Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vad jag vart r'ädd för sen jag fick höra namnet i fredags är att han ändrar sig om klubb och typ väljer Malmö istället... men det var väl något med frugan och hus på Värmdö.
- SirDIFalot
Kom ihåg att detta är en back som har en bra mycket mer lyckad NHL-karriär än Marcus Ragnarsson och Daniel Tjärnqvist. Har haft en mycket högre topp därborta. Vi kan ha gjort årets klipp.
Expert.
Ja, precis där har du det. En Kim i FORM. Det går ju verkligen inte alls att gissa vilken status han har. Om han är SISTA backen in så är det en rejäl chansning. Speciellt med tanke på att defensiven i laget inte ser sådär jättebra ut hittills. Bom-Bom -9, Honken +1, Lassen -12, Printz -2. Inga jättebra siffor direkt. T ex tappar vi Kronwall med +11 och Barley har vi inte en aning om hur han håller i elitserien.-daniel- skrev:Men sluta nu. Kim (i form) är så sjukt mycket bättre på ALLA punkter än de här backarna du pratar om.isolerad skrev:Kim? Känns inte som att vi behöver en offensiv back...Bartley, Bom-Bom och Honken borde räcka tycker jag.
Sen kan jag hålla med om att en Kim i toppform kommer vara den bästa backen i elitserien.
i
- -daniel-
Dessutom en som alltid - i mitt tycke - gjort bra i från sig i landslaget när det begav sig.SirDIFalot skrev:Kom ihåg att detta är en back som har en bra mycket mer lyckad NHL-karriär än Marcus Ragnarsson och Daniel Tjärnqvist. Har haft en mycket högre topp därborta. Vi kan ha gjort årets klipp.
Bara som sagt hoppas att allt klaffar...fortfarande orolig tills man läser något på difhockey.se
Årets klipp haha. Låter som du hittat spelaren i fyndkorgen på Ikea.SirDIFalot skrev:Kom ihåg att detta är en back som har en bra mycket mer lyckad NHL-karriär än Marcus Ragnarsson och Daniel Tjärnqvist. Har haft en mycket högre topp därborta. Vi kan ha gjort årets klipp.
Är värvningen i hamn eller är det typ 50-50?
-
Indeed, backuppsättningen skulle se riktigt vass ut. Dock skulle jag inte vilja se BomBom med honken, för virrigt i egen zon.-daniel- skrev:Vi kan ju leka med tanken:
Johnsson - Tjärnqvist
Boumedienne - Holmqvist
Printz - Bartley
Klass.
- -daniel-
Din första post gnällde på att han var en i ditt tycke offensiv back. Inget annat.isolerad skrev:Ja, precis där har du det. En Kim i FORM. Det går ju verkligen inte alls att gissa vilken status han har. Om han är SISTA backen in så är det en rejäl chansning. Speciellt med tanke på att defensiven i laget inte ser sådär jättebra ut hittills. Bom-Bom -9, Honken +1, Lassen -12, Printz -2. Inga jättebra siffor direkt. T ex tappar vi Kronwall med +11 och Barley har vi inte en aning om hur han håller i elitserien.-daniel- skrev:Men sluta nu. Kim (i form) är så sjukt mycket bättre på ALLA punkter än de här backarna du pratar om.isolerad skrev:Kim? Känns inte som att vi behöver en offensiv back...Bartley, Bom-Bom och Honken borde räcka tycker jag.
Sen kan jag hålla med om att en Kim i toppform kommer vara den bästa backen i elitserien.
Hans defensiv är bättre än Honken & Boumedienne, så mycket kan jag lova. Även om han inte är i 110% matchform. Han har ändå bara varit borta 1 år, tror han kommer hinna träna upp sig duktigt om allt nu klaffar.
-
tror inte Kim skulle börja spela igen om han inte kände att han hade nå mer o ge.
Senast redigerad av spocksbeard den 2011-04-25 15:51:03, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Nog mer än 50-50 som jag fattat det. Snarare 90-10 kanske? Omöjligt att säga. Men går han igenom läkarundersökning lär det förhoppningsvis bli DIF.oskais skrev:Årets klipp haha. Låter som du hittat spelaren i fyndkorgen på Ikea.SirDIFalot skrev:Kom ihåg att detta är en back som har en bra mycket mer lyckad NHL-karriär än Marcus Ragnarsson och Daniel Tjärnqvist. Har haft en mycket högre topp därborta. Vi kan ha gjort årets klipp.
-
Vi skulle få löjligt bra PP backar då med Johnson, Tjärnqvist, Bartley, Holmqvist och Bom-Bom.
-
Vill Kim spela är det bara tacka och ta emot. även om han är offensiv så är han så pass rutinerad att han ska kunna spela på def och off! vill han spela med oss var glada han kanske inte spelat på ett år men med lite träning och en rikigt försäsong så kommer han bli grym.isolerad skrev:Kim? Känns inte som att vi behöver en offensiv back...Bartley, Bom-Bom och Honken borde räcka tycker jag.
De är ju bara formen de är frågan om.
Vill inte att han ska vara nån viktig kugge i laget om chansen finns att efter 3-5 matcher går ut i media och gråter "Nä detta funkar inte. Kroppen vill men huvudet hänger inte med. Sviterna spökar fortfarande".
Speciellt om han råkar ut för en ordentlig tackling.
Kim borde bara vara en bonus, och inte nån där man måste börja skrika katastrof om han försvinner under säsongen.
Vill inte att han ska vara nån viktig kugge i laget om chansen finns att efter 3-5 matcher går ut i media och gråter "Nä detta funkar inte. Kroppen vill men huvudet hänger inte med. Sviterna spökar fortfarande".
Speciellt om han råkar ut för en ordentlig tackling.
Kim borde bara vara en bonus, och inte nån där man måste börja skrika katastrof om han försvinner under säsongen.
Eftersom han vill pröva igen så kan vi ju anta att hjärnskakningsproblemen är över för tillfället, grejen med just hjärnskakningar är ju att när de väl börjat komma så får man dem lättare och det tar längre tid att återhämta sig ju fler man får.-daniel- skrev:Nog mer än 50-50 som jag fattat det. Snarare 90-10 kanske? Omöjligt att säga. Men går han igenom läkarundersökning lär det förhoppningsvis bli DIF.oskais skrev:Årets klipp haha. Låter som du hittat spelaren i fyndkorgen på Ikea.SirDIFalot skrev:Kom ihåg att detta är en back som har en bra mycket mer lyckad NHL-karriär än Marcus Ragnarsson och Daniel Tjärnqvist. Har haft en mycket högre topp därborta. Vi kan ha gjort årets klipp.
Så vi får hoppas att han slipper åka på några fula smällar helt enkelt.
Johnsson kan ju inte kosta så mycket, eller? Det är ju inte ens säkert att han kan lira hela säsongen..
Fan vad härligt om det här kunde gå igenom, skulle bli en vass backbesättning.
Fan vad härligt om det här kunde gå igenom, skulle bli en vass backbesättning.
"Johnsson is too good for this league"
Det var några år sen men ändå.