Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om inte Kim kommer då? blir de bara Tjärna då eller?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Haha, mycket vill ha mer.Bjurre skrev:Om inte Kim kommer då? blir de bara Tjärna då eller?
Lee Harvey Oswald skrev:-daniel- skrev:Nu ska vi inte negga. Man kan spela hockey en hel säsong utan att åka på en hjärnskakning...!Lee Harvey Oswald skrev:Skulle nog byta ut ordet BOMB mot skräll /överraskning.
Så många sidors ältande över en sjukpensionerad "Smyg-Dansk" fd toppback.
![]()
En frisk Kim hade varit drömvärvning, en helt sjuk värvning faktiskt.
Men detta känns ungefär lika upphetsande som att ge Ragge ännu en chans.
Upprepade hjärnskakningar brukar tyvärr bara kunna sluta på ett sätt.
En (1st) lyckad pärla på Kim så är han definitivt borta för all framtid....
nog inte kalla det för att negga, det gäller att se på tillvaron med ett nyktert sinne
(det vet jag iofs att du brukar göra -daniel-)
Om Kim blir klar för DIF så måste det ju endast bero på att inget annat lag tyckte det vart värt att ta risken.
Men visst, är Kim symtomfri vid maxansträngning & presterar 80-90% av vad han kan, då blir det skoj.
Jag lurades väl med i hysterin här inne & trodde på nåt mirakulöst sätt att DIF lyckats värva en toppback som är 100% frisk & som går in och sätter nivån direkt från omgång 1.
I det läget känns Kim just nu som en.........tjaa...tigersmällare.
Tror knappast att bara DIF är intersserade, som någon skrev hans flickvänn (eller fru?) hade hus på värmdö, då finns det 2 lag att välja mellan i Eliserien.

Kim nobbade aik.M8ts skrev: Tror knappast att bara DIF är intersserade, som någon skrev hans flickvänn (eller fru?) hade hus på värmdö, då finns det 2 lag att välja mellan i Eliserien.![]()
Android, vi snackar om en riktig klassback med Europeiska mått mätt. Att vila en säsong hR förmodligen enbart gjort honom gott. Överkörd av juniorer blir han inte då han lär bolla med dem som J-O gör med en pingisboll. Jag menar, killen har mött Eric Lindroos, Scott Stevens och Tie Doomi i flera år, tror inte direkt han skakar av att se Simon Mitman
.
Fyskraven kan omöjligen vara dem samma på alla spelare eftersom spelare som Mackan och Honken har framträdande roller. Om han är skadefri blir han garanterat brutalöverlägsen i laget, åtminstone efter jul.

Fyskraven kan omöjligen vara dem samma på alla spelare eftersom spelare som Mackan och Honken har framträdande roller. Om han är skadefri blir han garanterat brutalöverlägsen i laget, åtminstone efter jul.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kim Johnsson minns man speciellt då han spelade i Flyers. Han var grymt bra då.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kim J...
Snacka om överaskning.
Trodde han lagt av.
Undra hur han ser på detta - som ett sätt att komma tillbaks och efter ett uppehåll och testa en vända till i NHL eller är han bara sugen på hockey i största allmänhet.
Det låter fantastiskt att han ska försöka komma tillbaks i gammal god form. Lyckas han blir han en grym tvåvägsback i elitserien. Lyckas han inte så - ja vad har han och DIF att förlora - ingenting!
Spännande och vi får hålla tummarna för att han läkt ihop - då blir han grym.
Jag minns hur olyckskorparna här inne kraxade om föredettingen med de stora skadebekymren Ragnarsson när han var aktuell för come back i DIF....
Snacka om överaskning.
Trodde han lagt av.
Undra hur han ser på detta - som ett sätt att komma tillbaks och efter ett uppehåll och testa en vända till i NHL eller är han bara sugen på hockey i största allmänhet.
Det låter fantastiskt att han ska försöka komma tillbaks i gammal god form. Lyckas han blir han en grym tvåvägsback i elitserien. Lyckas han inte så - ja vad har han och DIF att förlora - ingenting!
Spännande och vi får hålla tummarna för att han läkt ihop - då blir han grym.
Jag minns hur olyckskorparna här inne kraxade om föredettingen med de stora skadebekymren Ragnarsson när han var aktuell för come back i DIF....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Alla skakar av tanken på att tvingas möta Mitman, men annars är du helt rätt ute. Är han kvitt sina besvär så kommer ett års vila inte spela någon vidare roll, det viktiga är isf att han är motiverad och att han inte åker på nån idiotsmäll mot huvudet. Isf har vi gjort säsongens värvning.Mäklaren skrev:Android, vi snackar om en riktig klassback med Europeiska mått mätt. Att vila en säsong hR förmodligen enbart gjort honom gott. Överkörd av juniorer blir han inte då han lär bolla med dem som J-O gör med en pingisboll. Jag menar, killen har mött Eric Lindroos, Scott Stevens och Tie Doomi i flera år, tror inte direkt han skakar av att se Simon Mitman.
-
Han blir brutalt överlägsen i elitserien, en frisk kim håller jävligt hög NHL klass, en halvfrisk Kim håller jävligt hög elitserie klassMäklaren skrev:Android, vi snackar om en riktig klassback med Europeiska mått mätt. Att vila en säsong hR förmodligen enbart gjort honom gott. Överkörd av juniorer blir han inte då han lär bolla med dem som J-O gör med en pingisboll. Jag menar, killen har mött Eric Lindroos, Scott Stevens och Tie Doomi i flera år, tror inte direkt han skakar av att se Simon Mitman.
AMMC skrev:Alla skakar av tanken på att tvingas möta Mitman, men annars är du helt rätt ute. Är han kvitt sina besvär så kommer ett års vila inte spela någon vidare roll, det viktiga är isf att han är motiverad och att han inte åker på nån idiotsmäll mot huvudet. Isf har vi gjort säsongens värvning.Mäklaren skrev:Android, vi snackar om en riktig klassback med Europeiska mått mätt. Att vila en säsong hR förmodligen enbart gjort honom gott. Överkörd av juniorer blir han inte då han lär bolla med dem som J-O gör med en pingisboll. Jag menar, killen har mött Eric Lindroos, Scott Stevens och Tie Doomi i flera år, tror inte direkt han skakar av att se Simon Mitman.
Minst sagt, Videll släng dig i väggen

Mycket spännande angående Kim J, en spelare jag alltid gillat dessutom. Om jag så hade fått tusen gissningar på vem det rörde sig om hade jag aldrig prickat rätt, väldigt oväntat må jag säga. Hoppas verkligen att hans comeback går vägen, både för hans egen och för Djurgårdens skull.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Ett år är inte ett så jävla långt uppehåll. Kolla Hannulla, han har ju nästan varit borta ett år och kommer in och dominerar efter några matcher. Detta två gånger på två år dessutom.
-
Skulle han börja spela, så är jag inte ett dugg orolig för 1 års uppehåll, killen är megaproffs med hockey i sig. dessutom får han han såfall en försäsong med träningsmatcher i sig innan serien drar igång. Så spelar han är jag inte orolig alls.andregus skrev:Ett år är inte ett så jävla långt uppehåll. Kolla Hannulla, han har ju nästan varit borta ett år och kommer in och dominerar efter några matcher. Detta två gånger på två år dessutom.
- Datsyuk_13
Tror inte heller att det behöver betyda alltför mycket att han inte spelat ishockey på ett helt år. Andreas Lilja var ju exempelvis också borta nästan hela säsongen 2009/10 (p.g.a. hjärnskakning), men lyckades trots det ändå spela till sig ett NHL-kontrakt med Anaheim säsongen därpå...Robinhansen skrev:Skulle han börja spela, så är jag inte ett dugg orolig för 1 års uppehåll, killen är megaproffs med hockey i sig. dessutom får han han såfall en försäsong med träningsmatcher i sig innan serien drar igång. Så spelar han är jag inte orolig alls.andregus skrev:Ett år är inte ett så jävla långt uppehåll. Kolla Hannulla, han har ju nästan varit borta ett år och kommer in och dominerar efter några matcher. Detta två gånger på två år dessutom.
Dessutom så är jag av uppfattningen att det rimligtvis borde vara betydligt lättare som back än som forward att komma tillbaka från ett långvarigt speluppehåll.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Kan någon svara på om DT forfarande är aktuell ? ( förstår om ingen är så insatt och vet det kanske, men eran åsikt eller om ni har hört något ) 

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.