och läst 50 sidor och var tvungen att bli medlem, OM det är så att Kim kommer komma, hur långt kontrakt kommer det kanske att bli? jag tycker att man ska passa på att skriva långt kontrakt om det går, viktigt att binda Bra spelare till klubben en längre tid, Men det bara om allt ser bra ut på testerna förstås
Personligen tror jag att Kim, om han får för sig att skriva på, bara kommer skriva 1 års kontrakt. Det här är troligen bara ett försök att komma tillbaka till hockeyn, inte alls säkert att det kommer funka. Sen vet jag inte om han får för sig att gå tillbaka till NHL, men jag tror nog inte det. Jag tror att han känner att han vill avsluta sin karriär på ett annat sätt än en hjärnskakning, kanske ett SM-guld med världens bästa lag :D?
KappeDIF1891

Inlägg av KappeDIF1891 »

Nu när backuppsättningen känns klar ( räknar kallt med att kim skriver på och förhoppningsvis blir Tjärna sr lite extra motiverad att skriva på) är det dags att diskutera dem två sista Forwards platserna. Personligen hoppas jag på att Tjärna jr och Hannula förlänger. Båda spelarna är sjukt viktiga i PP och 5v5 för den delen.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Fan vad livat det var här. Någon som kan sammanfatta senaste veckorna?

Wesslau kommer? Tellqvist?

D.Tjärnqvist kommer? Brorsan stannar?

Vad är det för snack om "hemlig spelare" vart kommer det ifrån?

osv.
Birden

Inlägg av Birden »

Enligt Aftonbladets sillyblogg:

Ryktena började på Djurgårdens forum i fredags.

Sedan spred sig nyheten till bloggen Mr Mardhawk under måndagen. Ryktet: Kim Johnsson till Djurgården. Agenten Bo Falkman reder ut:
– Nej, stämmer inte. Han ska inte genomgå någon läkarundersökning och just nu bor Kim i USA och tar det lugnt. Vi vet inte alls vad som händer i framtiden och vi har inte tagit kontakt med någon klubb, säger Falkman till Sportbladet.

Falkman ska hälsa på Kim Johnsson under den kommande tiden, men det handlar om en artighetsvisit, mestadels.
– Vi har också en del affärer tillsammans. Men vi kommer inte att prata hockeyframtiden, säger Falkman.

Kim Johnsson har inte spelat ishockey på över ett år och drabbades av en svår hjärnskakning under säsongen 2009-10 i Chicago Blackhawks.

/Grefve

Jaja agenter är ju bra på att dölja saker men det här minskade mitt hopp ganska rejält iaf.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
Blir nog bäst för alla parter med ett ettårskontrakt, om det går bra för Kim under det året är det inte så stor chans att han blir kvar tror jag tyvärr..
Varför tror du det egentligen? Det verkar ha bosatt sig på Värmdö för gott. Och hans senaste NHL-kontrakt var värt 143 svenska millar. Så tror inte några KHL-miljoner lockar honom att flytta till någon halvtaskig stad där.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Aftonplasket.se ÄR och FÖRBLIR en varböld på Informationssamhällets bakdel...

MrMadhawk däremot:
MrMadhawk skrev:Kim Johnsson försöker sig på comeback
2011-04-25 16:24:09
Här ska ni få en superbomb.
Kanske den mest heta bomben i hela silly season.

Enligt uppgifter till MrMadhawk.se så kommer Malmöpågen, Kim Johnsson att försöka sig på en comeback.
Om läkarundersökningarna går bra, kan den comebacken i så fall att ske i Djurgården.
- Jag ska träffa Kim till veckan och då får vi se litegrann vad som kommer att hända, säger hans agent Bo Falkman.

Han har inte spelat på ett helt år.
- Nej, just precis. Därför måste vi träffas och diskutera vad som ska hända. Om han ska spela vidare. Ring mig gärna i nästa vecka så kanske jag kan berätta någonting mer.

För att det ska bli tal om spel, så måste alla läkarundersökningar gå bra.
Djurgården är superintresserade av Kim Johnsson om allting håller.
En frisk Kim Johnsson är naturligtvis en grym förstärkning för alla lag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Klart agenten är lite mer hemlig om det är Sportbladet som hör av sig, det skulle jag vara i alla fall.

Tror inte att det skulle vara så mycket rykten om Kim om det inte är något på gång.
Låst