Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om man gör ett snabbt antagande att man bör ha vunnit Stanley Cup eller OS för att vara "ruskigt meriterad" så blir det inte många svenskar kvar att välja bland (ber redan nu om ursäkt ifall jag missat någon):
Svenska backar som vunnit Stanley Cup (som fortfarande är aktiva)
N. Lidström
N. Wallin
A. Eriksson
N. Kronwall
A. Lilja
N. Hjalmarsson
Fortfarande aktiva olympiska mästare
N. Lidström
N. Kronwall
M. Öhlund
C. Bäckman
D. Tjärnqvist
Om det skall vara den största värvningen sedan Espen så skall det vara bättre än Ossi och Ragge. Då går definitivt Eriksson, Bäckman och Hjalmarsson bort.
Tjärnqvist har det pratats om i flera år, han vore ingen bomb.
Öhlund och Kronwall har kontrakt.
Då återstår Lidström, Lilja och Wallin.
Lidström känns för stort, svårt att tro att han skulle vara motiverad att plötsligt lira elitserien. Jag gissar spontant på Niclas Wallin. Vunnit stanley cup, sm-guld och lirat vm. Utan kontakt och defensiv klippa, precis det vi behöver.
Svenska backar som vunnit Stanley Cup (som fortfarande är aktiva)
N. Lidström
N. Wallin
A. Eriksson
N. Kronwall
A. Lilja
N. Hjalmarsson
Fortfarande aktiva olympiska mästare
N. Lidström
N. Kronwall
M. Öhlund
C. Bäckman
D. Tjärnqvist
Om det skall vara den största värvningen sedan Espen så skall det vara bättre än Ossi och Ragge. Då går definitivt Eriksson, Bäckman och Hjalmarsson bort.
Tjärnqvist har det pratats om i flera år, han vore ingen bomb.
Öhlund och Kronwall har kontrakt.
Då återstår Lidström, Lilja och Wallin.
Lidström känns för stort, svårt att tro att han skulle vara motiverad att plötsligt lira elitserien. Jag gissar spontant på Niclas Wallin. Vunnit stanley cup, sm-guld och lirat vm. Utan kontakt och defensiv klippa, precis det vi behöver.
Nån måste veta nåt?.
Fattar inte hur 3-4 här inne kan veta utan att media har snappat upp det.kenny skrev:Nån måste veta nåt?.
Sant men nån måste veta nåt.Äppelmos skrev:Fattar inte hur 3-4 här inne kan veta utan att media har snappat upp det.kenny skrev:Nån måste veta nåt?.
Står ju inget nånstans!.Men frasse har ju alltid rätt så nån sanning är det ju.
Jag har kollat med varje som har lite koll ingen vet nåt.
Jag har kollat med varje som har lite koll ingen vet nåt.
Hmm, detta börjar utvecklas till något riktigt intressant. Tror dock att alla som sitter och hoppas på att Lidström ska välja att avsluta karriären i Djurgården kan släppa det. Isåfall vore det inte den största bomben sedan Espen, utan den största bomben någonsin. T B H
Måste bara fråga. Eftersom Tjärnqvist knappast räknas som bomb. Innnebär det då att förhandlingarna med honom har strandat och att han inte kommer att spela i Djurgården nästa säsong iochmed att vi har denna storfräsare på G. Det var väl bara en back till som skulle in.
Andreas Lilja är mitt tips btw.
Måste bara fråga. Eftersom Tjärnqvist knappast räknas som bomb. Innnebär det då att förhandlingarna med honom har strandat och att han inte kommer att spela i Djurgården nästa säsong iochmed att vi har denna storfräsare på G. Det var väl bara en back till som skulle in.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Lilja vore grym värvning.kotten skrev:Hmm, detta börjar utvecklas till något riktigt intressant. Tror dock att alla som sitter och hoppas på att Lidström ska välja att avsluta karriären i Djurgården kan släppa det. Isåfall vore det inte den största bomben sedan Espen, utan den största bomben någonsin. T B H
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Allvarligt. Det är inte Nicklas Lidström.
Expert.
Jag undrar om denna "bomb" innebär att det är kört med D. Tjärnqvist? Känns faktiskt lite overkill att ta in en till toppback om vi signar Tjärna Sr.
Printz
Holmqvist
D. Tjärnqvist (?)
"Bomben"
Boumedienne
Claesson
Bartley
Lassen
Två ska bort, den ena är Lassen och den andra blir väl Claesson i så fall.
Nåväl, vi får se.
Printz
Holmqvist
D. Tjärnqvist (?)
"Bomben"
Boumedienne
Claesson
Bartley
Lassen
Nåväl, vi får se.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Nån som seriöst tror det är han?.SirDIFalot skrev:Allvarligt. Det är inte Nicklas Lidström.
Måste nog vara så att "bomben" tar tjärnas plats, för kan inte tänka mig att vi signar två. Inte minst med tanke på att Järlan sagt att bara en till ska inEdin skrev:Jag undrar om denna "bomb" innebär att det är kört med D. Tjärnqvist? Känns faktiskt lite overkill att ta in en till toppback om vi signar Tjärna Sr.
Printz
Holmqvist
D. Tjärnqvist (?)
"Bomben"
Boumedienne
Claesson
Bartley
Lassen
Nåväl, vi får se.
efter att ha läst de senaste 2-3 sidorna av slutsatser måste jag (om endå magstarkt) lägga min röst på Wallin
E: eller Tallinder
Det är Dan Boyle, han har ju svenskt pass 

Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
diffanss skrev:Det är Dan Boyle, han har ju svenskt pass
Dan Boyle har kontrakt till 13/14
kontrakt är till för att brytasDjurgårn skrev:diffanss skrev:Det är Dan Boyle, han har ju svenskt pass
Dan Boyle har kontrakt till 13/14

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte för att jag tänker följa upp något med Dan boyle på något sätt men ett hockey-kontrakt har inte mycket värde i dagens hockey.kenny skrev:kontrakt är till för att brytasDjurgårn skrev:diffanss skrev:Det är Dan Boyle, han har ju svenskt pass
Dan Boyle har kontrakt till 13/14.