Men skulle han verkligen gå och förhandla med Djurgården mitt under brinnande NHL-slutspel?Datsyuk_13 skrev:Det är ju ofrånkomligt så att Andreas Lilja stämmer väldigt bra in under epitetet "fruktansvärt meriterad spelare".
Jag skulle rentav bli FÖRVÅNAD om det inte är honom som är "bomben" alla talar om...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Tror inte heller att han skulle kunna vara en sån folk tvivlar på.. Knappast han men det skulle vara en bomb om något..Datsyuk_13 skrev:Det är ju ofrånkomligt så att Andreas Lilja stämmer väldigt bra in under epitetet "fruktansvärt meriterad spelare".
Jag skulle rentav bli FÖRVÅNAD om det inte är honom som är "bomben" alla talar om...

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Lilja inte är en spelare som går att tvivla på? Håller jag nog tyvärr INTE med om.David1891 skrev:Tror inte heller att han skulle kunna vara en sån folk tvivlar på.. Knappast han men det skulle vara en bomb om något..Datsyuk_13 skrev:Det är ju ofrånkomligt så att Andreas Lilja stämmer väldigt bra in under epitetet "fruktansvärt meriterad spelare".
Tror säkert att vissa här inne skulle kunna vara en aning skeptiska till dels hans ålder, och dels hans oerhörda skadeproblem de senaste 3 säsongerna...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Christopher J
Det kanske är Niclas Wallin? Han har ju ryktats vara på väg hem till Sverige och Luleå, tänk om det är vi som han förhandlar med? Han spelar ju dock slutspel med sharks nu.
Jag lägger min gissning på David Petrasek.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Jag tänkte på Petrasek, men varför skulle han inte gå till HV?Billx skrev:Jag lägger min gissning på David Petrasek.
Å andra sidan så är dom kanske nöjda med Mats Trygg...

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Han kan stanna kvar i Ryssland om jag fåt bestämma.Billx skrev:Jag lägger min gissning på David Petrasek.
Är rätt nära släkt med honom (ingift) och fick inga vibbar när jag var på besök hos hans kusin igår att han skulle vara på väg hem, inte heller av kusinens pappa.Billx skrev:Jag lägger min gissning på David Petrasek.
Sen skulle väl inte han ge Mäklaren samma vibbar som Espen.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Oj oj, denna värvning känns helt orealistisk.
DIF!
Daniel942 skrev:Oj oj, denna värvning känns helt orealistisk.
Namnet är mycket välkänt, frågan är om han kommer prestera....
- Lakrisal
En ny kille för Bom-Bom att leka med?
Extremt välmeriterad?
Största namnet sen vi tog tillbaka Espen 2003?
Nu har vi f¤nimej gått och värvat Jose Theodore här...
Extremt välmeriterad?
Största namnet sen vi tog tillbaka Espen 2003?
Nu har vi f¤nimej gått och värvat Jose Theodore här...
-Körsbär i tallen???Magnutz skrev:
Bättre en back i hallen än ett _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ !
Magnutz du är bra konstig du

"Whatever you want"
- Andy
Här kommer första inlägget på många år från mitt tangentbord, men den här tråden känner jag att jag måste kasta mig in i...
En bomb måste ju per definition vara något överaskande - det vill säga inte Tellan eller Tjärnorna.
Med tanke på Frases träffsäkerhet över åren som jag litar på och OM någon av de skribenter som utger sig för att "veta" vad bomben handlar om verkligen "vet" så gissar jag på Niklas Lidström.
Det börjar bli dags för honom att återvända i Sverige och om han vill fortsätta spela ishockey på högsta nivå så är det väl boende i Västerås och Ishockey i Stockholm som gäller. För något år sedan så viskade en fågel i mitt öra att Lidas skulle kunna tänka sig att runda av kariären i Stockholm.
Min gissning är hur som helst att det är en svensk ruggit meriterad, något äldre NHL back som av något skäl bestämt sig för att vända hem till Sverige men som samtidigt inte vill lägga grillorna på hyllan.
En bomb måste ju per definition vara något överaskande - det vill säga inte Tellan eller Tjärnorna.
Med tanke på Frases träffsäkerhet över åren som jag litar på och OM någon av de skribenter som utger sig för att "veta" vad bomben handlar om verkligen "vet" så gissar jag på Niklas Lidström.
Det börjar bli dags för honom att återvända i Sverige och om han vill fortsätta spela ishockey på högsta nivå så är det väl boende i Västerås och Ishockey i Stockholm som gäller. För något år sedan så viskade en fågel i mitt öra att Lidas skulle kunna tänka sig att runda av kariären i Stockholm.
Min gissning är hur som helst att det är en svensk ruggit meriterad, något äldre NHL back som av något skäl bestämt sig för att vända hem till Sverige men som samtidigt inte vill lägga grillorna på hyllan.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Lakrisal
Inte för att vara sådan, men låter det inte i era öron riktigt konstigt att killar som fortfarande är med i Stanley Cup slutspelet sitter och förhandlar med svenska klubbar?
Är det NHL spelaren kommer ifrån känns det mer rimligt att laget missade slutspel.
Är det NHL spelaren kommer ifrån känns det mer rimligt att laget missade slutspel.
Är faktiskt också inne på samma spår, har skummat igenom free agents och bland de spelare som stämmer in på kriterierna: bomb och mycket välmeriterad(förutsätter att det är en svensk) känns Lidas som ett tänkbart namn. Med tanke på att hans son bor i Sverige och att han antaglien spelat färdigt i NHL för sin egen del känns det inte helt omöjligt(hoppas jag). Om detta skulle vara bomben "tror" jag vi löst ett annat problem, nämligen kaptensbindeln. Det som talar emot är såklart att killen snart är 41 år. Å andra sidan är det Lidas vi pratar om.Andy skrev:Här kommer första inlägget på många år från mitt tangentbord, men den här tråden känner jag att jag måste kasta mig in i...
Andreas Lilja känns nog som det troligaste utfallet just nu, han är NHL-meriterad och har aldrig spelat i DIF-tröjan och går därför under kriterierna bomb. Med tanke på hans kontraktsituation känns det som han är påväg bort från NHL. Det som gör att signingen av lija kan komma att ifrågasättas (som vissa som "vet" säger) kan ha att göra med det som hände sist han var här http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0545110.ab